Gå til innhold

Sleipe butikker, denne gang MPX.no


Anbefalte innlegg

Har dere tenkt over at kanskje alle kortene som var bekreftet 10 juni, kanskje var reservert til noen andre? ;)

Dette er faktisk et ganske vanlig fenomen. Kortene kan ha vært bortbestilt lenge før de kom på lager.

 

At mpx.no her bevisst har prøvd å lure kundene har jeg liten tro på. Jobber selv i bransjen som kundebehandler og kan skrive under på at å ikke overholde en forventet leveringsdato alltid er forbundet med mer arbeid i form av kundehenvendelser og kanselleringer.

 

- Judaz -

Jepp. Der signerer jeg og. Slitsomt er det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, det er vel ikke så mye å beklage her, de skrev nå i alle fall at de ikke hadde varene inne. Det finnes butikker som er verre. Jeg bestilte en mikrofon-forsterker fra Procom.no.

 

Dette var en billig en. Fikk mail der det sto at denne var ikke inne og derfor hadde de slettet bestillingen min.

 

Jaja, tenkte jeg, de billige variantene går vel først, så jeg bestilte en fra samme leverandør, men som var hakket over. Samme skjedde der. Den har vi ikke inne, bestilling slettet.

 

Men jeg hadde bestemt meg for at jeg skulle ha en mikrofonforsterker, og jeg skulle ha den snart, så jeg bestilte den som var hakket over der, men i samme serie (rundt regnet dobbelt så dyr som den mellomste varianten) samt et M-audio USB-lydkort.

 

De hadde heller ikke denne siste mikrofonforsterkeren inne, så da avbestilte jeg USB lydkortet også.

 

Her bør det bites merke i at på siden deres sto det at de faktisk hadde disse inne, men etter jeg hadde bestilt var det kommet en "ventet inn" bemerkning. Alikevel hadde jeg ikke tenkt å klage, det er vel slikt som kan skje, samme produsent, nesten samme serie, om enn noen monetære forskjeller. Jeg kommer nok til å forsøke meg på en bestilling igjen når de evt får den inn, men som sagt, ville hatt den snarest.

 

Som sagt, eneste grunnen til at jeg deler det med dere er at jeg blir så frustrert over det faktum at folk hopper på konklusjonen at det er butikken som har gjort det for å være sleip, og ikke det at dette kan skyldes såkalte menneskelige feil...

Lenke til kommentar
Tja, det er vel ikke så mye å beklage her, de skrev nå i alle fall at de ikke hadde varene inne. Det finnes butikker som er verre. Jeg bestilte en mikrofon-forsterker fra Procom.no.

 

Dette var en billig en. Fikk mail der det sto at denne var ikke inne og derfor hadde de slettet bestillingen min.

 

Jaja, tenkte jeg, de billige variantene går vel først, så jeg bestilte en fra samme leverandør, men som var hakket over. Samme skjedde der. Den har vi ikke inne, bestilling slettet.

 

Men jeg hadde bestemt meg for at jeg skulle ha en mikrofonforsterker, og jeg skulle ha den snart, så jeg bestilte den som var hakket over der, men i samme serie (rundt regnet dobbelt så dyr som den mellomste varianten) samt et M-audio USB-lydkort.

 

De hadde heller ikke denne siste mikrofonforsterkeren inne, så da avbestilte jeg USB lydkortet også.

 

Her bør det bites merke i at på siden deres sto det at de faktisk hadde disse inne, men etter jeg hadde bestilt var det kommet en "ventet inn" bemerkning. Alikevel hadde jeg ikke tenkt å klage, det er vel slikt som kan skje, samme produsent, nesten samme serie, om enn noen monetære forskjeller. Jeg kommer nok til å forsøke meg på en bestilling igjen når de evt får den inn, men som sagt, ville hatt den snarest.

 

Som sagt, eneste grunnen til at jeg deler det med dere er at jeg blir så frustrert over det faktum at folk hopper på konklusjonen at det er butikken som har gjort det for å være sleip, og ikke det at dette kan skyldes såkalte menneskelige feil...

Men disse menneskene som står for feilene representerer jo butikken....

Lenke til kommentar
Poenget som ingen ser ut til å ta er at dersom man skriver BEKREFTET så bør det være akkurat dette. Skal ikke komme noe i veien da.

Det kan selvsagt komme noe i veien. Du kan aldri garantere 110% at et produkt kommer en gitt dato.

Lenke til kommentar

Bekreftet: Dette er ikke det samme som at mpx garanterer at varen skal være på lager til denne dato, men at mpx har fått en bekreftelse fra leverandør på at varen skal bli levert til denne dato.

Og så kan ting skje etter mpx har fått bekreftelsen, transportproblemer etc.

Endret av mantra17
Lenke til kommentar

Skjønner godt at webshops tyr til evt. "skitne" triks jeg.

Det er vi og andre forum og medier som hauser opp dette kortet så til de grader.

Det er vedlig mange som sitter å venter på at kort skal komme inn (meg inkludert)

Når så mange potensielle kunder sitter og venter, er det naturlig at webshops vil gjøre mye for å kapre disse kundene først.

 

Vi har bare oss selv å takke for dette, årets rotterace er i gang, hanskene er av, første mann til mølla.

 

For å illustrere opp hausingen kan man se på en post som har over 700 svar på noen dager. "Radeon x800 pro på denne pcen nå".

 

De som vinner til slutt er ATI og etterhvert Nvidia. Når de forer oss med sinnsyke screenshots og videoer av produktet, så løper vi til butikker, og vil være først ute, og få 700 svar på en post.

 

At det grafikk kortet vi har i dag ofte gjør jobben og vel så det, betyr minidre. Må bare være først.

 

EDIT: skrivefeil

 

Og for å sitere den spanske statsministeren under et EU møte:

"herregud så mye dritt jeg kan lire ut av meg"

 

Han glemte at mikrofonen var på.

 

V ;)

Endret av vetle
Lenke til kommentar
Men disse menneskene som står for feilene representerer jo butikken....

Ja men fremdeles, jeg kan ikke drive å ale opp en hel masse med hat ovenfor de for det om. Som noen andre skrev, de mister bare kunder på denne måten...

 

Procom er litt i særstilling da de er en av de svært få nettbutikkene som fører et spesielt sortiment...

Lenke til kommentar

tror ikke problemet til web shopene er å få solgt X800 kortene hvis de får dem inn på lager.

 

synes trådstarter burde legge seg flat da han ikke har kontaktet web shopen engang.

 

 

og ja tråden burde stenges :p

Endret av Peder82
Lenke til kommentar

Butikker kan jo ikke noe særlig for at leverandørene slurver da...

 

Det samme går igjen i mange andre poster...

 

Dette er jo bare enda en sytepost, men ikke så rart når nordmenn er verdensmestere i syting og klaging

 

Aldri er noe bra nok og mye vil ha mer

Lenke til kommentar

synes trådstarter burde legge seg flat da han ikke har kontaktet web shopen engang.

Det skal ikke være nødvendig for kunden å ta kontakt med weshoppen dersom et produkt blir forsinket. Dette er webshoppens ansvar, ikke kundens.

 

Butikker kan jo ikke noe særlig for at leverandørene slurver da...

Alle andre webshopper som fører nevnte x800 kort hadde det antatt ankomstdato 1 juli, burde det ikke da ringt en bjelle hos nevnte webshop?

 

Kall det gjerne syting og steng posten, men som en annen sa "Skriv samme post om komplett, da blir det reaksjoner........"

 

 

des,OUT!

Lenke til kommentar

Jeg må flire litt.. :lol:

 

At ting er bekreftet betyr IKKE at det er på lager.. men at butikken har fått bekreftet at varen skal komme den dagen i fra levrandøren..

 

Men så har du ting som kan skje.. hva om lastebilen som var lastet opp med varene kjører utenfor? krasjer?

Kanskje butikken ikke har fått beskjed om dette?

 

Tenk litt før dere kommer med slike utbrudd.. hadde det stått på lager så ja.. da hadde jeg forstått dere...

Lenke til kommentar
Så hvorfor kan ingen av dere faktisk bestille når kortene _ER PÅ LAGER_ istedet for å syte og klage som noen små drittunger ? :thumbdown:

 

Er dømt til å skje forskjellige ting underveis, utsettelser etc...

Helt enig... vel talt :thumbup:

 

BTW, jeg har lest hele posten, i fall det er tvil om det :yes:

Lenke til kommentar

nei, jeg skjønner godt at du ikke gidder å forsvare deg..

når du kommer med sånn BS...

 

Det du skrev at du var sur fordi MPX hadde satt X800 som bekreftet 10 juni og du regnet seff med at du ville få det da..

Men ting kan faktisk skje.. og kortet kom ikke da..

så føkkings enkelt er det

Lenke til kommentar

Er helt enig med desdichado.

Alt for mange webshopper som oppgir feilaktig ankomst på sine produkter.

De kan IKKE oppgi BEKREFTET når de ikke vet 100% SIKKERT når et produkt er klart for salg.

 

Har opplevd dette MANGE ganger,ifra flere websopper.

 

Det holder ikke mål :thumbdown:

Lenke til kommentar

Dette er klippet fra mpx.no sine sider til nytte for oss kunder:

 

Lagerstatus

MPX forsøker å ha de mest populære varene på vårt lager til enhver tid.

Når du skal kjøpe, vil du se varens tilgjengelighet, alternativt varens forventede ankomstdato til vårt lager.

 

Når MPX har mottatt og registrert din ordre, vil den enkelte lagervare bli allokert (holdt av til deg) i vårt system. Slik kan vi garantere at du blir prioritert, selv om det skulle være leveringstid på en annen vare i den samme ordren.

 

 

Det står skrevet rett ut at det er "varens forventede ankomstdato til vårt lager". Det betyr at det tidspunktet når webshoppen forventer at varen kommer til webshoppen. Ser ikke problemet med å anklage mpx for noe som helst. De har sin rygg fri. Les før du bestiller. Det samme ser du hos feks komplett.no:

 

Lagerstatus

 

Vi forsøker å ha de mest populære varene på vårt lager til enhver tid.

 

Når du skal kjøpe, vil du se varens tilgjengelighet, alternativt varens forventede ankomstdato til vårt lager. Foreløpig har vi valgt å vise tilgjengelighet i 1-9, 10-49, 50-99 og 100+ intervaller.

 

Når vi har mottatt og registrert din ordre, vil den enkelte lagervare bli allokert (holdt av til deg) i vårt system. Slik kan vi garantere at først til mølla også får først, selv om det skulle være leveringstid på en annen vare i den samme ordren.

 

Liker du ikke at de ikke kan love noe mer enn forventet leveringstid så la være å bestille, du vil bare bli skuffet.

Lenke til kommentar

alternativt varens forventede ankomstdato til vårt lager

 

Forventet er IKKE bekreftet.

 

Det gjør ingenitng om dere bruker sunn fornuft i denne saken altså. Dere får lov til det. :yes:

 

La meg forklare en gang til, men dette blir også siste gang (er lei av dere nå).

 

Nevnte kort, et Sapphire Radeon X800 Pro Atlantis 256 MB, var hos mpx.no satt til bekreftet ankomst 10 juni. Dette kortet var hos komplett.no, netshop.no og pcutstyr.no satt til ubekreftet ankomst 1 juli. Tar man så i betraktning at disse sannsynligvis får varene fra samme leverandør så er det noe som skurrer her. Man trenger ikke engang å legge litt godvilje til.

 

Jeg bestile kortet den 9 juni da jeg så at nevnte webshop hadde BEKREFTET ankomst dagen etter. Kortet var et fin-fint alternativ til ViVo utgaven som jeg ikke hadde behov for. Da jeg dagen etter (på ettermiddagen) sjekket for å se om kortet var kommet og sendt så jeg at kortet nå var satt til ubekreftet 1 juli, samme som alle de andre webshoppene jo.

 

Greit nok sier dere, jada, jeg er helt enig, men når man sier bekreftet, ja da bør det være bekreftet. Iallefall burde de vist dette dagen før. Og når de så viste at kortet ikke kunne leveres til antatt dato burde de informere kundene sine om dette via mail.

 

Går utifra at mpx.no som alle andre webshopper ser på sidene til hverandre for å snappe opp ting og tang. Det burde da ha ringt en bjelle hos de når de så antatt leveringsdato i forhold til sin egen.

 

Hadde jeg vist dette på forhånd så hadde jeg like gjerne bestilt ViVo kortet siden jeg var lei av fars lånte Radeon 9200 (870 poeng i 3dMark 03)...

 

Er i fast arbeid og har penger så de 500,- ekstra er ikke av stor betydning i denne saken, men kundeservicen er.

 

Ikke er jeg sur, og ikke føler jeg at jeg kommer med BS (som en så fint kalte det), men snarere belyser et punkt i diverse webshoppers markedsføringsstrategi.

 

Se bare hvor mange som er innom å leser slike poster daglig. Klart det er reklame, men all reklame er ikke god reklame.

 

Nok om det, jeg fikk kjøpt et 2 mnd. gammelt PowerColor 9800XT 256Mb for 2000,- via en kar istedenfor så jeg er fornøyd. Inntill XT versjonene kommer for fullt. :dribble:

 

edit: skrivefeil

 

 

des,OUT!

Endret av Desdichado
Lenke til kommentar
Nå må dere gi dere, det er ikke mer enn 14 dager siden PSData fikk gjennomgå for samme dealen. Hva gjør mpx.no så mye bedre?

 

MPX.no burde i det minste sendt en mail som forklarte grunnen. Samme kortet hos komplett.no har hele tiden stått på ankomst 1 juli. Hvor tror dere mpx.no får kortene sine fra?

 

Latterlig å beskytte slike firmaer...

 

Og nei, det skal meg som kunde være totalt unædvendig å sende en mail til MPX.no for å høre hvorfor kortet ikke er kommet inn når de hadde det bekreftet i går.

 

Service!

 

 

des,OUT!

enig

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

ser ikke helt hva problemet er.

mpx.no får en dato som leverandøren har bekreftet og setter selvfølgelig datoen opp på sine sider.

nå er det da to ting som kan ha skjedd,

 

1 - det har vært problemer med forsendelsen (noe som passer utmerket med det faktum at flere av nettbutikkene har fått forsinkelser pga tøv med lossing i holland).

 

2 - de fikk kortene inn på lager, men slik som det står på siden til mpx, når du bestiller en vare så reserveres den til deg, det er da ikke usannsynlig at kortene har blitt bortbestilt.

 

jeg anbefaler deg å lese denne tråden - http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=253334&st=20

 

mpx.no har alltid vært en seriøs aktør, samt en av de nettbutikkene som setter ekstra fokus på kundebehandling, dette er noe de ikke kommer til å risikere ved å lyge angående datoer ved å si at de er bekreftet.

 

personlig så tviler jeg nå egentlig på at mpx ansatte bruker dagen til å sjekke ankomstdatoen til produktene til f.eks psdata..

de får en dato fra leverandøren, så slenger de den opp på sida.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...