Tinker Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Har lastet ned SuSe 9.1 via ftp og det funker veldig bra. Bruker Opera. Har også lastet ned Mozilla Thunderbird 0.6, til ("home") men har problemer med å dekomprimere og installere programmet (-tar.gz) Noen som kan gi en detaljert beskrivelse av hvordan dette gjøres? Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Sikker på du ikke kan bruke YaST2 til å installere Thunderbird? tar.gz-filer kan i alle fall dekomprimeres og pakkes ut med 'tar -zvxf foo.tar.gz'. Men som oftest vil du ønske å heller bruke din distros verktøy for programvareinstallasjon til slike ting. Lenke til kommentar
Tinker Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 Takker for respons. Ja, jeg klarte å laste inn Thunderbird 0.5 v/hjelp av Yast2.! Om man laster ned versjon 0.6 og vil prøve den,- så må den pakkes ut og kompileres, noe jeg forstår er en omstendelig prosess, iallefall med min kunnskap om Linux.Finnes det en guide? Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Kompilering av noe såpass omfattende som Thunderbird er absolutt omstendelig. Nå tilbyr visst ikke SUSE oppdaterte versjoner med yast, men det er alltid noen som lager ferdige RPM-er man kan installere. Et kjapt google-søk ga meg denne siden med 0.6 i RPM-form for SUSE. Den kan du laste ned og kjøre 'rpm -Uvh Mozillablabla.rpm' på, og om alt går bra, har du Thunderbird 0.6 på et blunk. Utmerket mailklient! Lenke til kommentar
Tinker Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 Thunderbird 0.6 oppe og går! Takker (og lærer) Ja-utmerket mailklient Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå