Maynard James Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 bare å pass på at du er borti kabinettet hele tiden, for da går den statiske elektrisiteten dit, istede på hardwaren Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Dette virker som noe ala "Jeg har aldri kollidert og vil derfor heller aldri kollidere, med andre, ord ingen behov for sikkerhetbelte". Jeg bruker ikke noen lenke når jeg mekker pc, men er klar over faren ved å ikke bruke det. Kommer til å bestille slik lenke neste gang jeg skal bygge pc. PC'en min fortjener kun det beste Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Hmm.. Opp igjennom årene har jeg knekt utallige CMOS-brikker, bare med å ta bort i de. Så om statisk elektrisitet kanskje er litt oppskrytt, er det en veldig reell situasjon. Og mange av skadene er senskader, dvs at de ryker en stund ETTER at de har fått sjokket. Når det gjelder armbånd, så er de faktisk bedre enn bare å ta i jord. For det første har et armbånd en 10 megaohm's motstand mellom deg og jord, så ting blir utladet *sakte* (kanskje opp i flere millisekunder) - hvis du er 0V og komponenten er 1000V, du er koblet direkte til jord, og du tar i den. Gjett hva som skjer? Samme som om du var 1000V og komponenten 0V. ZAP For det andre er et armbånd koblet mot jord hele tiden mens du jobber, så du får heller ikke sjangs til å bygge opp statisk elektrisitet mens du jobber. mine 0.02 kroner. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Blir også å bestille lenke. Det er jo ikke akkurat som om den koster en formue, eller noe... (Neste gang jeg bestiller meg PC, blir det 64-bits AMD! Yeah!) Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Men det holder å koble armbåndet til kabinettet? Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 koble til jord. Hvis kabinettet er jordet, så holder det, ja Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Dvs at kontakten må stå i? Eller? Lenke til kommentar
Beeee183 Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) jeg er jo uber noob på dette her men... hvis du har på deg en gummihanske vil det senke faren? (bare spør) Edit: for jeg har lært at gummi ikke leder så godt elerktrisitet Endret 17. juni 2004 av Beeee183 Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Ja det vil jeg faktisk tro vil funke.... Ingen dum tanke tror jeg..... Kent Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Kan man bruke oppvaskhansker og "tannlegehansker"..? Lenke til kommentar
Beeee183 Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Kan man bruke oppvaskhansker og "tannlegehansker"..? var det jeg tenkte på Lenke til kommentar
srbz Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Kan man bruke oppvaskhansker og "tannlegehansker"..? Har heller ikke så god peil. "Tannlegehansker" er sikkert best egnet mht. fingerferdighet (man har sikkert begrenset fingerferdighet når man bruker oppvaskhansker og bossplukkehansker)... Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 hva med slike tynne doktor hansker da ?? Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Ser for meg, dog, at man lett kan skjære opp de tynnere hanskene på skarpe komponenter... Lenke til kommentar
Beeee183 Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Ser for meg, dog, at man lett kan skjære opp de tynnere hanskene på skarpe komponenter... ha på 5 hansker oppa hverandre da? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 hva med slike tynne doktor hansker da ?? Ja... Ekke det noe slikt man tenker på når man sier "tannlegehansker"? Det jeg tenkte ihvertfall... Ikke noen med god plass, men elastiske som klistrer seg til huden, slik at hansken får nøyaktig samme form som hånden. Noen som vet hvor dette er å få kjøpt? Skal bygge PC snart... Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Ser for meg, dog, at man lett kan skjære opp de tynnere hanskene på skarpe komponenter... ha på 5 hansker oppa hverandre da? Da mister du fordelen med at de er klistra til deg og at du har "fingerfølsom" kontroll over det du gjør. Da kan du jo like så godt ta på deg votter eller noe. Lenke til kommentar
Beeee183 Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Ser for meg, dog, at man lett kan skjære opp de tynnere hanskene på skarpe komponenter... ha på 5 hansker oppa hverandre da? Da mister du fordelen med at de er klistra til deg og at du har "fingerfølsom" kontroll over det du gjør. Da kan du jo like så godt ta på deg votter eller noe. litt men du vil fortsatt ha det bedre enn i en oppvaskhanske Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå