Gå til innhold

amd 1.8ghz xp2200+ varmeutvikling +info

is

Anbefalte innlegg

Jeg har en amd 1.8ghz xp2200+ og har hatt den ganske lenge. Da jeg installerte den første gangen lå den på rundt 55-60 grader. Jeg var sikker på at dette var uvanlig og satte på viften på nytt. Men den lå fortsatt på rundt 60 grader. Så bestemte jeg meg for å kjøpe en volcano 12 og satset på at denne ville gjøre susen. men prosessoren lå fortsatt på samme temperatur...

info:

system temp. : 30*

cpu temp. : 56*

cpu core voltage: 1.61v

vcc voltage(2.5v): 2.73v

I/O voltage(3.3v): 3.37v

+5v: 5.02

+12v: 11.97

-12v: -11.95

-5v: -5.20

battery voltage (+3v): 3.56

standby voltage (+5v): 5.04

cpu operating speed 2200+

cpu ext clk(cpu/dram) 133mhz

multiplier factor *13.5

agp frequency 66mhz

cpu fsb/dram ratio: by SPD

cpu interface disable

power supply.

cpu core voltage: 1.65v

ddr sdram vol: 2.6

chipset vol: 1.6v

agp vol: 1.5 vol

cpu over temp protect: 110*

har vært forsiktig med bruken av kjøle paste.. la bare et lite lag over hele(ikke hele prosessoren men der man skal :p) skal det kanskje være litt mer kjøle paste?

bruke silicon heatsink paste ak-100 fra plowerstar og volcano 12 vifte( tror den står riktig på, var ikke mange andre måter denne kunne settes på så..) ellers så tror eg det va en billig barton prosessor

hva har jeg gjort gale for at den skal være så varm?!

håper på svar..

Endret av is
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
system temp. : 30*

cpu temp. : 56*

Hvor varm er kjøleribben når du tar på den??

Har du flashet BIOS til den nyeste??

Er maskinen ustabil på noen måte??

[Lite tips]

Hvis du holde inne <ALT> og trykker 0176 på NUM PAD'sene så får du opp dette tegnet: °

[/Lite tips]

Lenke til kommentar

bios har jeg aldri gjort noe med og kjøre ribben er ikke varm i det hele tatt..

maskinen er heller aldri ustabil på noen måte.. men den har choket litt i spillet counter strike i det siste og lurte på om det kunne være cpuen...

hvordan kan jeg flashe den til nyeste?

forresten er det en toroughbred cpu

Endret av is
Lenke til kommentar

jeg kjente bare utenpå kjøle ribben tok den ikke av å skjente under. den va lunken, men ikke varm. kjører den på 5200 rpm no. det er ikke helt fullt men det burde jo holde. den blir ikke mye kaldere vis jeg kjører den for fullt

Lenke til kommentar

jepp, då lå cpuen på ca 40 grader.. unnskyld for å være helt lost når det gjelder pc'er men vis jeg setter opp frequency fra 66mhz til 70 mhz.. går det? hvor mye kan jeg klokke en xp2200+ througbred?

Endret av is
Lenke til kommentar

Jeg kjører min xp-2200 Thorton (nesten samme kjerne som du har hvis du har T-bred) på 2300Mhz daglig, men dog med vannkjøling og vcore på 2volt. Jeg kan få den opp i 2400Mhz men da er det ikke helt stabilt.

Du skal ikke sette den verdien som nå står på 66 høyere, det kan skade skjermkortet for det er AGP-busen.

Den verdien du skal stille på er "cpu ext clk(cpu/dram)", den kan du sette fra 133 til 140 og så prøve deg oppover etterhvert. Men husk å sett cpu interface på enable først.

Lykke til!

http://forum.hardware.no/index.php?act=ST&f=61&t=255939

Team Norway trenger hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...