Magpal Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Hei Trenger litt tips når det gjelder å konvertere filmer fra redigerings-program til video-fil. Hvordan får du best kvalitet? Filmen skal legges ut på nettet så filen bør ikke bli så altfor stor. Bør også kunne spilles i fullskjerm. Innstillingene jeg lurer på: Video Datarate: Oppløsning: Format (.avi, .mpeg, .wmv osv.): Kodek: Andre innstillinger jeg bør tenke på? Takk. -Magnus Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Divx? Jeg kan ihvertfall, med Adobe Premiere 6.0, eksportere til Divx, og kan forandre variabler selv når jeg skal eksportere den. Men du må ha en Divx encoder installert da... følger vanligvis med i den vanlige Divx-pakken. Lenke til kommentar
covah Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Divx encoder følger ikke med i den vanlige Divx pakka. Skal du ha med encoderen (det som heter DivX Pro), må du enten betale, eller laste ned en versjon med spyware. Da er det mye bedre å bruke XviD. Du finner siste versjon her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå