yosraz Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Etter at dataen min krasjet på lørdag, måtte jeg reinstallere alt på den. Det gikk forsåvidt greit men problemet nå er at den er blitt treg ved oppstarten. Selve skjermbildet og oppgavelinja kommer opp men det tar tid før Norton 2004 og høyttalerikonet kommer opp. Jeg skjønner ikke hva det kan skyldes og har vært på msconfig og sjekket der men til ingen nytte. Info om datamaskinen: Amd Athlon 1700+ 1,47 GHz 512 Mb RAM WIN XP Kan noen gi meg tips om hva jeg kan gjøre for å bli kvitt dette problemet? Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 (endret) Kanskje harddisken(ene) kjører i PIO mode. Control Panel --> System --> Hardware --> Device Manager --> IDE ATA/ATAPI controllers --> Høyreklikk på Primary / Secondary IDE Channel og trykk Properties, gå til Advanced settings og sjekk at de står på DMA if available Endret 10. juni 2004 av lavizh Lenke til kommentar
sdn Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Har samme problemet med oppstart, det er nok norton som er problemet. Irriterer meg grenseløst, men jeg blir bare ikke kvitt det. Tar ca 2 min etter jeg har kommet inn i win så popper antivirus og alt annet opp og jeg kan begynne å bruke pc`en. Visst noe har opplevd det samme, vær snill å si hva man kan gjøre så den starter normalt. Lenke til kommentar
Asus Radeon 9800XT Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Jeg har også det samme problemet og det er noe dritt!! Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Office menyen (den linja på sia av skjermen, man evt kan ha på (jeg syns den er plagsom)) har ofte forårsaket dette på iallfall eldre versjoner av Windows/Office bar-en. Da kunne PC'en henge flere minutter før startmenyen og resten av programmene starter. På XP har jeg noen ganger hatt det samme problemet. Den stopper under loadinga av den ene svchosten. Enten kan jeg terminate den svchosten som har flest threads/tar mest minne (fant det ut), og da fucker alt seg opp (filkopiering funker ikke, start meny forsvinner etc...), og da loader plutselig resten seg med en gang. Eller jeg kan vente leeeeenge (10 min), og den kommer seg. Jeg får helle ikke connecta til det trådløse LAN-et under oppstarten (driverne finner ikke kortet). Den bruker også unormalt lang tid på Loading Personal Settings.... CMD32.exe er ett virus som også kan forårsake denne unormale lange oppstarten. Iallfall hvis du har sletta cmd32.exe fila. Hvis du har det viruset, anbefaler jeg at du starter opp i safemode, deleter cmd32.exe i System32 mappa, lager en tekstfil du kaller cmd32.txt, skriver 0 i den (det er alt) ved hjelp av notisblokk, saver den, og renamer den til cmd32.exe, og plasserer den i system32 mappa istedenfor viruset. Cmd32 viruset har nemlig gjordt sånn at Windows nesten henger seg opp hvis den ikke er der, og du finner ikke cmd32 oppstarten i hverken msconfig, regedit, win.ini, eller system.ini. Lenke til kommentar
stalegjelsten Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Jeg har akkuratt det samme problemet selv om jeg ikke har norton innstallert. Hvis dere kjører trådløst nettverk så tror jeg feilen ligger der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå