Gå til innhold

Bruke antistatisk armbånd?


Anbefalte innlegg

Hmm, jeg har faktisk når jeg tenker meg om stått på et teppe mens jeg har fikset på pcen min i alle år, uten armbånd. :scared:

 

Lurer på hvpr lenge den vil vare... Men så har jeg jo tatt mest kun på kabinettet og lite på selve delene. Kanskje litt da,men ikke mye.

 

EDIT: Har hatt pcen i over 3 år, har selvsagt byttet ut noen deler etter hvert.

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm, jeg har faktisk når jeg tenker meg om stått på et teppe mens jeg har fikset på pcen min i alle år, uten armbånd. :scared:

 

Lurer på hvpr lenge den vil vare...

Da jeg satte inn AWE32 lydkortet i maskinen min, gjorde jeg det på teppegulv. Lydkortet tok kveld etter 7 år. :)

 

RIP

Lenke til kommentar

Det man må være påpasselig med er jo først og fremst å være utlada totalt for statisk elektrisitet. Ikke alle tepper blir like fort ladet med statisk elektrisitet. Allikevel bør det vel helst ikke gjøres på teppegulv? Husker jeg på pur f gnidde mitt hovedkort inn i en ullgenser, det tok ikke skade av det :w00t:

Lenke til kommentar
Hmm, jeg har faktisk når jeg tenker meg om stått på et teppe mens jeg har fikset på pcen min i alle år, uten armbånd.  :scared:

 

Lurer på hvpr lenge den vil vare...

Da jeg satte inn AWE32 lydkortet i maskinen min, gjorde jeg det på teppegulv. Lydkortet tok kveld etter 7 år. :)

 

RIP

Det kan jo ha andre årsaker...

Lenke til kommentar

Tror egentlig dette med statisk elektrisitet er litt oppblåst. Leste en "test" en gang hvor gikk inn med hensikt å prøvde å skade komponentene med statisk elektrisitet. Hvis jeg ikke husker feil så skulle det veldig mye til. På den andre siden tar det bare to sekunder å lade seg ut og være på den helt sikre siden.

Lenke til kommentar
Ikke særlig viktig, bare ta visse forhånsregler mår du bygger.

Har satt sammen litt over 50 pcer, har aldri bruk armbånd og har ikke hatt noen uhell.

Sorry of topicen, men et lite spørsmål..

 

Hvordan i alle dager har du fått sjangs til å bygge litt over 50 pc-er? Selv har jeg bygget 15, reparert, oppgradert og feilsøkt en hel drøss for familie, kjente osv..

Men 50 pc-er var kansje litt mye!? :p Men hvordan har du fått sjangs til dette?

Lenke til kommentar
Ikke særlig viktig, bare ta visse forhånsregler mår du bygger.

Har satt sammen litt over 50 pcer, har aldri bruk armbånd og har ikke hatt noen uhell.

Sorry of topicen, men et lite spørsmål..

 

Hvordan i alle dager har du fått sjangs til å bygge litt over 50 pc-er? Selv har jeg bygget 15, reparert, oppgradert og feilsøkt en hel drøss for familie, kjente osv..

Men 50 pc-er var kansje litt mye!? :p Men hvordan har du fått sjangs til dette?

har du bygd 15 pc'er ostebu? du klarte jo å ha kjølepasta under prossessoren, og svidde av hovedkortet. hvordan går det med de 15 du har bygd? :hmm:

 

PS: kjølepasta skal OPP på prossessoren :p

Lenke til kommentar
Ikke særlig viktig, bare ta visse forhånsregler mår du bygger.

Har satt sammen litt over 50 pcer, har aldri bruk armbånd og har ikke hatt noen uhell.

Sorry of topicen, men et lite spørsmål..

 

Hvordan i alle dager har du fått sjangs til å bygge litt over 50 pc-er? Selv har jeg bygget 15, reparert, oppgradert og feilsøkt en hel drøss for familie, kjente osv..

Men 50 pc-er var kansje litt mye!? :p Men hvordan har du fått sjangs til dette?

har du bygd 15 pc'er ostebu? du klarte jo å ha kjølepasta under prossessoren, og svidde av hovedkortet. hvordan går det med de 15 du har bygd? :hmm:

 

PS: kjølepasta skal OPP på prossessoren :p

Ååååååå, kan du ikke lese topicen??? ALT VAR EN SPØK FOR SVARTE !"&¤"!%¤"!#¤"%¤ kan ikke bare dere forstå det? Les hele topicen jeg lagde da! Herre!!! :mad:

Lenke til kommentar
hmmm er det bare jeg som monterer PC stående på en gummi matte ikledd kun Adams drakt???!!! :green::green::green:

Lest for mye www.megatokyo.com ?

 

On-topic: Selv tar jeg alltid på PSU så mye som mulig mens jeg holder på, men vet at datadeler faktisk kan tåle mye mer enn det du har hjerte til å tro. I daglig bruk har jeg en 270MB-harddisk. Den lå på et støvete gulv, for å holde nede noen TP-kabler før. Da opplevde den å bli trådt på, sparka til og mer. Testa den egentlig mest på pur f, men så viste det seg at den funka helt feilfritt, så...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...