Gå til innhold

Hva kan jeg forvente å få for denne Ps2'en ?


Anbefalte innlegg

Funderer på om jeg skal selge playstationen min, men hva kan jeg eventuelt forvente å få ?

 

Playstation II (sort).

6 mnd gammel / 6 mnd resterende garanti hos Elkjøp.

2 stk håndkontroller.

1 stk 8mb minnebrikke.

 

Medfølgende Spill:

- Tony Hawk 3

- Tony Hawk 4

- FIFA Football 2004

- Max Payne II

- WRC 3

- Hitman 3

Endret av Prosessoren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Playstation II (sort).

6 mnd gammel / 6 mnd resterende garanti hos Elkjøp.

12 Mnd garanti?

Trodde også elkjøp måtte følge kjøpsloven?

Hva mener du?

I følge kjøpsloven har man 2års reklamasjonsrett.

 

Les mer her: Kjøpsloven

Men reklamasjon og garanti er ikke det samme. Det er valgfritt å gi garanti på et produkt. Har elkjøp ett års garanti, er det ett år lengere enn de er pålagt av loven.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

GARANTI:

En garanti er et løfte fra en produsent, importør eller en selger, om at feil og mangler som oppstår i garantiperioden skal repareres uten ekstra kostnader for deg.

 

Det betyr at du ikke har krav på å få en garanti når du kjøper en vare. Hvorvidt du får en garanti er helt opp til selgeren: Enten har du en vare med garanti - eller så har du det ikke.

 

Dermed er det også umulig å gi noe fasitsvar på hvor langt en garanti går, og hvor lang selve garantitiden er. Garantitiden kan variere fra en dag til en mannsalder.

 

Husk likevel at dersom det gis en garanti - så må den gi deg som forbruker bedre rettigheter enn de du allerede har etter forbrukerkjøpsloven.

 

En garanti som setter en kortere frist enn forbrukerkjøpslovens reklamasjonsfrist, behøver likevel ikke å være i strid med loven - så lenge garantien i denne perioden gir deg bedre rettigheter enn det loven gjør.

 

Eksempel REKLAMASJON:

La oss si at du kjøper en høytaler med ett års garanti, og du i denne perioden også er sikret gratis reparasjon ved skader som skyldes at du ved feil bruk har sprengt basselementet.

 

Dette er helt lovlig - fordi det stiller deg i en bedre posisjon enn lovverket. Selvforskyldte skader vil nemlig ikke gi deg reklamasjonsrett etter loven - fordi det ikke vil være en mangel ved selve produktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...