Miniguru Skrevet 3. november 2001 Del Skrevet 3. november 2001 Hei. Telenor har faktisk et svært godt ADSL tilbud, men de markedsfører det ikke.. Er du student eller har student i huset?? Ved å ringe 80080012 kommer man til rette folka hos Telenor. Selv har jeg bestilt 384/128. Gratis installering. 338,- pr mnd selv om jeg hverken har internett abb hos Telenor fra før, eller har ISDN. Er ikke student selv, men kona er!! Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 3. november 2001 Del Skrevet 3. november 2001 Jøss... er det seriøst?? Vet du noe om prisen for hakket høyere hastighet? Tomas Lenke til kommentar
paper Skrevet 3. november 2001 Del Skrevet 3. november 2001 For de som ikke vet det, så er det som nevnt ovenfor et bra tilbud for studenter som Telenor har, det består i all hovedsak om at man får 12 måneder m/adsl (uansett hastighet) og betaler for 9. Betalingen er jevnt spredt utover året. (for de som er litt dårlige i hovedregning er det 25% rabatt, du kan altså ta gammel månedspris og gange med 0,75). Du må velge å binde deg for 1 eller 2 år. Jeg har selv bestilt dette, men har ikke blitt kobla til ennå (har fått modemet+++). Jeg valgte å binde meg for 1 år siden det i løpet av 1 års tid sikkert har kommet bedre tilbud eller at det samme tilbudet kommer til neste år. For mer info se denne link: Telenor ADSL Lenke til kommentar
MiraQdata Skrevet 3. november 2001 Del Skrevet 3. november 2001 Er det ikke litt merkelig at de ikke markedsfører det? I sverige har de samme greia, men de kjører TV-reklame om tilbudet konstant (gamlinger som prøver seg på ungdoms-slang når de bestiller)!! Det er Isdn-melkingen som gir penger i kassa... Quote: On 2001-11-03 09:19, Miniguru skrev:Hei.Telenor har faktisk et svært godt ADSL tilbud, men de markedsfører det ikke.. Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 4. november 2001 Del Skrevet 4. november 2001 Wow. Dette var jo et meget godt tilbud. Gratis etablering og gratis flytting av abb i løpet av 24 måneds periode. Synd jeg er så innmari skeptisk til Telenor da. Er det noe som kan overtale meg ? Sitter egentlig å venter på 1 mbit SDSL. Men det blir MYE dyrere... Lenke til kommentar
Miniguru Skrevet 4. november 2001 Forfatter Del Skrevet 4. november 2001 Quote: On 2001-11-04 09:43, Guybrush skrev:Wow.Dette var jo et meget godt tilbud.Gratis etablering og gratis flytting av abb i løpet av 24 måneds periode.Synd jeg er så innmari skeptisk til Telenor da.Er det noe som kan overtale meg ?Sitter egentlig å venter på 1 mbit SDSL. Men det blir MYE dyrere... Jeg hater Telenor like mye som dere andre, men tilbudet passet meg utmerket, da jeg ikke kan få NGT før om et år :smile: Og jeg må jo si at tilbudet er ganske godt.. Eller tilbdet er slik det burde vært til alle og enhver. mhv Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 11. november 2001 Del Skrevet 11. november 2001 Bra tilbud!? I think not! Nextgentel i Bergen gir nå alle studenter ved UiB og NHH 2Mb linje til 398 måneden! Helt genialt!!!! Ricky Lenke til kommentar
mcper Skrevet 11. november 2001 Del Skrevet 11. november 2001 Ja, men då er det UiB som leverer linja mot nettet. NGT rutar berre data gjennom sine sentrale. Ein stor fordel er jo at viss ein er fleire bak adsl-modemet så vil no kvar få sin eigen ip! mcper Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 11. november 2001 Del Skrevet 11. november 2001 Wow! Kødder du!? Hvordan det? Vi er faktisk tre stykker med et LAN i leiligheten, hvordan fikser vi hver vår IP? Lenke til kommentar
mcper Skrevet 11. november 2001 Del Skrevet 11. november 2001 Ein ulempe er og at ein må køyre over vpn, og det skulle vel gi rundt -10% effektiv bandbreidde. Evt. kan ein bruke ngt sine linjer mot internett med bravo-abonnement(640/384?) mcper Lenke til kommentar
mcper Skrevet 11. november 2001 Del Skrevet 11. november 2001 ein vil få tildelt 16 adresser i 10.0.0.0-nettet, og så koblar ein seg opp til uib gjennom vpn. Dermed vil kvar av dei interne tiar-adressene bli tildelte ein unik global uib ip (129.177.xxx.xxx). Kort fortalt. Merk at ngt framleis ikkje ser ut til å vere i mål med den tekniske løysinga, sjølv om dei *skulle* vore det 1. nov. Sjekk http://www.adsl.uib.no mcper Lenke til kommentar
kentdeviln Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 hehe , må bare si at jeg er oppgitt over telenor sitt adsl-tilbud.I starten av semesteret(27.august) fylte jeg ut et skjema med forespørsel om å få adsl , fyren som var i standen på blindern sa at de skulle ringe meg neste uke.Jeg hørte ikke noe fra dem og sendte en liten mail , men ikke noe svar.Jeg ringte til kundeservice og de mente at montør skulle komme i løpet av september.Tiden gikk og jeg ringte til "kundeservice for studenttilbud" , der fikk jeg høre at man ikke ville begynne å montere før etter 1. oktober og at jeg ville få et brev i posten.Jeg fikk ikke noe brev og sendte en mail til kundeservice med et ultimatum til dem , fiks denne saken innen 12. oktober , ellers så tar jeg kontakt med en annen leverandør.Slutten på denne visa ble at jeg fikk en mail 1. november!! om at de dessverre ikke kunne montere , pga at sentralen ikke var tilknyttet adsl.Adsl-tilbudet var nok bra , men for å få god service fra telenor må du vel ha telefonabbonement , være telenor-mobil kunde og kjenne sjefen.....Ach jah Lenke til kommentar
maggen Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 For de som lurer mer på student-tilbudet til telenor, ta en titt på disse sidene http://www.online.no/ti/produkt/997968200....0.12466.1.html# -magnus Lenke til kommentar
Mercury Skrevet 23. november 2001 Del Skrevet 23. november 2001 Er det en enkel og billig måte og bli student på, vill ha ADSL , men er ikke stinn av gryn. Mercury Lenke til kommentar
mammut Skrevet 23. november 2001 Del Skrevet 23. november 2001 Betaler heller 1000 kr i installering da og betaler heller 400 kr for 704/384 i måneden da telenor suger på allt som heter adsl da NGt er mye bedre hastigheter til samme pris da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå