laaknor Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 en kamerat av meg har funnet en seriøs bug i linuxkjernen. Foreløpige tester ser ut til at det gjelder mer eller mindre alle 2.4 og 2.6 kjerner (det er en boks som det ikke har kræsjet maskina på, og den kjørte 2.4-SMP, mens en annen SMP-box kræsja av det igjen). Har testet på en maskin med 2.2.19 på (gammel live CD) og feilen gjalt ikke der... Les informasjon på http://marc.theaimsgroup.com/?l=linux-kern...81568931323&w=2 Og test C-koden på din egen maskin (PS: kan være greit å ha fysisk tilgang til maskina, eneste som funker etterpå er SysRq, så du må nok restarte...) Jeg vil gjerne at folket sender en ACK på mailen (acknowledge), med uname -a til kernel-mailinglista, slik at utviklerne blir oppmerksomme på det...... Dette ser ut til å være en stoooooor bug som kan utnyttes av alle med shelltilgang på en boks.... Lenke til kommentar
gspr Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Inni svarte ***vete! Dette var jo store saker! Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Hmmm... dette var ufint... (Direkte inne fra WoS i berlin http://wizards-of-os.org/index.php?id=36&L=3) Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Eeek! menneh... så det er ikke noen remote exploit eller noe? <puste litt lettet ut> Lenke til kommentar
xiando Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Trist for alle som kjører nettside-tjenere og gir brukerne skalltilgang. Deres kunde har noe å tape på å kræsje på disse, men likevel. Her: Nyoppdaget exploit kræsjer kjernen kan du lese hvilke kjerner som er berørt og hvordan du kan oppgradere til en som er trygg mot dette hullet. Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Gratulerer, å havne på førstesida av slashdot er ikke noe alle får oppleve Lenke til kommentar
bkak Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Gratulerer, å havne på førstesida av slashdot er ikke noe alle får oppleve Gratulerer, nå kommer det til både osnews og itavisen innen noen uker. Neowin også, antagelig. Jeg vet også om en annen på forumet som kom på slashdot, men det skal vi nok holde hemmelig foreløpig (de fra #alinux burde vite hva jeg snakker om). Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 kult da.. vel, jeg var den første til å rapotere den at 2.6 kernelen rotet til med windows partisjonen da.. jeg har det mandrake rapoteringen,, kom på en del nettsider det oxo da, men siden det var noen ifra mandrake som sa at det var et windows problem og lukket buget, men jeg åpnet det igjen da. btw: det er lenge siden 2.6.6 har vært ute nå da. på tide med 2.6.7 Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 (endret) Done. http://www.kernel.org/pub/linux/kernel/v2.6/patch-2.6.7.bz2 Endret 16. juni 2004 av Egil.B Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 2.7 ute? Eller er det patch for buggen? /me føler seg gammeldags og utenfor med 2.6.5 Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 2.6.7 er ute ja. http://kerneltrap.org/node/view/3292 Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Syykt... En kamerat av laaknor fikk en egen kernel-versjon: Virker som den største endringen er nettopp dette med at denne buggen er fikset. I tillegg til litt NTFS-greier. Lenke til kommentar
sim Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 /me føler seg gammeldags og utenfor med 2.6.5 Jeg er lat, og sitter fortsatt med 2.6.1 Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 sim: På tide med en emerge sync && emerge -UD world? Lenke til kommentar
sim Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 sim: På tide med en emerge sync && emerge -UD world? Nei, skal prøve å skifte over til arch før edderkoppene kommer og spinner spindelvev på partisjonene mine Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 meg være lat og gidder ikke bytte. 2.6.5 funker flott, selv om yum har 2.6.6 Problemet er at hvis jeg bytter, må jeg: - Skaffe/kompilere meg 8kstack versjon (nVidia...) - Installere nvidia-driveren på nytt. Så hvorfor i :@ kan ikke bare de la den bli GPL/whatever, og la den komme med distroen?!?!???? Lenke til kommentar
iCrap Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Gratulerer, å havne på førstesida av slashdot er ikke noe alle får oppleve Jeg har vært på førstesida av slashdot.. men jeg var slem gutt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå