PC^2020 Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 (endret) hmm, hva hadde egentlig skjedd med datasamfunnet og slikt dersom Norge hadde blitt med i EU? Hadde noe blitt strengere? dyrere Så hva skal man stemme? Endret 12. juni 2004 av pc^2004 Lenke til kommentar
MADsen Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 fare for bøtelegging ved ulovlig nedslasting.... stem NEI! Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 norsk tipping ville ikke hatt monopol på gambling i norge. Det bryter egentlig med EØS også. Lenke til kommentar
Hjelmn Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Gå og spør på stortinget eller noe sånt da vell! Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 polakker kunne kommet og gått som de selv ville og fått jobb hvor de enn ønsket. "Have fun, håndverkere :|" Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 Men hvorfor må vi drive å gjøpre så vanvittig mye eu saker, selvom vi ikke er med i EU, må EU godkjennes bil.. osv.. Eu lover osv.. Hva har vi i Norge med det å gjøre nåe vi har NEI.. ? Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 vel det er vel pga EØS avtalen. Men jeg vet ikke stort. bare det faktumet. Lenke til kommentar
Tydeus Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Hurra for Norge, 17 mai og olje og alt det derre der.... Tja la oss se, feit utenlandskvote for import av øl/vin/sprit...samme med kjøtt osv. De fleste lovdirektiver innad i EU gjelder jo allerede i Norge grunnet EØS avtalen. Vil miste mye av styringa over kvoter når det gjelder fisk, men på den annenside politikerne følger jo ikke forskernes anbefaling til kvoter allikevel...uff kunne ha skrevet så mye. Men personlig mener jeg at Norge hadde kunne gjort mer innad i EU som fullverdig medlem, og ikke bare EØS medlem hvor vi har minimalt med inflytelse på lover og regler. En ting til med Norge...hater norske bilavgifter. Er nemlig på jakt etter en Audi S4 en nydelig bil, koster 3500 euro i tyskland dvs 30000 kr sånn ca for en 93 mod, etter betaling av norske avgifter osv den nette sum av 183.000 kr + reg....billig med bil i norge Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Jeg er ikke misfornøyd med Norge, det er et fantastisk land, og jeg er stolt over å være norsk. Jeg bare har ikke et så innmari godt forhold/syn på politikerne. :| Nå bare GJETTER jeg, jeg har såvidt peiling på (olje)politikk, men; Hvem trenger vel 1,000 mrd i oljereserver? Vi bruker såvidt ikke noe av oljefondet i det hele tatt(??) - vil vi da noen gang få bruk for det når politikerne klarer å få inn penger via skatter,avgifter,etc? Har jeg rett? (ikke veit jeg) Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 ' date='11/06/2004 : 01:37'] Jeg er ikke misfornøyd med Norge, det er et fantastisk land, og jeg er stolt over å være norsk. Jeg bare har ikke et så innmari godt forhold/syn på politikerne. :| Nå bare GJETTER jeg, jeg har såvidt peiling på (olje)politikk, men; Hvem trenger vel 1,000 mrd i oljereserver? Vi bruker såvidt ikke noe av oljefondet i det hele tatt(??) - vil vi da noen gang få bruk for det når politikerne klarer å få inn penger via skatter,avgifter,etc? Har jeg rett? (ikke veit jeg) du har bare så vidt greie på det ja *kremt bruker ikke av olje fondet Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 En kan ikke legge skjul på at de fleste politikere vil inn i Eu. Derfor godtar de alle direktiver o.l som EU lager fordi det da vil være lettere for dem å overtale folket i Norge til å bli med i Eu. Problemet er at det som politikerne gjør er grunnlovsstridig, bare se her: Grunnloven. §1. Kongeriget Norge er et frit, selvstendigt, udeleligt og uafhændeligt Rige. Dets Regjeringsform er indskrænket og arvelig monarkisk. merk her at norge er et fritt selvstendig udellelig og uavhengig rike Arbeidet til politikerne som prøver å få Norge inn i Eu er også ulovlig jevnfør straffeloven §83: § 83. Den som retsstridig søger at bevirke eller at medvirke til, at Norge eller nogen Del af Riget bringes under fremmed Herredømme eller indlemmes i anden Stat, eller at nogen Del af Riget løsrives, straffes med Hefte i mindst 8 Aar eller med Fængsel fra 8 Aar indtil 21 år. Tilbake til Topic: Problemet med Eu er det nye infosoc direktivet eller hva det heter, som skal beskytte mot piratkopiereing osv. I seg selv er jo dette rikitig, men i dette direktivet følger et forslag som sier at alle åndsverk(/bøker filmer musikk osv)som ikke er produsert av Eu, må ha godskjenning før de kan selges i Eu. Dette er sensur, Eu kan på denne måte kontrollere at Folket ikke skal få noen rare ideer utenfra slik som sovjet gjorde i forige årtusen. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Det eg fryktar er at polakker og andre lakker kjem inn og tar arbeidet frå oss til 50 kroner timen. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Faen heller om jeg vil ha EU, stem nei alle sammen.. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 (endret) Hvorfor skal Norge inn i Eu? Snu spørsmålet: Hvorfor vil Eu ha Norge med? En tysk politikere har tilogmed sagt en gang at Norge er et så rikt land både i oljefondet og ressurser (olje og gass i nordsjøen og i barentshavet, kull på svalbard, fisk i havet, stein og grus nok til å bygge milliarder av bygg (stein og grus er faktisk en av norges store eksportartikler), stor tillgang på ubygd vannkraft, og et arbeidsomt folk) at han selv skulle gjøre alt han kunne for å få Norge med i Eu. Norge har i løpet av under 100år utviklet seg fra å være en steinrøys i nord til verdens beste land å bo, så hva trenger vi Eu medlemskap for, vi har klart oss slv til nå! Endret 11. juni 2004 av Thorsen Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 *flyttes til politikk forumet* Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 (endret) Om Norge hadde blitt med i EU, hadde vi hatt en stemme i vår verdensdel. Vi ville kunne bidratt å styrke den mindre velstående delen av Europa, sikre fred mellom europeiske land, og styrke verdensøkonomien - og samtidig være sterke i bistandsspørsmålet. En radikal forandring ville ikke skje, vi har allerede et bein innenfor EU, i det såkalte EØS (den økonomisk-kapitalistiske delen av samarbeidet). EU er samarbeid, sikkerhet, og velferd. Norge har i løpet av under 100år utviklet seg fra å være en steinrøys i nord til verdens beste land å bo, så hva trenger vi Eu medlemskap for, vi har klart oss slv til nå! Poenget ditt er med andre ord, at siden "vi har klart oss så bra", trenger vi ikke hjelpe andre? Endret 11. juni 2004 av FreeBSD Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Vi hadde mista ENDA mer kontroll over egen økonomi og næring. Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 (endret) Vi hadde mista ENDA mer kontroll over egen økonomi og næring. Nei, ikke mer. Vi er allerede med i det økonomiske samarbeidet - poenget er at der har vi ingenting vi skulle ha sagt. Blir vi med i hele EU-prosjektet, får vi mer å si i forhold til nettopp dette styringsspørsmålet. Den, etter min mening, aller viktigste delen av EU, er vi enda ikke med i. Det er den delen som legger vekt på et politisk samarbeid, ikke bare rent økonomisk. Slik samarbeidet er nå, eksisterer det ikke. Vi er koplet til en forbindelse på halv dupleks, vi mottar kun, vi gir ikke igjen. Endret 11. juni 2004 av FreeBSD Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 (Dette er grunnen til at EØS er bånn.) Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Jeg hadde kunnet bestille billig tysk sprit på nettet og fått den rett hjem, isteden for som nå: Istedenfor får jeg en papirmøll fra tolldirektoratet, posten, og Helse-Sosialdep. Helt sykt at Norge ikke er med i EU. Har nordmenn en forkjærlighet for monopol, høye avgifter og tollen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå