Gå til innhold

Bra oppsett for grei spill PC? Litt hjelp?

Anbefalte innlegg

Jeg skal nå kjøpe meg ny PC og jeg har vurdert forskjellige komponenter lenge nå og kommet frem til 3 forskjellige alternativer til oppsett... Kan noen hjelpe meg med hvilket oppsett som er best??

Jeg tenker ikke langsiktig siden jeg antagelig ikke kommer til å oppgradere senere, men heller bytte til et Socket 939 system... Hva er best per dags dato??

Opsett 1 Fra Komplett.no:

Asus A7N8X-E Deluxe hovedkort Socket A nForce2

AMD Athlon XP3200+ 2.2 GHz Socket A 400MHz, 512KB Barton, BOXED

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit

PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR AGP

Hansol 17" CRT 730ED

PRIS: 7550.08kr

Opsett 2 fra komplett.no:

EPoX EP-8KDA3J Hovedkort for Socket 754 nForce3 250GB

AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched

PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR AGP

Hansol 17" CRT 730ED

Thermaltake Venus Silent Boost K8

Cooler Master "Dow Corning" Kjøle Pasta HTK-001

PRIS: 7805.75kr

Oppsett 3 fra netshop.no

Gigabyte K8NS nForce3 250

AMD Athlon 64 3000+ BOXED

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack

Powercolor Radeon 9800 Pro 128MB AGP

Di-fusion 19" CRT monitor TCO99

PRIS: 7850.00kr

Jeg er litt usikker på denne skjermen for jeg vil heller ha en 17" med bedre kvalitet, men netshop hadde ikke noe av 17" som falt i smak...

Husk at dette oppsette skal være best per dags dato og ikke være fremtids rettet! Derfor jeg har med et oppsett med Athlon XP 3200+ Prosessor for jeg er interessert i å høre hva dere mener om denne i forhold til de andre...

Som dere ser så er alle oppsettene ca like dyre, så om dere har noe bedre forslag til komponenter i oppsettene, så må de koste ca det samme.

Håper på å få noen tanker om disse oppsettene! På forhånd, TAKK! :roll:

EDIT: Fiksa linkene...

Jeg har vel også tenkt til å overklokke litt, (ikke mye!) så det må tas med i beregningene om hvilket oppsett som er best. Selv vil jeg vel tro det er bedre å velge vifte selv fremfor å velge en BOXED løsning...(???)

Endret av DanielS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er helt opp til deg selv. jeg ville nok valgt en a64-løsning, men de to der er i mine øyne nokså likeverdige, så gå etter magefølelsen.

PS: samsung syncmaster 19" som koster 1 600ettellerannet på netshop er et godt alternativ til den Di-fusionen.

Lenke til kommentar

Tror nok jeg går for oppsett 2... Har lyst på en 19" men jeg velger heller 17" for 19 tommere i den prisklassen er for dårlige syns jeg... 17 tommerne på netshop ser forøvrig også dårlige ut i denne prisklassen.. (ca1500) Derfor satte jeg bare opp en "random" 19 tommer som kosta rundt 1500 for å få et prisoverslag...

Endret av DanielS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...