Gå til innhold

Amd 2500@3500 luftkjølt. 35 idle, 42 load.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettop kjøpt meg en termal take volcano 11 og Artic silver Ceramique kjøpasta. Saken er den at jeg har også en amd 2500+ med Abit NF7-S V2.0 Hovedkort. Det er også to TwinMOS PC3500 TwiSTER ddr briker som begge er på 256 mb.

I bios justerte jeg mutiplier til 11,5 mot 11 som er vanlig. Men jeg klarer ikke klokke multiplier noe lengre! Vil det si at den er låst? Er litt usikker siden det går ann å klokke den litt.

Jeg satte multiplier som sagt på 11,5 mens jeg klarte å sette fsb på 203, dvs amd 3500+. Jeg satte så volt på 1,75. Idle er på 37,5 :D og en halvtimes spilling med farcry viste 42 C på det meste. Derfor vil jeg ta skrittet vidre med overklokkingen, men jeg støter på noen problemer.

Når jeg skal prøve å klokke mer, går det ikke. Jeg får blåskjerm i windows med en gang eller etter en stund. Hva er problemet? Kan tenke meg at det er noe mef ddr brikkene mine som ikke takler mer, men jeg har jo pc 3500 (433 mhz)! Jeg bør klare mer.

Takk for alle svar :yes:

Endret av Tha sims
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk for all hjelp :) .

Fikk mp på 12. Er det forsvalig og prøve 12,5?

Ja, det er fult forsvalig å prøve 12,5

Hva mener dere jeg bør sette som fsb og volt? Skal jeg sette V på 1,8 og fsb på 200? Da får jeg en 2,5 ghz som tilsvarer en xp 3900+... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...