onkeljan Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 (endret) Jeg kjøpte et asus p4c800-e deluxe hovedkort, så kjøpte jeg en ny cpu, denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123710 men med denne ville ikke pcn starte, selv ikke etter bios flash, så hvilket kort må jeg kjøpe som passer til denne prossoren ? jeg regner med det er fordi cpu'en er 1mb og kortet bare takler 512 kb, noe jeg fant ut etterpå forslag? Endret 13. juni 2004 av onkeljan Lenke til kommentar
tbend Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 1mb=Prescott..... Det burde gå med ei biosoppdatering....Er det siste bios du la inn? Sjekk i manualen om den støtter Prescott.. om ikke vet jeg at P4p800 Støtter det..... Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Jeg kjøpte et asus p4c800-e deluxe hovedkort, så kjøpte jeg en ny cpu, denne:http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123710 men med denne ville ikke pcn starte, selv ikke etter bios flash, så hvilket kort må jeg kjøpe som passer til denne prossoren ? jeg regner med det er fordi cpu'en er 1mb og kortet bare takler 512 kb, noe jeg fant ut etterpå forslag? Hvis du har flashet til nyeste versjon så skal den takle prescott Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 JA jeg har flashet til siste versjon, og JA den skal takle prescott FRA FØR, dette er ikke spørsmålet, spørsmålet er om kortet mitt takler cpu'er på 1 mb cache, for det tror jeg ikke, og det kan neppe en flash fixe. Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 1mb=Prescott..... Det burde gå med ei biosoppdatering....Er det siste bios du la inn? Sjekk i manualen om den støtter Prescott.. om ikke vet jeg at P4p800 Støtter det..... jeg viste ikke at 1mb var prescott. merkelig. hømsk. da burde det for faen meg gå Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Har vært borti at dette hovedkortet har kranglet på strømforsyningen, har du mulighet til å prøve med en annen PSU? Hva sier Asus 'mono-dama' (Post Reporter)? timtowtdi Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 ja, nå har jeg testa, dama er taus, det samme er pc'n.. :\ jeg har et kabinett som muligens bruke litt strøm da, et jeg kjøpte fra microplex, kan det ha noe med saken ? Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 Jeg spør igjen: Hvilket hovedkort støtter 3,2 prescott? dette: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=492? ? Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx P4-3.20E GHz(800 MHz FSB) (HT) (90nm) er Prescott 3.2 GHz i lista deres. Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 jeg driter i lista, den stemer jo ikke, pcn min starter ikke. Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Trenger ikke være så aggressiv. Har du tenkt på at noe annet kan være galt? Lenke til kommentar
norrick Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 (endret) jeg driter i lista, den stemer jo ikke, pcn min starter ikke. Ikke for å være frekk men da kan du drite i hele lista siden den ikke stemmer(etter din egen uttalelse)! BTW: Du har vel ikke herpa CPU'en? Endret 15. juni 2004 av norrick Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 (endret) begge cpu'ene mine 2,8 og min nye 3,2 prescott funker suverent i mitt nye hovedkort fra chanitech. Pcn er blitt raskere, blåskjermene har forsvunnet, mono hora har sluttet den monotome masinga si. Livet er herlig. Og mitt asus hovedkort går i retur. Aldri mer. Endret 23. juni 2004 av onkeljan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå