Gå til innhold

er Sony DCR-HC20E et bra kjøp?

Anbefalte innlegg

Hei !

Tenker på å kjøpe meg et digitalt videokamera. har ikke veldig peiling på det, så derfor lurer jeg på om sony dcr-hc20e er et godt kjøp til 5590,-(siba.no). Skal bruke det til litt småfilming, ikke noe proffe greier her... kunne vært greit med en anbefaling på et redigeringsprogram i tillegg sånn at jeg kan få redigert filmen.

Er sony dcr-hc20e et godt kjøp? noen andre forslag til kamera i prisklassen under 6000??

Til slutt; er det noen som har erfaring med dcr-hc20e???

Håper at noen kan hjelpe meg!! :thumbup:

Edit: link til dcr-hc20e http://www.siba.no/index.aspx?identifier=N...+-+DV&SiteId=no

Endret av shuttle man...
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tar bare og kopierer posten min fra den andre tråden... :roll:

Hei  :wee:

Jeg har nettopp kjøpt dette kameraet

http://www.xd.no/asp/info.asp?p=30781&l=3&...13&likepattern=

Svartens HC20 link^ sluttet å fungere så..

D har de tingene jeg var ute etter:

-DV inn/ut

-Er veldig lite å lett

-Helt kurant menysystem

-Infrarød nightshot, som fungerer meget bra, såfremt man ikke er for langt unna objektene (i stummende mørke).

-Kvaliteten på opptaket er helt kurant

-Innebygd linsecap  :thumbup:

-Null motorstøy på opptakene

Har hatt dette i 2 uker nå, er fornøyd. D eneste jeg savner litt er 22X zoomen til 750i (jeg hadde tenkt å kjøpe dette egentlig) Neste nå er extra infrarødt lys som kan lyse 30 m! Og større batteri, d blir saker d!  :thumbup:

Hvis du er ute etter stillbildekvalitet og muligheten til å ta slike er ikke dette kameraet for deg, da kan du se på HC40 modellen f.eks.

Lenke til kommentar
Jeg tar bare og kopierer posten min fra den andre tråden... :roll:

Hei  :wee:

Jeg har nettopp kjøpt dette kameraet

http://www.xd.no/asp/info.asp?p=30781&l=3&...13&likepattern=

Svartens HC20 link^ sluttet å fungere så..

D har de tingene jeg var ute etter:

-DV inn/ut

-Er veldig lite å lett

-Helt kurant menysystem

-Infrarød nightshot, som fungerer meget bra, såfremt man ikke er for langt unna objektene (i stummende mørke).

-Kvaliteten på opptaket er helt kurant

-Innebygd linsecap  :thumbup:

-Null motorstøy på opptakene

Har hatt dette i 2 uker nå, er fornøyd. D eneste jeg savner litt er 22X zoomen til 750i (jeg hadde tenkt å kjøpe dette egentlig) Neste nå er extra infrarødt lys som kan lyse 30 m! Og større batteri, d blir saker d!  :thumbup:

Hvis du er ute etter stillbildekvalitet og muligheten til å ta slike er ikke dette kameraet for deg, da kan du se på HC40 modellen f.eks.

Da ser det vel ut som om jeg har funnet et bra kamera, for jeg er/var på jakt etter et kamera med ca samme spesifikasjoner som deg; lite motorstøy, bra nightshot, dv inn/ut og lite/lett. :thumbup:

hvordan er det med batterikapasiteten ??

Lenke til kommentar

Til den prisen er nok dette det beste kjøpet. Kameraet er veldig lite, har berøringsskjerm (genialt), filming i ekte 16:9. Ultrarask zoom, greier å holde det stødig selv med 10 X zoom. Filming i stummende mørke. Genial linsbeskytter. Batterikapasiteten på det medfølgende kameraet er på ca 2 timer.

Jeg synest det viktigste er at du kan filme i ekte 16:9, noe som andre kameraer i klassen mangler.

Lenke til kommentar
.....berøringsskjerm (genialt), filming i ekte 16:9. Ultrarask zoom.....

Hmm jeg lurer nå egentlig på om det faktisk har ekte 16:9, d virker nemlig bare som om at den legger til svarte striper oppe og nede. Dvs. at bildet _ikke_ blir bredere, men dette skal jeg sjekke ordentlig opp før jeg skal si d helt sikkert (dvs. etter helga en gang..) :hmm:

Endret av ThoooR
Lenke til kommentar

16:9 er jo uansett ikke negativt..., du får komme tilbake etter helga med svar..!! :thumbup:

2 timer kapasitet er vel helt greit.. Ikke det dårligste, MEN det finnes vel bedre..

Har hørt at touchscreen'en spiser batterier, men vis den funker bra så er jo brukervenlighet viktigere enn laaaang batterikapasitet.. man kan jo tross allt kjøpe nytt batteri litt lettere enn å få bedre brukervennlighet.. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sony har gått med dette kameraet ned i kvalitet på CCD'en fra 1/4" på TRVxx, og til 1/6" CCD på HCxx.

Sony påstår at filmkvalitetet opprettholdes, men en forhåndsomtale antar at kvaliteten blir dårligere i svakt lys. (innendørsfilming, skumring etc).

Hvordan føler du kameraet er i svakt lys? Vurderer nemlig å kjøpe meg samme kamera men er usikkert pga denne omtalen.

Lenke til kommentar

Da har jeg et spørsmål:

Er (sony etellerannet) 40 dårligere til og filme med en den vi snakker om her.

Det ble jo skrevet at 40'n var bedre på stillbilder, men er den da dårligere på video en 20'n?

Endret av freddern
Lenke til kommentar

Jeg fant svar på å lese testene fra Camcorderinfo.

http://www.camcorderinfo.com/content/sony-...rder-review.htm

http://www.camcorderinfo.com/content/sony-...rder-review.htm

På mitt eget spørsmål ang. redusert CCD, så mener testeren at kvaliteten er opprettholdt.

...The low light test did demonstrate that Sony managed to maintain a level of low light performance despite the reduced chip size.....

Sony DCR-HC40 har litt flere muligheter og har på papiret litt bedre egenskaper, men i praksis er de temmelig like i følge testen på CamcorderInfo.

....Basically, there's little justification to buy an DCR-HC40, when you can get the same outstanding ease of use and automatic control features in the DCR-HC20 for $200 less......

Du får lese testene se om du får nok svar. DVspot har også en test av HC40. Tips er å lese kommentarene etter testene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...