Syar-2003 Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 (endret) Hvordan i h****vte skal jeg få dette til å virke . Alt er okay med en PC . Bruker EpoX DG03 m/ WIDCOMM 1.4.2 Buildt 10 drivere. Ønsker å bruke USB dongelen på laptop (i jobb) . Og på Privat PC'n hjemme . Det virker ok , men kun på en PC ad gangen . Er PC/Computername egentlig i adapteret eller ? Slik at hver enkelt windows roter / skriver i oppsettet på dongelen med hensyn til auttifisering . Bruker PcSuite 6.1 -Når jeg har konfigurert ferdig og testet på PC1 . -Alt funker , outlool sync , phone browser etc . -PC1 , shutdown , stopper bluetooth services via systray tlf sier disconnected til DSK_TOP navn . -Disabler bluetooth på telefonen . -Tar ut USB dongelen . -Setter den i laptop (PC2) -Enabler bluetooth services via systray . -Slår på bluetooth i tlf . -"And then all hell breaks loose ." i PC2 . For meg så virker det som "selve adapteret" er "computer name " . Og det blir kødd med to pc'er som bruker samme adapter som således har samme "navn" . .... Edit: Virker som jeg må inn i nokia conection manager og autifisere med PIN hver gang jeg flytter adapteret fra PC1 til PC2 eller omvendt. Skal jeg drive på slik tror jeg heller jeg kjøper meg en bluetooth dongle til . Men egentlig ville jeg tro at en usb enhet er flyttbar uten så mye strul og komplikasjoner . Hører gladlig fra noen som har ett usb adapter og PcSuite for nokia 6230 som flyttes mellom PC'er uten så mye hassle. .... Edit: Er det virkelig ingen som benytter samme usb bluetooth plug på to pc'er . Endret 11. juni 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
RoyMagne Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Jeg var oppe i litt av samme situasjon. Kjøpte 6230 og 2 USB Bluetooth adaptere. Den ene skulle jeg ha hjemme og den andre skulle jeg ha på jobb. Hjemme fant jeg fort ut at hastigheten på bluetooth ikke var god nok til å overføre mye musikk så den returnerte for å få byttet den til en USB kabel. Det ble litt ventetid så jeg tok den andre USB adapteren med hjem for å teste mot telefonen. Det gikk ikke smertefritt. Ei heller at jeg byttet mellom flere ulike versjoner av Nokias PC Suite. Kort oppsummert: 5.8 BT oppkobling klønete. Musikkoverføring med spillelister OK. 6.0 BT oppkobling bedre. Musikkoverføring med spillelister funker ikke. 6.1 BT oppkobling enda bedre. Musikkoverføring med spilellister OK igjen. Det som jeg har opplevd er at når man mister forbindelsen med bluetooth så må man utføre Pairing en på nytt. Det har i allefall hjulet meg å oppheve den først og så utføre den på nytt. Dette har blitt bedre på 6.1 synes jeg. Men jeg har hatt litt problemer med synkronisering av mail. Dette har trolig sammenheng med at jeg har gjort noen stunts mot bluetooth driverene for å få det til å fungere bedre. Får nå en melding om "incorrect licence" med en gang bluetooth. aktiveres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå