aeinstein Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 Utrulig bra, flott, inspirerende, osv. Finner ikkje ord. Takker! Kanskje ei av ordbøkende på startsiden.no kan hjelpe deg med ordene... liker å få ros Bare lurer om du kan ta bilder av hvordan du festa hk, eller beskrive det veldig nøye (kanskje du har skrevet det, men jeg så ikke) for jeg lager trekabinett selv, å har problemer med å få festet det Så over til HK-feste; jeg allignerte HK slik at det passet med kantene og tykkelsen på veggene: Merket gjennom alle hullene med et spisst og tynt skrujern, tok bort HK, borret små hull til alle spacingskruene og skrudde de i: Alt passet her er HK fastskrudd: Det stod på første sida... uansett: 1. Du legger HK nøyaktig(!) der det skal være 2. Du tar en blyant eller annet egnet skriveredskap og tegner hullene, lag en sirkel i hullene så stor som mulig slik at du borrer midt i rundingen 3. For-bor med et LITE bor for at de skal bli på rett plass, jeg måtte nemlig presse mine struer litt... 4. Bor med boret som er tilnærmet i samme størrelse som spacingskruen (forutsatt at du har spacingskruer som han kjøper på Clas'ern) Hvis ikke du er sikker på borstørrelse så prøvebor et annet sted først. På et avkapp eller noe. Hullet bør være tight, så skruen sitter. Jeg har ikke limt dem og de sikker som ett skudd. 5. Skru i spacinskruene, legg på HK og skru det fast Lenke til kommentar
notarget Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Når hovedkortet er festet til tre, det blir ikke veldig varmt under kortet? Lenke til kommentar
destroyy Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 tusen takk for en fin beskrivelse over til mitt (litt offtopic) så har jeg laget en ramme hk skal skrus fast i, så da er det plass til en vifte under vis jeg vil sette en der Lenke til kommentar
robstr Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Nydelig arbeid Blir pent det der. Må du ikke slite deg ut Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) Jeg får slutte meg til all lovprinsingen her. Dette ble kjempepent! Vedder på at pappa er stolt av gutten sin Endret 27. juni 2004 av hilram Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 Takk alle sammen. Jeg får slutte meg til all lovprinsingen her. Dette ble kjempepent! Vedder på at pappa er stolt av gutten sin Både mammaog pappa har sett den. Det like den godt og skrøt meg opp i skyene som alle mammaer og pappaer gjør notarget: Jeg tviler på at det blir for varmt. Speedfan viser to aktuelle HK temp på min nåværende trePC som er 20 og 27 grader. Vet ikke om noen av de stemmer men... Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 http://home.no/alberteinstein/WoodCom/upload_lite28.jpg Kjempestilig med de grillene. Har gjort nesten det samme på mitt trekabbinett (foreløpig ikke offentliggjort), men jeg brukte ikke griller. Trenger jo egentlig ikke det, du får max airflow og lite støy. Det gjør sånn passe vondt å ta finger'n borti mens den går (2000rpm) Lenke til kommentar
MagE Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 det ble veldigt bra, om man absålutt vil ha jord kan man jo lodde en ledning mellom spacing skruer og psu. men nydligt arbeid! Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 Til de som lurer så har jeg hatt "sommerferie". Har sommerjobb og så ble det liksom ikke noe mer på kveldinga... Men her er slutten! Bildene som kommer er egentlig bare mange vinkler og "presentasjonsbilder". De første viser ledningsrotet (!) Noen av ledningene som henger ut bak er til viftestyring og til diode-"fading" (ganske tøft!). Ser dere forresten den harddisk-holderen, bunnens dens hviler på noen kondensatorer på HK... er det et problem? PC en skal nok flyttes litt på i ny og ne, men generelt sett stå stille på et sted og være harddisklager på nettverket mitt.... Er det store sjansje for at HK kan gå til pieces? HD-holderen, hviler jo i hovedsak i fire hull i kabinettet.... Jeg tror at jeg skal klippe en del av ledningene på strømforsyningen... de er litt i overkant av hva jeg trenger. Jeg har allerede kuttet de ekstra til pentium... Her er bilder med harddisk montert: Ledningsrotet er det dominerende, men den skal jo være lukket, men det skal jo gå luft gjennom..... he he... Det var bare så vidt jeg fikk lokket på med HD-holderen.... Tror jeg skal forminske den litt... Her kommer noen triumfbilder ( alle bilder som er lyse er uten blitz, når jeg fikk blitz, ser treet mørkt og "solslitt" (trehvitt tre som har stått i sola noen år) ut: Jeg ble så fornøyd jeg atte Den virket, men dette er bare en "halv" installasjon av XP og jeg får ikke avsluttet den... trenger litt hjelp der: den stopper rett etter at jeg har tastet inn serial.... HVER GANG, PÅ SAMME TID, UANSETT Med blitz: Uten blitz: Sprekken foran oppe er der fordi at HD-holderen er [Tiny]litt[/Tiny] for høy. Det er 16 dioder i kab. 4 i hvert hull... har ikke rettet dem direkte der de skal enda, men det er egentlig bare for utseendet og den skal ikke vises fram så mye at jeg tror jeg kommer til å ha dem der så lenge.... Jeg koplet også ei viftestyring på diodene.... slik at jeg kan fade dem til [Tiny]nesten[/Tiny] ingen lys Hva syns dere? Lenke til kommentar
rc-halv Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Sinnsykt bra ass! Du er skilla! Syns det ble et vedlig bra resultat, nesten synd at den bare skal brukes som server.. Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Sinnsykt bra ass! Du er skilla! Syns det ble et vedlig bra resultat, nesten synd at den bare skal brukes som server.. Du sier noe ... jeg tenkte å bruke den til min nye PC men i steden bygger jeg en ny, har du sett workloggen? thomas_c24: Takk Lenke til kommentar
AMD_Athlon Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Veldig, veldig bra Har du fått installert XP eller?? Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Tro det eller ei men jeg klarte ikke å fikse HK/CPU/RAM så HK ble byttet og alt var bra med den. Så kjøpte jeg nytt HK og stasj til det, men det ville ikke passe ordentlig i kassa, litt problemer med størrelse på cpuRibbe og plassering av sokkel. Dermed så kan du ta en titt nede i signaturen min og gå inn på den nederset grå linken.... Gøy med litt liv i denne lenge døde tråden! Er det noen som vet hvor gammel en tråd må være før den blir slettet? Er det mulig å få tilsendt den når den blir slettet? Gøy med alle kommentarene! Lenke til kommentar
gloomyocean Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Schtilight! Kunne nesten lukte trearbeidet ditt da jeg gikk gjennom workloggen! (Selv om jeg er noe allergisk mot lys inne i PC'et, så det nøkternt og fint der!) Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Meget pent, spesielt overfresningene! (Dvs, ikke der du forsenket viftegrillene ) Men hadde sett så utrolig pen ut hvis du hadde lakket den sort matt... Grr. Men min smak... Evig bra arbeid! Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Meget stilig. Selv om jeg, som flere andre, kanskje hadde gått for mørkt trevekr, eller aller helst pianolakk, så er det fremdeles imponerende å se hva folk kan få til. Jeg eier ikke praktiske kunnskaper, så selv om jeg kunne ha tenkt meg noe mer fancy enn det kabinettet jeg har (og ikke minst, noe litt stillere) så får jeg klare meg med det jeg har... Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Gøy å se liv i denne tråden! Bra dere liker prosjektet! Det er mange farger som kunne ha passet! Matt sort er genialt og det er pianolakk også og også mørkt tre, men så er jeg gla i trehvitt også Men det er virkelig deilig når du kan forme noe som du vil og så putte en PC inni Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå