Gå til innhold

Flaskehals i PCer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan jo bruke et program som pc-mark som tester forskjellige deler av pc-en din og finne ut hvilken del som har lavest score i forhold til det som er normalt, da kan du foreksempel teste og legge ut scoren din samt et spm om hva som er normalt, bra, veldig bra eller dårlig her på forumet.

Å finne ut hva hardware du har er også en start, legger du ut hva hardware du har her på forumet samt et spørsmål om hva du bør oppgradere vil du nok få svar som forhåpentligvis viser deg hva som er flaskehalsen i din pc.

Lenke til kommentar

Du kan trykke på navnet mitt. Der står specen på maskinen min. Så kan du jo si hva du synes.

Du vet altså ikke om noe program som klarer å finne ut av slikt?

Fikk forresten 1289 poeng i 3dmark03

Endret av Lættis
Lenke til kommentar
Du kan trykke på navnet mitt. Der står specen på maskinen min. Så kan du jo si hva du synes.

Ser greit nok ut, tror ikke noen av delene er noen spesiell flaskehals i forhold til hverandre, men hele pc-en begynner vel å bli litt sliten? Skal du oppgradere ville jeg nok kjøpt et helt nytt system.

Hvorfor lurer du egentlig?

Lenke til kommentar

Jeg skal kjøpe meg helt ny data når det nye brikkesettet til intel kommer (og PCI Express skjermkort), men jeg lurte på om jeg inntil den tid kunne gjøre noe for å øke ytelsen på den jeg har nå. (for en billig penge)

Det hadde også vært morro å ha ett program som kunne teste de forskjellige komponentene i maskinen opp mot hverandre for å finne det svakeste punktet i hardwaren.

Endret av Lættis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...