finfyr Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 (endret) Skal kopiere en hel mappe med bilder til den eksterne disken. Da kommer "Error Copying File or Folder", Cannot copy... make sure the disk is not full or write protected and that the file is not currently in use. Jeg får ikke kopiert mappen, da denne meldingen kommer. Hvordan kan jeg komme rundt dette? Mulig at jeg for lenge lenge siden var inne og gjorde om noe på innstillingene til denne mappen, men hvordan kan jeg resete dette nå? er et par format c: siden jeg gjorde noe.. Prøvde meg med den gode gamle copy *.* i "Dos" også, samme der: access denied.! Søren! Tips tas imot med takk! Endret 10. juni 2004 av and_mit Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Siterer meg selv fra denne posten : http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=229990 Får du ikke tilgang til dokumentene dine når du setter disken i en annen maskin eller har tatt ren installasjon av windows "Problemet" her ligger i NTFS filsystemet og rettigheter. NTFS har muligheter for å hindre uvedkommende tilgang til f.eks filer / mapper o.l. Høyreklikk på mappen / disken (alt etter hva du skal ta over), velg properties, security, advanced, owner, så velger du ditt navn, og velger "replace owner on subfolders and objects" La maskinen jobbe en stund, og voila, du har full tilgang Les mer om det her :http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;no;308421&Product=winxpINT Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 Takk for svaret, men det hjalp meg ikke. Jeg finner faktisk ikke den Security tingen når jeg går inn på properties... Den burde vel vært der? Har også logget på som administrator, men samme skjer da. General - Sharing - Customize. de er de tre valgene jeg har... Hva skjer? Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 Fant det ut selv. Må sette på Simple Filesharing i Win XP pro... Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 Jeg har faktisk enda det samme problemet. Etter å ha fikset slik som nevnt over... Det er kun noen få undermapper som jeg sliter med. Finnes det ikke en "fiks hele disken på en gang" sak som jeg kan bruke? takk, og god natt Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 Dritt ass! Skal lage backup av mappen, men klarer det ikke så lenge noen mapper enda er uten tilgang! Hvordan kan jeg en gang for alle fikse det for den mappen, som er den eneste på maskina mi som er "fucked"? På en eller annen måte burde det vel la seg gjøre? Lenke til kommentar
Canute Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 prøvd å avslutte explorer.exe for så å bruke cmd.exe? ofte maskinen min mener at jeg bruker en fil og klarer derfor ikke å slette den ... Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Hvordan kan jeg en gang for alle fikse det for den mappen, som er den eneste på maskina mi som er "fucked"? På en eller annen måte burde det vel la seg gjøre? Hvis du går på Properties på en overliggende mappe (gjerne også stasjonen), velger Sequrity og Advanced så har du muligheten for å hake av "Replace permission entries on all child objects with.....osv" Hvis du sette opp rettighetene sånn du vil ha dem, huker av den og klikker Apply så skal alle rettigheter bli "arvet" nedover i systemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå