Gå til innhold

Overklokking av gf2 mx400..

zn00ker

Anbefalte innlegg

jeg har et gf2 mx400 kort og skal overklokke d..

men jeg er litt usikker på hva som skjer hvis jeg overklokker kortet _for_ mye??

jeg har ikke tenkt til å sette på noen extra vifter eller kjøleribber.. og hva bør jeg overklokke med pstrip eller nvmax??

og er d noen som har gf2 mx400 som har overklokka sitt kort som vil dele med meg hvor mye dere har klart å overklokke d?? :grin:

Abit KT7A-RAID :smile:

AMD Athlon 1GHz :smile:

GeForce 2 MX 400 :sad:

512mb SDRAM :smile:

Seagate 60gb 7200 RPM :grin:

Aopen Midi tower ATX HQ45 Grey :/

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: zn00ker på 2002-04-15 14:46 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: zn00ker på 2002-04-15 15:47 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

GF2 MX kjører originalt på Core 175 og Mem 166. Kjører kortet uten kjøling (standard) på core 220 og mem 210. Med litt modding skal jeg nok få det enda høyere opp. Du burde klare mye mer enn meg, siden 400-kortet er satt høyere i utgangspunktet. Bruker NVMax, og det funker utmerket. Kan enkelt lagre presets og switche mellom forskjellige innstillinger.

- PoWeR iS nOtHiNg WiThOuT cOnTrOl -

[ Denne Melding var redigert av: d_jay på 2002-04-15 16:49 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-15 16:38, d_jay skrev:

Hei!

GF2 MX kjører originalt på Core 175 og Mem 166. Kjører kortet uten kjøling på core 220 og mem 210. Med litt modding skal jeg nok få det enda høyere opp. Du burde klare mye mer enn det du har nå.

hva skjer hvis jeg overklokker kortet for mye??

Seagate 60gb 7200 RPM :grin:

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: zn00ker på 2002-04-15 16:42 ]</font>

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: zn00ker på 2002-04-15 16:56 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: zn00ker på 2002-04-15 16:56 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-15 16:40, zn00ker skrev:

hva skjer hvis jeg overklokker kortet for mye??

Seagate 60gb 7200 RPM
:grin:

Da får du masse rare farger på skjermen din, bare å reboote, så er innstillingene standard igjen. Iallfall hvis du bruker NVMAx.

Prøv å sette opp klokkefrekvensene 5mhz av gangen, og gå tilbake hvis du får problemer.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-15 18:30, zn00ker skrev:

ok.. så d er lissom ikke sånn at komponentene på kortet brenner opp eller no??

Hehe... nei. Det går ikke så fort. Skal litt mer til.

Kortet nekter bare å kjøre. Iallfall det jeg har erfart.

Men jeg vil anbefale deg å modde litt. Skal selv kaste på en hel Taisol-kjøler på Gpu og kjøleribber på minnet og sette en 120mm vifte over ... :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-15 18:38, zn00ker skrev:

ok.. takk for alle gode svar :razz:

men jeg har et spørsmål til og d er: hvordan får du lagra de presetsa din på NVMax?? for hver gang jeg har lagra dem og jeg legger NVMax i tray så forsvinner den presetsen jeg har lagd..

Bra at du har vett til å spørre før du setter igang... :smile: så flink har jeg aldri vært. Har kosta meg en stykk T-bird og to hovedkort.

I NVMax lager du et preset, men pass på å krysse av for alle innstillingene, clocks osv. før du lagrer det.

Sånn som jeg gjør det så setter jeg en innstilling på klokkefrekvensene, så går jeg på presets og lagrer det. Det er en rullemeny der de forskjellige innstillingene ligger i sånn kryss-av-boks...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-15 18:48, zn00ker skrev:

jeg trur du misforsto d jeg mente.. d jeg mente var at når jeg har gjort de innstillingene jeg vil ha og så lagrer jeg d på presets.. deretter trykker jeg på "hide" og da når jeg tar opp NVMax igjen så er ikke den presetsen der??

Prøv å høyreklikk NVMax-ikonet i systray'en. Da får du valg mellom presets som du har lagret.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-15 19:17, zn00ker skrev:

jeg fant en NVMax på astalavista.com so fungerer ordentlig.. :razz:

du hadde rett d var en eller annen feil med NVMax min.. takk for all hjelp nå skal jeg overklokke litt
:grin:

nok en gang takk for hjelpa..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...