Desdichado Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 Jeg kan gå med på en ting, jeg kunne sendt en mail og spurt om hvorfor/hva har skjedd? Men er det for mye forlangt at nevnte webshop hadde sendt en mail til kundene og gitt beskjed om at kortene ikke kom inn? Når alt kommer til alt, er dette kundens oppgave? des,OUT! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 jeg synes det står ganske bra forklart i en annet tråd (linket til den tidligere,handler dog om netshop) Etter hva jeg kan se, så har Netshop sitt på det tørre så det holder. De har aldri hatt varen på lager, og har heller ikke sagt det. Det de har sagt er at de har fått en leveringsdato bekreftet fra leverandør. Deretter har ikke leverandøren deres klart å holde denne avtalen likevel, og Netshop har måttet forandre sine opplysninger. Saken hadde vært en annen dersom det stod at varen var på lager da du bestillte. At prisene fort går nedover når det gjelder datautstyr er noe de aller fleste av oss er veldig klar over, og det kan alltid lønne seg å vente så lenge som mulig med å bestille noe i så måte. Skal du være tidlig ute, ja da må du nok betale for det også. jeg vet ikke hva du foretrekker egentlig, sende en mail til nettbutikken for så å få et godt forklart svar, noe som vil ta deg ca 7-8 min (på å formulere mailen). eller å stikke på hw.no for å starte en tråd om noe du sannsynligvis ikke vil få besvart her uansett. Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 Ikke er jeg sur, og ikke føler jeg at jeg kommer med BS (som en så fint kalte det), men snarere belyser et punkt i diverse webshoppers markedsføringsstrategi. Jeg kan ikke si det på en enklere måte jeg altså ThomasM... des,OUT! Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 Etter hva jeg kan se, så har Netshop sitt på det tørre så det holder. De har aldri hatt varen på lager, og har heller ikke sagt det. Det de har sagt er at de har fått en leveringsdato bekreftet fra leverandør. Deretter har ikke leverandøren deres klart å holde denne avtalen likevel, og Netshop har måttet forandre sine opplysninger. Saken hadde vært en annen dersom det stod at varen var på lager da du bestillte. At prisene fort går nedover når det gjelder datautstyr er noe de aller fleste av oss er veldig klar over, og det kan alltid lønne seg å vente så lenge som mulig med å bestille noe i så måte. Skal du være tidlig ute, ja da må du nok betale for det også. Kjøper ikke disse firmaene kortene sine fra samme sted? Pluss til komplett.no, pcutstyr.no og netshop.no som var så oppdaterte at de så at leverandøren fikk problemer og derfor satte 1 juli som ubekreftet ankomst. des,OUT! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 da er jeg spent på hvor mye mer informasjon som skal til før du forstår at dette ikke er en del av en større markedsføringsstrategi... sist gang jeg sjekket så gikk ikke markedsføringsstrategier ut på å miste kunder.. Lenke til kommentar
atticus Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 1 - det har vært problemer med forsendelsen (noe som passer utmerket med det faktum at flere av nettbutikkene har fått forsinkelser pga tøv med lossing i holland). 2 - de fikk kortene inn på lager, men slik som det står på siden til mpx, når du bestiller en vare så reserveres den til deg, det er da ikke usannsynlig at kortene har blitt bortbestilt. To veldig gode poeng, som har blitt nevnt flere ganger i tråden. Hadde du kontaktet webshop, så hadde du kanskje fått beskjed om at du ikke var blant de x antall første som bestilte før deg og fikk kortet. "Ånei ånei, jeg er ikke blant de første i Norge som får det. Greier jeg å vente ca 15 dager ?..." atti,IN! Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Nettbutikkene har ingen mulighet til å kontrollere hvorvidt varer faktisk er sendt, å hvor lang tid det vil ta å få disse levert. Dette er basert på en bekreftet dato fra levrandør, og det er klart at dette bringes videre til kundene, da dette betyr at varen kan leveres om relativt kort tid. Når varen ikke kommer som lovet, er ikke dette nettbutikkenes skyld, men som oftest enten produsent distributør eller befrakter. Det er overhodet ikke noe saklig over dette innlegget hvor MPX blir beskyldt for å være sleip. Det er ikke mange nettshopper som hoder stien sin så ren som det MPX gjør, så denne typen uttalelser irriterer meg noe voldsomt. Dette er ikke snakk om å være sleip, men om feil/forsinkelser i disribusjonsleddet til produsent /distributør.. Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 Hadde du kontaktet webshop, så hadde du kanskje fått beskjed om atdu ikke var blant de x antall første som bestilte før deg og fikk kortet. Tror du virkelig de fikk inn nevnte kort i det hele tatt? "Ånei ånei, jeg er ikke blant de første i Norge som får det. Greier jeg å vente ca 15 dager ?..." atti,IN! Spar deg morsomheter som dette... des,OUT! Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Uansett så er det jo en veldig smal sak å avbestille kortet igjen, så jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor du skal syte så j*****... Lenke til kommentar
atticus Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Hadde du kontaktet webshop, så hadde du kanskje fått beskjed om atdu ikke var blant de x antall første som bestilte før deg og fikk kortet. Tror du virkelig de fikk inn nevnte kort i det hele tatt? Jepp "Ånei ånei, jeg er ikke blant de første i Norge som får det. Greier jeg å vente ca 15 dager ?..." atti,IN! Spar deg morsomheter som dette... des,OUT! Dakar liten. Det er bare en måte å finne ut hva som skjedde på, men det vil tydligvis ikke du. Skjønner derfor ikke hvorfor tråden fortsatt er her. Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 Kategorien heter webshoperfaringer, det er nettop det denne tråden er atticus. Jeg er i min fulle rett til å ha synspunkter å yttre disse i dette forum. Dersom du har problemer med det, og/eller har problemer med å behandle andre forumbrukere med respekt så trenger du ikke å lese dette. Jeg skal gjenta en siste gang. Er det for mye forlangt av en webshop å sende kunden en mail om at varen ikke kan leveres før en viss dato? des,OUT! Lenke til kommentar
Kingy Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 nok en typisk "ris/ros" topic. Jeg har selv bestilt "Bekreftet" varer fra MPX og deretter sett at datoen har blitt forskjøvet ut 10 dager også repetert. hvis dette var en "teknisk" feil , så er MPX unskyld. hvis det derrimot er en "menneskelig" feil, så burde menneskene skjerpe seg. må gå kommer med mer senere. Lenke til kommentar
atticus Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Kategorien heter webshoperfaringer, det er nettop det denne tråden er atticus. Jeg er i min fulle rett til å ha synspunkter å yttre disse i dette forum. Dersom du har problemer med det, og/eller har problemer med å behandle andre forumbrukere med respekt så trenger du ikke å lese dette. Jeg skal gjenta en siste gang. Er det for mye forlangt av en webshop å sende kunden en mail om at varen ikke kan leveres før en viss dato? des,OUT! Hvis du tolket min "lille morsomhet" som at jeg ikke respekterer dine synspunkter, så er det din feil. Tingen er at flere av brukerne oppfordrer deg til å kontakte webshoppen for å undersøke hva som kan ha skjedd. Dette ser det ikke ut som du har så veldig lyst til å gjøre. Og når du ikke ser deg villig til å kanskje gjøre det anderledes ved en eventuell neste gang, er det liten vits i å klage på webshoppen. De kan jo ikke forbedre seg, hvis ikke de får kundenes meninger! Er et ordtak for det, men husker det ikke nå Det jeg kan si meg enig i, er at webbutikkene kunne hatt en automail som ble sendt ut (til folk som har en ordre inne) at datoen er endret etc. Men dette kan jo selvfølgelig dukke opp dagen før bekreftet levering fra leverandør, og da er det lite webshoppen kan gjøre. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Er det for mye forlangt av en webshop å sende kunden en mail om at varen ikke kan leveres før en viss dato? Jeg synes ikke det er for mye forlangt, men det er da ingen andre webshops som gjør det heller, så jeg forstår ikke hvorfor du skal hakke på MPX for det her. Det virker som om du bare er sur fordi det var èn dag hvor du trodde du skulle få skjermkortet dagen etter.. Det er også urimelig å tro at MPX setter en leveringsdato basert på andre butikkers leveringsdato. Det er overveiende sannsynlig at de setter en leveringsdato basert på tilbakemeldinger fra sin egen leverandør. En dato kan heller aldri bli noe annet enn "forventet dato" uansett hvor bekreftet eller ubekreftet den er.. Hadde MPX nå nektet deg å avbestille ordren, ja, da kunne du skrevet en post hvor du klaget på det.. Selv da kunne du fortrinnsvis prøvd å rydde opp i saken direkte med MPX per telefon/mail før du begynte å skrike på dette forumet. Dersom hovedpoenget ditt er at du er sur for at du ikke fikk mail om utsatt levering så gjelder det som nevnt alle webshops og da hadde det vel vært naturlig å lage en post med konstruktiv kritikk omkring temaet muligens med referanser til din ordre hos MPX. Jeg hadde ikke felt mange tårer om denne svada-tråden ble stengt.. Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 Jeg skal være enig i det at jeg ikke har lyst til å sende en mail til nevnte webshop, men dette er av prinsipp. I dette markedet så må en bedrift yte service for alt det er verdt, når så ikke skjer så faller de igjennom. Det er min oppfatning at kundene bør få denne oppklarende mailen. Dette kunne sikkert skjedd både med komplett.no, pcutstyr.no og netshop.no, men de er ikke i bildet denne gang. Jeg aksepterer at jeg kanskje heller burde sendt en mail til nevnte webshop fremfor å dra diskusjonen hit, hadde det bare vært første gang det skjedde. Når man tar i betraktning alle de som har lest denne posten så er det god reklame for nevnte webshop, uansett hva noen av oss sier så lenge flertallet tydeligvis er fornøyde med webshoppens behandling av denne sak. Vi gir oss med dette... des,OUT! Lenke til kommentar
sparks Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Menne.. des.. Hva mener du vi skal gjøre med dette? Lenke til kommentar
F1_4 Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Menne.. des.. Hva mener du vi skal gjøre med dette? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Det er virkelig ill dette, noen som omtrent biter hodet av en stakker som skriver sie opplevelser og frustrasjoner over en butikk under webshopp erfaringer.... Dette er informasjon som bør komme ut, vi må jo finne det negative og positive med alle butikker. Men for sikkerhets skyld så lønner deg seg å sende mail og få ting avklart, men det er lov å klage sin nød og skrive at man opplever det som negativt og lite gjennomtegnt fra webshoppen sin side. Lenke til kommentar
1995 Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Må bare legge inn en liten kommentar her på dette med leveringstider, bekreftede datoer etc. Utgangspunktet er at alle nettbutikker ønsker å vise mest mulig korrekt informasjon ut mot kundene, ingen har noe å tjene på å lyve på dette (er i såfall veldig kortsiktig tenkt). Men, dette er til tider himla vanskelig, da mye til tider skjer underveis med sendinger etc. Her er ett eksempel på en sending: Delivered/SANDEFJORD NO 06/02/2004 10:20 Package status/GARDERMOEN NO 06/01/2004 11:19 Package status/GARDERMOEN NO 06/01/2004 06:00 Released for Delivery Package status/GARDERMOEN NO 06/01/2004 05:59 Package available for clearance Package status/PARIS FR 05/29/2004 22:50 In transit Left FedEx Sort Facility/PARIS FR 05/29/2004 20:57 Arrived at Sort Facility/PARIS FR 05/29/2004 20:26 Package status/DUBAI AE 05/29/2004 13:00 In transit Left FedEx Ramp/MUMBAI IN 05/29/2004 11:55 Arrived at FedEx Ramp/MUMBAI IN 05/29/2004 11:54 Left FedEx Ramp/MUMBAI IN 05/29/2004 10:52 Arrived at FedEx Ramp/MUMBAI IN 05/29/2004 10:50 Left FedEx Ramp/DUBAI AE 05/29/2004 06:48 Litt ufullstendig denne da fedex kun viser de siste 12-13 hendelsene, så den krever litt forklaring: Dette er en pakke fra USA som er sendt express, noe som normalt skal ta 2-3 dager. Pakken ble plukket opp i USA 24/5, og som dere ser kom den ikke frem til oss i Sandefjord før 2/6. Den var faktisk i Paris 26/5 eller 27/5, men ble sendt via Mumbai (hvor nå i all verden det er) via Dubai, tilbake til Paris og så til Gardermoen at last.... Pakkenummeret er 791249745060 og den kan spores på fedex.no om noen skulle ønske å kontrollere det jeg skriver her. Sendingen var bekreftet inn til oss 31/5 mener jeg å huske, noe som egentlig skulle gi mer enn god nok margin med tanke på 2-3 dager fra 24/5. Men neida.. Så som dere ser, det er ikke alltid helt enkelt å drive med logistikk for nettbutikkene heller, det er mye som skal stemme, og man har ikke tid til svippturer innom Mumbai om man skal ha fornøyde kunder på Hardware.no Budskapet mitt er egentlig bare at jeg ikke tror de store og seriøse nettbutikkene her i Norge lyver for dere med vilje, det som kan gå feil gjør faktisk ofte det er nå i hvertfall min erfaring Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Det er virkelig ill dette, noen som omtrent biter hodet av en stakker som skriver sie opplevelser og frustrasjoner over en butikk under webshopp erfaringer.... Dette er informasjon som bør komme ut, vi må jo finne det negative og positive med alle butikker. Men for sikkerhets skyld så lønner deg seg å sende mail og få ting avklart, men det er lov å klage sin nød og skrive at man opplever det som negativt og lite gjennomtegnt fra webshoppen sin side. Hmm.. var det noen innlegg her som gikk på person og ikke på sak? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå