Gå til innhold

Sleipe butikker, denne gang MPX.no

Anbefalte innlegg

Hmm.. var det noen innlegg her som gikk på person og ikke på sak?

Forsøker du å være morsom, eller har du bare ekstremt kort korttidshukommelse? For å minne deg på hvor mange ekstremt usaklige personer som skriver her, så kan jeg vise et utdrag.

Så hvorfor kan ingen av dere faktisk bestille når kortene _ER PÅ LAGER_ istedet for å syte og klage som noen små drittunger ?

nei, jeg skjønner godt at du ikke gidder å forsvare deg..

når du kommer med sånn BS...

"Ånei ånei, jeg er ikke blant de første i Norge som får det. Greier jeg å vente ca

15 dager ?..."

, så jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor du skal syte så j*****...

Dakar liten.

Det er bare en måte å finne ut hva som skjedde på, men det vil tydligvis ikke du.

Jeg er faktisk ganske sjokkert over hvor mange som er usaklige, og hvor mange som synes at feilaktige opplysninger fra en web-shop er noe man bare skal godta. En ting er at trådstarter godt kunne ha sendt e-post til btuikken først, men jeg synes det er greit å vite at "bekreftet" hos en web-shop ikke betyr "bekreftet", men "antatt" eller noe annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er virkelig ill dette, noen som omtrent biter hodet av en stakker som skriver sie opplevelser og frustrasjoner over en butikk under webshopp erfaringer.... Dette er informasjon som bør komme ut, vi må jo finne det negative og positive med alle butikker. Men for sikkerhets skyld så lønner deg seg å sende mail og få ting avklart, men det er lov å klage sin nød og skrive at man opplever det som negativt og lite gjennomtegnt fra webshoppen sin side.

Hmm.. var det noen innlegg her som gikk på person og ikke på sak?

Det var noen som kalte trådstarter sutreunge osv og det er da ikke fint.

Lenke til kommentar
Nå må dere gi dere, det er ikke mer enn 14 dager siden PSData fikk gjennomgå for samme dealen. Hva gjør mpx.no så mye bedre?

MPX.no burde i det minste sendt en mail som forklarte grunnen. Samme kortet hos komplett.no har hele tiden stått på ankomst 1 juli. Hvor tror dere mpx.no får kortene sine fra?

Latterlig å beskytte slike firmaer...

Og nei, det skal meg som kunde være totalt unædvendig å sende en mail til MPX.no for å høre hvorfor kortet ikke er kommet inn når de hadde det bekreftet i går.

Service!

des,OUT!

enig

Det med leveringstid er jeg enig i. De burde sette den samme datoen som de andre, ihvertfall når det virker mest sannsynlig at det kommer etter 1 juli. :hrm:

Det jeg derimot ikke er helt enig i er at de skal sende mail til alle kunder som venter på varer som blir forsinket.

Det ville tatt noe heltforjævli lang tid med det store sortimentet.....

.....men det er jo min mening....... :dontgetit:

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke å kaste så altfor mye bensin på bålet, men jeg synes at mange som uttaler seg her utviser et noe urealistisk ønske om både å få i pose og sekk, evt biter seg selv i halen.

For å belyse hva jeg mener så må man ta i betrakning at det er mange webshopper der ute.. og vi som kunder kan velge å vrake i hvem som vi vil kjøpe fra.

Webshoppene konkurrerer selvfølgelig om å kapre oss som kunder. Det er da hovedsaklig to ting som vi/kunder går etter, det ene er pris (hvem vil vel ikke spare penger) og det andre er service (hvem liker vel ikke å være i fokus, det er jo dine egne penger du hiver etter dem). Men service, slik du etterlyser det i form av nitidig beskjeder pr mail, tar tid og det medfører at webshoppene må ansette flere folk, noe som resulterer i at de kan få økte driftskostnader (hva tjener de penger på?, jo varene de selger til oss) og det gagner vel ikke oss som forbrukere at de legger på prisene for å kunne "smiske" oss blide.

Dette kunne jeg kvernet lenge og vel på, men det munner ut i en balansegang mellom service og pris... Blir det for dyrt, men flotters service, så mister de kunder, og blir det for dårlig service, men billig for det, så mister de og kunder. Det er jo mange webshopper som har kommet og gått fordi de ikke har klart å overleve i markedet. Så klart er det flere aspekter (evt kall det gjerne parametre om du vil) ved forretningslivet enn det jeg har skrevet, men det er kun for å belyse et poeng.

I tillegg så dreier hele saken seg om en vare som så vidt er sluppet og som garantert er etterspurt i hele Europa. Så klart er det stor sjanse for krøll fra leverandører og slikt om etterspørselen er enorm.

Lurer på hvordan denne posten hadde utartet seg om det dreide seg om et utdatert Matrox G200 kort?

Men ros skal trådstarter ha for å ha blitt grillet så til de grader og likevel stått for sin sak og forsvart seg, håper du ikke forvinner fra forumet av den grunn :)

mvh

-Hart

Lenke til kommentar

Jeg ser hva du mener hart og jeg aksepterer det at jeg kanskje krever litt mye med denne mailen jeg etterlyser. Regnet kanskje med at dette kunne ordnes automatisk, men greit nok. Vil jo ikke få dyrere varer bare for å få en mail... ;)

Takker for støtten som er meg vist og lover at jeg forsvinner ikke fra forumet over slike bagateller. Vi har jo alle rett til å ha våre meninger, det må vi bare akseptere. At enkelte ikke kan diskutere "rent" er ikke noe nytt fenomen. Vi er alle forskjellige.

des,OUT!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Seint ute i "debatten".. Mer korrekt er vel "skittkasting".

Utrolig mye d**tt Des må få slengt etter seg her. :thumbdown:

Hvorfor er det ikke sannsynlig at enkelte webshopper er noe "kreative" med "bekreftet" leveringsdato?

Spesielt når man kan se hvor *syke* mange er etter å få nye produkter først?

Da er det jo om å gjøre å sikre seg mange bestillinger? Eller?

At dette kan slå negativt ut i neste omgang er nok en kalkulert risiko..

Det *kan* jo være at Mpx har ett noe rotete system for angivelse av "bekreftet" dato.. Ting som kan tyde på det.. Har opplevd dette ved ett par anledninger når jeg har handlet hos dem.. Faktisk.. av de ordrene jeg har lagt inn der har halvparten av dem blitt forsinket pga. utsatte "bekreftet" levering.

Så jeg mener Des har sine ord i behold i akkurat denne saken..

Nok en gang.. Det har vært ett *sykt* oppstyr rundt X800-korta.. og det er vel ikke unaturlig at aktørene.. f.eks. Mpx.. vil ha mest mulig av denne "kaka"..

Men..dette vil straffe seg over tid... dette med å love en dato og ikke holde den.. Uansett hvor "skylda" måtte ligge...

Her har Mpx.. nok en gang vært "lemfeldig" med "bekreftet" dato.. og det er *ikke* bra kundebehandling..

Lenke til kommentar
Men service, slik du etterlyser det i form av nitidig beskjeder pr mail, tar tid og det medfører at webshoppene må ansette flere folk, noe som resulterer i at de kan få økte driftskostnader.

Husk på at det faktisk er datamaskiner hos web-shopen. Når en bekreftet dato endres, burde et skikkelig web-shop-program gå igjennom alle bestillinger og automatisk sende e-post til bestillerne. Dette er ikke for mye å forvente, og krever absolutt ingen anstatte.

I tillegg så dreier hele saken seg om en vare som så vidt er sluppet og som garantert er etterspurt i hele Europa. Så klart er det stor sjanse for krøll fra leverandører og slikt om etterspørselen er enorm.

Det er nettop det at det dreier seg om en vare som ingen andre kunne levere på lang tid, som gir grunn til å mene at MPX har gjort noe galt. Enten bevisst ved å sette bekreftet på en helt urealistisk dato de har gjettet, eller mer ubevisst ved å ikke sjekke nøye nok, men ta for god fisk det de har hørt på telefon fra en mer eller mindre tilfeldig person hos leverandøren.

Uansett burde MPX være rimelig sikker før de setter "bekreftet" på en ventet dato, og det burde de være proffe nok til ikke å være i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Det er nettop det at det dreier seg om en vare som ingen andre kunne levere på lang tid, som gir grunn til å mene at MPX har gjort noe galt.

Helt riktig, det er nettop dette som er sakens kjerne. Vi som kunder må kunne få kreve noe så enkelt som en mail.

des,OUT!

Lenke til kommentar

TheNiceOne:

Enig med deg, det er datamaskiner som gjør det meste av jobben, men det er en logisk brist i resonnementet ditt, om de ikke har mailtjenesten integrert i systemet så må noen mennesker lage dette. Det tar tid og koster penger. Se på komplett.no, de rensket opp i sine systemer og det har ført til mye kluss for dem. Tror det har vært ørten tråder på forumet her i det siste om hvor "forferdelig" komplett.no har blitt (jeg deler ikke dette synspunktet).

Men som trådstarter sier, "sakens kjerne" ligger i at de har annonsert feil dato for et meget etterspurt produkt. Selv om det er en smule spekulativt å si at det er gjort med vilje, så er jeg helt enig med at dette er langt over streken for hva webshopkunder kan akseptere, for det er snakk om noen av de dyrere mer etterspurte produktene deres. Det skal koste å være kar, heter det, men da skal man også forvente å få det levert til avtalt tid. Så Desdichado du har min fulle sympati. Har du forresten mailet dem angående det som har skjedd? Tipper du vil få en unnskyldning pr mail fra dem. Kunne vært morsomt om du gjorde det, evt en henvisning til denne tråden sånn at de kunne se at en del av kundegrunnlaget deres vakler litt. Jeg har forresten aldri opplevd noe tull med mpx.no.

Lenke til kommentar

Har ikke lest alt som er skrevet i denne tråden, men...

Jeg kjenner en del til leverings problemer, riktignok ikke innen data. Men det hender at produsenter/levrandører lover noe... men så viser det seg at de ikke klarer det likevel. Da sitter butikken som igjen har lovet sine kunder at varene kommer sånn og sånn i saksa... da levrandøren sjeldent får kjeft, da de ikke har noe direkte med kunden å gjøre, mens butikken... ja de får pepper så det holder...for noe de kanskje ikke kunne noe for....?!

Noen gang tenkt på det?

Som ofest er levrandørene rimelig sikkre når de bekrefter en dato, og prøver å være mest mulig sikre selv ved ubekreftede datoer.

men i dette tilfellet, x800.. så er det jo ekstrem etterspørsel. Da blir det alltid vansklig å beregne markedet.

Det er bittert, kjedelig, og det er lov å vise at man er missfornøyd. Men jeg synes det blir litt dumt å boikotte et firma pga noe som dette, med mindre man sitter med "bevis" som sier at de skriver bekrefte der ubekreftet skulle stått for å kapre kunder med vilje.

Tilbud på nye varer eksisterer. Introduksjonstilbud! Og før pris kan være VEIL pris, og den setter fabrikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...