Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke logget meg på Internett!

Anbefalte innlegg

Bygde meg en pc for en stund tilbake, og skal nå for første gang logge den på internett. HAr ingen Router ennå, så derfor bare fjerner internett fra FAmilie Pc'en, og plugger den inn i min egen. Samme som den andre, ut fra en boks, inn i en annen, og så inn i pc'en,

Funker perfekt på familie pc'en, men ikke den jeg har bygget!

Det skal være nettverkskort på hovedkortet.

Jeg har Telenor Internett ADSL

TAkk for hjelpa! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

innebygd nettverks kort?? se etter om det lyser grønt når kabelen står i hvis ikke så går du på egenskaper mine nettverks steder se etter om de er aktivert de nettverks kortene du ser der hvis ikke aktiver ta så egenskapene på nettverks kortet /avansert ta vekk haken på brannmur det er ofte hvis denne er på da vil det bli problemer å logge seg på

sjekk også at det er automatisk ip familie pcen har hvis ikke så må du og sette på ip adresse manuelt :hmm:

Lenke til kommentar

prøv å sette inn driver plata til hovedkortet ditt og installer nettverkskortet en gang til det kan være det som har snublet en eller annen plass under instalationen

fast ip det vil spille noen rolle bare hvis routeren ikke har flere porter åpen men normalt skal det virke med automatisk ip sjekk for å være sikker hva familie pcen har og sett det opp likedan

Lenke til kommentar

Du må nok legge inn brukernavn og passord først.Åpne explorer og gå på følgende:verktøy-alternativer for internett-tilkoblinger-legg til-kobble til nettverket med bredbånd-fullfør, da kommer du til den delen hvor brukernavn og passord må legges inn.Dette står på det arket du fikk sammen med routeren fra telenor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...