DexterBlasted Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Noen som kan hjelpe meg med et problem jeg har: Jeg har satt opp en side i css, to kolonner. I hovedkolonnen er det en tabell med data som feks navn, hjemmeside, interesser o.l. Problemet er at denne tabellen flyter over til meny div'en som er ved siden av (høyre side), feks dersom hjemmesideadressen er lang. Noen som vet hvorfor dette skjer? Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Du er nødt til å bruke et serversidespråk til å ordne en funksjon som deler opp for lange adresser, for å fikse dette problemet. Lange ord brytes ikke automatisk. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Lange ord brytes ikke automatisk. Feil. white-space: pre-wrap; Ingen støtter helt dette men det skal være en ny feature i CSS 2.1 -o-pre-wrap Dette fungerer fint i Opera 7.0+ -moz-pre-wrap Dett fungerer fint i nyere versjoner av Mozilla. pre { word-wrap: break-word; } Dette fungerer fint i IE, men det er kun støttet i IE, vel og merke... Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 PiRANhA: Kan du legge opp noen eksempler der disse egenskapene brukes? Merk at jeg la til automatisk, og lange ord brytes ikke med mindre noen av disse egenskapene brukes. Ord skal visstnok også brytes om det brukes en spesiell form for bindestrek. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 (endret) Lange ord brytes ikke automatisk. Feil. Bevis det motsatte, da. Iflg w3.org finnes ikke den ennå. Endret 10. juni 2004 av Toolshed Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Jeg har allerede skrevet koden kjære, røde toolshed Merk at det er kun proprietary kode mens vi venter på css 3, derfor -o og -moz samt IE's break-word. Jeg mener å huske at mozilla ga ut en oversikt over all proprietary kode som de hadde implementert, -moz-pre-wrap er minst 5 år gammel. Og ja, det er ikke bare Microsoft som utvikler proprietary kode Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 (endret) Og ja, det er ikke bare Microsoft som utvikler proprietary kode ...men Mozilla sin (bl.a. avrundete borders) er faktisk mye mer nyttig og brukbar enn f.eks. IE's <marquee> og <blink> Endret 10. juni 2004 av jorgenindahouse Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Og ja, det er ikke bare Microsoft som utvikler proprietary kode ...men Mozilla sin (bl.a. avrundete borders) er faktisk mye mer nyttig og brukbar enn f.eks. IE's <marquee> og <blink> Fremdeles er det berre tåpelig å utvikle slik kode som kun funker i nettleser X, men ikkje i nettleser Y. Ka med berre å holde seg til standarder - og håpe på at microsoft klarer å faktisk følge dei. *Drømme om at IE7 kan bli bra*... Lenke til kommentar
oksa Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 tilbake til problemet til arve87: overflow: hidden på tabellen vil ihvertfall gjøre slik at tabellen ikke blir større. Innholdet i den vil nok forsvinne (det som er for langt) Lenke til kommentar
DexterBlasted Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 Jeg har prøvd med overflow:hidden, men dette klipper bare tabellen. Jeg har prøvd å sette størrelse på tabellen, uten at dette hjalp. Slik jeg forstår det er det ingen metode for å sette div'en absolutt slik at tabellen holder seg innenfor rammene? Finnes det en måte å simulere et slikt tabulært oppsett med css? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Jeg har prøvd med overflow:hidden, men dette klipper bare tabellen. Jeg har prøvd å sette størrelse på tabellen, uten at dette hjalp. Slik jeg forstår det er det ingen metode for å sette div'en absolutt slik at tabellen holder seg innenfor rammene? Finnes det en måte å simulere et slikt tabulært oppsett med css? Les min post Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Finnes det en måte å simulere et slikt tabulært oppsett med css? Det går jo an å bruke display egenskapen, som kan gi elementer forskjellige tabellegenskaper... om IE hadde støtta det.. :\ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå