Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hva bør jeg ha? Switch eller Trådløs?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom du kan, bør du velge noe annet enn trådløst. Med trår går det mye fortere, og du slipper at det går mye saktere eller stopper opp når det kommer mange ting i veien. Nå har jeg liten peil på trådløst... Ligger rommet ditt rett under modemet, eller er det på en annen kant av huset? Husk at det er gjerne en viss rekkevidde for trådløst (som sagt har jeg ikke peil, og aner ikke noe særlig om rekkevidden), men dersom det blir langt, er det jo også problematisk med tråd, evt. må du bruke forlengere eller noe.... :dontgetit: selv sliter jeg litt med å få lagt en ledning hensiktsmessig. 3 pcer, hvorav en server, et modem, kobla til en switch, alt er på samme rom. Lyder enkelt, men det er 2 dører som kommer i veien, og litt problematisk å legge ledningene ved dørstokken. har murvegg. vanskelig å forklare dette i et forum. uansett; jeg tor jeg klarer å årne en ledning på en eller annen måte....

EDIT: åj, brukte lang tid på å poste det innlegget. hastigheten betyr ikke så mye, nei, men dersom det kommer ned i ekstremt lav hastighet med trådløst, eller stopper opp pga at ting kommer i veien, som sagt, så bør han velge tråd.

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Personlig glad i trådløst. Spesielt de som har mulighet for kraftige sikkerhetsinnstillinger . Også slipper man kabeltrassel. Itilleg er det greit å konfigurerer inn en kablet PC slik at man har en vei inn i routeren om man må inn utenom det trådløse som en sjelden gang kan vør noe ustabilt

Smaken her er vel ganske forskjellig hos folk alt etter erfaring. Personlig:

Samme etg= kabling

Forskjellig etg: trådløs

Lykke til

Forøvrig : mange trådløs routere har innebugget fire + porters svitsj til kablet nettverk

...

Endret av RobinHood
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...