Pangaea Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Om funksjonen hadde klart å lest subarrays også, hadde jeg blitt kvitt en del linjer med kode. Funksjonen tar to arguement, id og navn. function concert($concert_id, $name) { $result = mysql_query("SELECT felt FROM tabeller WHERE id = id"); echo "<select name=\"$name\">"; echo "<option value=\"Select a concert\">Select a concert</option>"; echo "<option value=\"----------------\">----------------</option>"; while ($record = mysql_fetch_assoc($result)) { if($record['concert_id'] == $concert_id) { echo "<option value=".$record['concert_id']." selected>".$concert."</option>"; } else { echo "<option value=".$record['concert_id'].">".$concert."</option>"; } } echo "</select>"; } Står concert_id i fx $ting[$i] fungerer det, men ikke om jeg bruker fx $ting['tang'][$i]. Hvorfor det? Er det lett å fikse? Lenke til kommentar
The Red Devil Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 forstår ikkje heilt kva du meiner men er det ikkje "$ting[$i]['tang']" som er den rette måten å skrive det på ? Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 Det blir vel det samme, tror jeg. Om jeg bruker bare en array ($cd1sang[$i]) fungerer funksjonen min, men bruker jeg dobbelarray ($cd1['sang'][$i]) fungerer det ikke. Dataen som ligger i arrayen kommer ikke inn i funksjonen når jeg bruker dobbelarray. Det fungerte heller ikke om jeg brukte $cd1[$i]['sang'] btw. Jeg hadde blitt kvitt noe mer kode, men ikke noe big deal liksom. Ser bare litt mer tungvint ut sånn som det er nå. Pluss at jeg må legge til flere CDer, så da blir det enda værre... hehe Lenke til kommentar
The Red Devil Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Fungerer "dobbel" arrayen utenfor funksjonen ? Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 Uff, ser ut som det ordner seg likevel. Bare jeg som rota litt med variabelnavn Har $cd1 som er antall sanger på cd1, og så lagde jeg $cd1['sang'][$i] for å lagre sangene på cd1 der. Det måtte jo skjære seg da... Skal prøve å snekre om litt, så håper jeg det virker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå