DanielS Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 (endret) Jeg skal nå kjøpe meg ny PC og jeg har vurdert forskjellige komponenter lenge nå og kommet frem til 3 forskjellige alternativer til oppsett... Kan noen hjelpe meg med hvilket oppsett som er best?? Jeg tenker ikke langsiktig siden jeg antagelig ikke kommer til å oppgradere senere, men heller bytte til et Socket 939 system... Hva er best per dags dato?? Opsett 1 Fra Komplett.no: Asus A7N8X-E Deluxe hovedkort Socket A nForce2 AMD Athlon XP3200+ 2.2 GHz Socket A 400MHz, 512KB Barton, BOXED TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR AGP Hansol 17" CRT 730ED PRIS: 7550.08kr Opsett 2 fra komplett.no: EPoX EP-8KDA3J Hovedkort for Socket 754 nForce3 250GB AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754 Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR AGP Hansol 17" CRT 730ED Thermaltake Venus Silent Boost K8 Cooler Master "Dow Corning" Kjøle Pasta HTK-001 PRIS: 7805.75kr Oppsett 3 fra netshop.no Gigabyte K8NS nForce3 250 AMD Athlon 64 3000+ BOXED TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Powercolor Radeon 9800 Pro 128MB AGP Di-fusion 19" CRT monitor TCO99 PRIS: 7850.00kr Jeg er litt usikker på denne skjermen for jeg vil heller ha en 17" med bedre kvalitet, men netshop hadde ikke noe av 17" som falt i smak... Husk at dette oppsette skal være best per dags dato og ikke være fremtids rettet! Derfor jeg har med et oppsett med Athlon XP 3200+ Prosessor for jeg er interessert i å høre hva dere mener om denne i forhold til de andre... Som dere ser så er alle oppsettene ca like dyre, så om dere har noe bedre forslag til komponenter i oppsettene, så må de koste ca det samme. Håper på å få noen tanker om disse oppsettene! På forhånd, TAKK! EDIT: Trykkleif... Endret 10. juni 2004 av DanielS Lenke til kommentar
Noty Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Atlon xp 3200+ blir overkjørt av de to andre oppsettene. Dette mener jeg ut i fra egne erfaringer med de forskjellige cpu'ene. Lenke til kommentar
DanielS Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 (endret) Ok.. Det var jo selvfølgelig dette jeg trodde selv også, men hadde lyst til å høre litt... Men jeg kunne trengt noen flere komentarer på om komponentene i oppsettene passer bra sammen eller ikke?? Og hvilket oppsett som er best av 2 og 3?? PLZ!!! EDIT: Jeg har vel også tenkt til å overklokke litt, (ikke mye!) så det må tas med i beregningene om hvilket oppsett som er best. Selv vil jeg vel tro det er bedre å velge vifte selv fremfor å velge en BOXED løsning...(???) Endret 10. juni 2004 av DanielS Lenke til kommentar
DanielS Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 (endret) Ehem.. Denne topicen er vel kanskje lagt ut litt feil... Tenker jeg legger den ut på "Hjelp, jeg skal ha ny PC" Endret 11. juni 2004 av DanielS Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Oppsett 2 pga. RAM og hovedkort (sier ikke at Gigabyte er dårlig, men at EPoX er noe å satse på), samt egen CPU kjøling (TROR den er stillere enn BOXED, samt bedre). Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Slenger meg med resten av gjengen her og anbefaler oppsett #2. Takk for at du posta link til det hovedkortet forresten. Har tenkt lenge på å oppgradere til A64, men drøyd det pga dårlig tilgang på nForce 3 250 hovedkort med bra spesifikasjoner i en grei prisklasse. Corsair er vel også kjent for å være minnet med minst problemer på A64 hovedkort (har ikke anelse om dette også gjelder nForce chipsettet. Hvis TwinMos funker greit, tror jeg det er ca. 100 kroner billigere enn Corsair Value på www.komplett.no. Lenke til kommentar
DanielS Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 Takk for at du posta link til det hovedkortet forresten. Ikke no problem Jeg mener dette er et veldig potent kort til en veldig god pris... Jeg hører at TwinMOS ikke fungerer så bra til Athlon 64 som det gjorde til Athlon XP Socket A... Corsair Value og TwinMOS er jo veldig like når det gjelder ytelser og sånt, så vidt jeg har forstått... Skulle gjerne hatt råd til noe dyrere og bedre RAM, men jeg tror dette holder for meg for jeg skal ikke overklokke noe særlig Takk for respons Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå