Christian_ Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 jeg skal legge internett ned på pc'en på rommet mitt.... Jeg har rom i kjelleren mens modemet er i øverse etaje.. Kjelleren: Mitt rom Mellometajen: mellometasje Loft: modemet bør jeg legge ned en ledning fra Switch'en eller bør jeg ha trådløst?? Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Får du lagt ledning, gjør du det. Da er du sikker på å få 100% stabil linje, og ikke minst blir det rimligere. Hastighet spiller ingen rolle i det tilfellet, fa trådløst er mer enn raskt nok for alle typer bredbånd i dag... Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 ok da gjør jeg det.... Lenke til kommentar
srbz Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 (endret) Dersom du kan, bør du velge noe annet enn trådløst. Med trår går det mye fortere, og du slipper at det går mye saktere eller stopper opp når det kommer mange ting i veien. Nå har jeg liten peil på trådløst... Ligger rommet ditt rett under modemet, eller er det på en annen kant av huset? Husk at det er gjerne en viss rekkevidde for trådløst (som sagt har jeg ikke peil, og aner ikke noe særlig om rekkevidden), men dersom det blir langt, er det jo også problematisk med tråd, evt. må du bruke forlengere eller noe.... selv sliter jeg litt med å få lagt en ledning hensiktsmessig. 3 pcer, hvorav en server, et modem, kobla til en switch, alt er på samme rom. Lyder enkelt, men det er 2 dører som kommer i veien, og litt problematisk å legge ledningene ved dørstokken. har murvegg. vanskelig å forklare dette i et forum. uansett; jeg tor jeg klarer å årne en ledning på en eller annen måte.... EDIT: åj, brukte lang tid på å poste det innlegget. hastigheten betyr ikke så mye, nei, men dersom det kommer ned i ekstremt lav hastighet med trådløst, eller stopper opp pga at ting kommer i veien, som sagt, så bør han velge tråd. Endret 10. juni 2004 av surbz00r Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 (endret) ok forresten rart at det ikke en en eneste annonsering om dette emnet... Endret 10. juni 2004 av chs89 Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 ok men hvilken switch bør jeg kjøpe helst på komlett.no og rundt 300 kr.... trenger ikke noe mer... Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 jah...... her var det mue hjelp å få Lenke til kommentar
thingul Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Hvis det holder med en 5 porter switch kan jo denne fine grønne eller denne være en mulighet. Selv ville jeg valgt 3com sin Lenke til kommentar
RobinHood Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) Personlig glad i trådløst. Spesielt de som har mulighet for kraftige sikkerhetsinnstillinger . Også slipper man kabeltrassel. Itilleg er det greit å konfigurerer inn en kablet PC slik at man har en vei inn i routeren om man må inn utenom det trådløse som en sjelden gang kan vør noe ustabilt Smaken her er vel ganske forskjellig hos folk alt etter erfaring. Personlig: Samme etg= kabling Forskjellig etg: trådløs Lykke til Forøvrig : mange trådløs routere har innebugget fire + porters svitsj til kablet nettverk ... Endret 20. juni 2004 av RobinHood Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå