Gå til innhold

WoodCom - en PC av tre - Ferdig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
fete griller!!

Takk!

De viftegrillene var fete :dribble:

og Takk!

Det er bare å finne en (brukt eller kastet selfølgelig !! :p ) i en butikk av ett eller annet slag og klippe til med kjetting klipper. Mine var litt rustet, det var derfor jeg går for børstet stål fremfor krom, de var originalt krom ;) .

 

majuz: Ja jeg lurer hardt på om jeg må lage den på nytt :hrm: (kul smilie he he)

 

kverna: Jeg har ikke fått testet det enda.... har ikke den på stedet desverre. Men jeg hadde planer om å teste og bar gamble. Men kanskje ny dessverre. Uansett: Takk!

Lenke til kommentar

Foreløpig er det ikke blitt noe pussing med pussepapir egentlig, burde gjordt det nå, men jeg må jo innom forumet også da ;) Til bare en liten server å være, så trengte jeg ikke gjøre noe ut av det, men så liker jeg å lage noe fint ting da :p

 

Jeg er ikke snekker, men pappa er byggmester. Har vært mye med ham på jobb oppigjennom og kan bruke alle remedier som trengs. Siden pappa er byggmester har jeg også alle redskaper på stedet! Kjempegreit syns jeg. Yrket mitt er foreløpig student, skal studere Energi og Materialer for Framtiden til høsten på UiO.

Lenke til kommentar
sinnsykt fett! jeg likte de vifte grillene og plasseringen av de!

 

hadde det vært min worklog ville jeg satt i blå vifter eller chrome vifter me blått lys bak!

 

stå på!

For det første: Takk!

 

Vet ikke enda helt hva jeg skal gjøre med viftene enda. Blir nok en farge på de, krom håper jeg selv, men jeg må se. Lys blir det. Har blå leds liggende klar!

Lenke til kommentar

Ved nærmere og nærmere ettertanke så har jeg stilt inn prosjektet på perfekt; det blir ny plate! Denne gangen skal jeg ikke frese de I/O hullet (er det det det heter? ) heller, og heller kutte det ordentlig ut slik at kantene blir rette! Hadde jeg ikke hatt forumet hadde jeg tatt til takke med den jeg har allerede så; Takk :p

Lenke til kommentar

Jeg skal fortsette på PCen i dag, men jeg lurer på noe:

1: Skal jeg lage et hull rett over prossessoren slik av det kommer luft direkte ned på kjøleren ovenfra? Er det nødvendig eller kan jeg droppe det for designets skyld?

2: Har noen en god ide til hvordan harddiskene kan festes? Jeg vet ikke enda hvordan jeg skal gjøre det.... :roll:

 

 

Edit: leif seff :p

Endret av aeinstein
Lenke til kommentar
Jeg skal fortsette på PCen i dag, men jeg lurer på noe:

1: Skal jeg lage et hull rett over prossessoren slik av det kommer luft direkte ned på kjøleren ovenfra? Er det nødvendig eller kan jeg droppe det for designets skyld?

2: Har noen en god ide til hvordan harddiskene kan festes? Jeg vet ikke enda hvordan jeg skal gjøre det.... :roll:

 

 

Edit: leif seff :p

Tror du kan droppe luft-inntaket på toppen ja, du får god gjennomstrømming som det er.

 

Når det kommer til hd'n kan du kanskje feste den ved å skru slike HK-spacers inn i hullene på selve flaten, dvs ikke på siden. Alle HD'er har 4 skruhull på undersiden, samt på 2 på hver side (De hullene er de du normalt bruker i et kabinett)

 

Skru spacerene inn i HD'n og så kan du kanskje feste hd'n til kabinettet med noen lange skruer eller noe slikt - du får tenke litt på det så finner du nok en løsning.

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Tror du kan droppe luft-inntaket på toppen ja, du får god gjennomstrømming som det er.

 

Når det kommer til hd'n kan du kanskje feste den ved å skru slike HK-spacers inn i hullene på selve flaten, dvs ikke på siden. Alle HD'er har 4 skruhull på undersiden, samt på 2 på hver side (De hullene er de du normalt bruker i et kabinett)

 

Skru spacerene inn i HD'n og så kan du kanskje feste hd'n til kabinettet med noen lange skruer eller noe slikt - du får tenke litt på det så finner du nok en løsning.

 

lykke til!

Takk for ideen. Da dropper jeg hullet i toppen. Ja, jeg vurderte å bruke de skruehullene under HD, men jeg har ikke det hele for meg i hodet enda, men det kommer nok under byggingen ;)

Lenke til kommentar

Patentbånd har jeg brukt før til HD er en del, sammen med sånne dørisolator strimler demper de vibrasjoner VeLdIg bra :thumbup: Men jeg tror ikke det går nå siden HD ene vil henge utover HK, og jeg vil helst ikke feste de i taket... Taket eller toppen tror jeg jeg skal ha helt løs.... Bare ha "kiler" til inni på kanten slik at den sitte ganske greit uten noen annen mekanisme. Jeg har funnet det som det beste til nå, selv om jeg har tenkt på en slags "lås" eller noe. Sånn ... skyvelås til dører.... Vil uansett helst ha minst mulig utenpå den. Mest mulig tre, minst mulig av alt annet. Men hvis noen har en ide til lukkemekanisme, låse taket fast, så kom med ideer.

 

Har gjordt mye på kabinettet nå, men har verksted og dagligpc 10 km fra hverandre. Blir derfor noen timer til update. Da skal dere se ny bakplate :D og masse små feilskjær :cry: .

 

'ntil then ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...