Gå til innhold

Trenger headset annbefaling (heldekkende klokker)

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg et nytt kvalitets-headset i stedetfor å bruke noe penger på et nytt lydsystem. Jeg kan like godt innse at jeg ikke vil få brukt det mye når jeg fremdeles bor hjemme.

Jeg trenger derfor en annbefaling på et headset med heldekkende klokker som dekker hele øret. Her er en del ting jeg synest er viktig:

-Bør ikke koste spesielt mer enn 800. Det skal være BRA kvalitet, men det trenger ikke være i det øvre sjikte at det profesjonelle bruker liksom =)

-Skal brukes hovedsakelig til dataspill og musikk.

-Skal bare eksklusivt til hjemmebruk, så det gjør absolutt ingenting om headsettet er stort og tungt. Det er heller bare positivt.

-VELDIG viktig at headsettet er behagelig å ha på i mange timer i strekk. Mine ører stikker litt lengre ut en normalt kansje, så litt raust med plass til ørene slik at de ikke ligger i klem når man bruker headsettet er veldig viktig. Jeg har noen sony MDR-CD380 fra før som passer ganske bra. ingen problemer der etter 4-5 timer i strekk. Det er vikig at det ikke er plastikk direkte på øret, men noe slags mykt stoff eller filt.

-At headsettet isolerer utenfor-støy godt er absolutt et pluss, men ikke helt kritisk.

-God bass er et pluss. Ikke bare til musikk, men det er deilig å kunne kjenne pumpehaglene i spill sparke fra seg i bass-elementet =)

-Spiller veldig skjeldent musikk eller annen lyd veldig høyt. Det er dermed ganske irrelevant om headsettet har god lyd ved ekstremt volum. Det er mye vikigere at definisjonen på lyden er høy ved lavt og moderat volum.

Jeg har hittil hatt veldig gode erfaringer med KOSS, så jeg lurer på å kjøpe noe fra koss. Ur 18 eller 40 kanskje? Eller 3aa titanium? noen som har erfaringer med disse? Er også nyskjerring på Zalmans surround-sound headset også pga. det i spill er flott med god surround følelse.

Kom med forslag, og gjerne linker til andre poster som er relevante.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter litt researh på egenhånd har jeg kommet frem til at det er meget sansynlig jeg går for et headset med 5.1 surround. Jeg skal bruke disse til såpass mye spilling at jeg regner med dette vil gi meg den beste opplevelsen. Zalman real surround er derfor en sterk kandidat.

Jeg har også funnet et annet surround headset kalt "medusa" som har fått gode karakterer.

http://www.gurureview.co.uk/index.php?opti...ask=view&id=141

Hadde vært flott med noen erfaringer på den. Selges på play.com for 35GBP. Virker kanskje litt billig?

Ellers vil jeg gjerne ha erfaringer på Zalman og alle andre surround-headset som finnes der ute. Det er sikkert et produkt eller to som jeg ikke har lagt merke til.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Fyren i den testen hadde betalt 80pund for sine!! Og med litt research finner jeg ut at suggested retail price for dette headsettet er faktisk 55pund. Det er altså play.com som slår til igjen med sine vanvittige lave priser =) Kan ikke unngå å like play.com jeg altså, selv om jeg skjeldent handler hardware fra dem.

Ser også ut som specs på disse er en del bedre en zalman sinne litt slappe 50Hz nedre frekvensnivå. Mikrofonen har også veldig gode spesifikasjoner.

Denne ser bare bedre og bedre ut jo mer jeg leser på det =) Har noen erfaringer med den?

-Stigma

EDIT: Her er enda et review av medusa hodetelefonene:

http://www.walibe.com/reviews-47-page1.html (scorer veldig bra der også)

Jeg skal ta et titt i morgen også, men jeg tror jeg har funnet akkurat det jeg er ute etter, og til en knallbra pris! (takket være play.com) 35pund (inkl. levering).

Kom likevel gjerne fremdeles med erfaringer og annbefalinger takk =)

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...