KjetilS Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Har kludret litt med diverse harddisker o.l, og nå når jeg ble ferdig, har jeg fått to valg i oppstarten. det ene er det riktige valget, som er WIN XP, mens det andre valget er "Windows (default)". Hvordan får jeg fjernet dette alternativet?Ser ikke ut som om boot.ini-filen inneholder noe feil. Følgende tekst står der: [boot Loader]Timeout=30 Default=C:\$WIN_NT$.~BT\BOOTSECT.DAT [Operating Systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect Er vel mulig det er noe feil med linje 3, men såpass peiling har jeg ikke at jeg kan si dette nøyaktig. Mens jeg skriver dette innlegget, er det noen av dere som har peiling på hva som er årsaken til at en ny harddisk kommer med "klikkelyder" iblant?Iblant kommer min med lyder som kan sammenlignes med et tannhjul som hopper over en "tann". Noen ideer? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Den skal se slik ut [boot Loader] Timeout=30 multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [Operating Systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect Dersom harddisken lager "klikke" lyder vil den i løpet av kort tid bli ødelagt og ubrukelig. Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 de klikkelydene kan også indikere IRQ kræsj. Når hovedkortet mitt, ASUS A7N8X-Deluxe gikk ad undas fekk eg irq feil i hytt og gevær. Deriblant på RAID irq'en ved nytt hovedkort og en del oppstarter med CHKDSK som automatisk startet i begynnelsen til problemene som hadde oppstått på harddisken som følge av IRQ kræsj... ble harddiskene reddet. det hørtes ut som harddiskene tok seg en bråstopp.. startet opp og bråstoppet.. fæl lyd.. brrrr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå