trillebår Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Har lurt på dette en stund og har lyst til å kjøre i gang en diskusjon på det: i brukermanualen til de fleste lcd skjermer står det noe som; skjermen bør ikke utsettes for plutselige tempratur endringer.... Er dette noe som er VIKTIG???? Eller er det bare noe produsenten har skrevet for å fraskrive seg ansvar hvis det skulle skje noe under disse omstendighetene???????? Og er det en nedre grense for i hvilken temperatur en skjerm bør være i??????? Hadde vært litt artig å få noen glupe meninger og tanker om dette emnet, ikke det at det er så dødsfarlig for meg da Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Når produsenten oppgir maks og min temperatur har de sikkerhetsmargier på iallefall 50% tror jeg, men det som er synn er jo at du kan miste garantien hvis de finner utav hvorfor skjermen din ikke funker lenger.. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Inni skjermen er det veske. Hva skjer når veske blir til is? Ting utvider seg, merklig nok blir ting ødelagdt. En LCD-skjerm er følsom ovenfor varme og kulde. Om vinteren er det ofte kaldt på ulike rom der maskinen din står. Dette er jo en klar fordel for maskinvaren din, men en stor bakdel for LCD-skjermen. Enkelte vil merke at skjermen er tregere enn vanlig og etterslep er lett å spore. Vi i testpanelet anbefaler derfor brukeren om å la skjermen stå i vanlig romtemperatur, dette fordi da yter skjermen best. Lenke til kommentar
trillebår Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 Men er hurtige temperatur endringer skadelig for skjermen?????? Nå snakker jeg ikke nødvendigvis om minusgrader.......... Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Men er hurtige temperatur endringer skadelig for skjermen?????? Nå snakker jeg ikke nødvendigvis om minusgrader.......... Væske som blir utsatt for temperaturendringer forandre volum, og tilstand. Problemet er kanskje kondens som kan dannes vis temperaturforskjellen blir for stor. Dette vil jo skje ved raske temperatursvingninger. Skjermen er ennå varm inne mend det utenfor er kalt, eller omvendt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå