Fiji Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Hei alle! Jeg holder på med skole prosjekt som egentlig nærmer seg slutten! Noen har sikkert sett noen andre poster der jeg spør om litt råd tips! Og håpper noen enda er villig til å ta noen minutter av sinn fritid til å hjelpe meg, da vil jeg bli veldig happy =).... Men til saken.... Jeg har laget et slags "database" program :S Men kan vel ikke kalle det det heller.. Men saken er at jeg loader inn filer ( .txt ) med 2 forskjellige søke funksjoner .. All denne infoen kommer i en text box.. ( textinfo ) Så denne kan hente inn .txt filer fra 2 forskjellige mapper.... Som jeg har da kalt rules og sinfo... Jeg har passord på programmet mitt når det starter.. Så ingen skal kunne loade viktige filer inn! Men så satt eg her, etter å adda en god del andre funksjoner... Hmm, for en som vil se filene, han kan jo bare gå inn i mappene og lese .txt filene, så ka e da poenget :S Private Sub cmdCall1_Click() txtInfo.Text = LoadData(GetFullPath(App.Path) & "rules\" & txtCommand1.Text & ".txt") End Sub Private Sub cmdCall2_Click() txtInfo.Text = LoadData(GetFullPath(App.Path) & "sinfo\" & txtCommand2.Text & ".txt") End Sub Dette er asså en liten del av koden min, der den henter og gjør de 2 opperasjonene.. Så har eg nå fikla med noen muligheter, som en som kan VB bra, ville kalt "tragisk" f.eks .. Men ialefall langt ifra sikkert.... ( siden dette inneholder info om passord... ) Så lurte på om noen har en alternativ til kordan eg kan ha et mer securety sikkert system... Noen på skolen nevnte database, men fikk inntrykk av at dette vil være ganske vanskelig. :S :S Så Noen som kan hjelpe meg litt her med en kode eller 2 som eg evt da kan confe eller gjøre noe med, eller generelt lære av :..: ! har lest mye og lært mye fra web sider etc.. Men fant ikke noe spesefik som jeg fikk viderførst til mitt program... mvh fiji! Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Du kan f.eks prøve clsCryptoFilterBox på hjemmesiden min. Denne tar i bruk flere API-kalls til den intrigerte krypteringsteknikken i Windows. Passordet blir lik den gjeldnende brukeren, så skal programmet brukes i et miljø uten flere brukere, er det lite vits med denne krypteringen. Last ned filen, legg den inn i prosjektet, og følgende kode kan brukes for å åpne/lagre passordet: Dim Crypt As New clsCryptoFilterBox Private Sub cmdCall1_Click() Crypt.InBuffer = LoadData(GetFullPath(App.Path) & "rules\" & txtCommand1.Text & ".txt") Crypt.Decrypt txtInfo.Text = Crypt.OutBuffer End Sub Private Sub cmdSave_Click() Crypt.InBuffer = txtInfo.Text Crypt.Encrypt SaveData GetFullPath(App.Path) & "rules\" & txtCommand1.Text & ".txt", Crypt.OutBuffer End Sub Private Sub Form_Load() Crypt.Sign Crypt.Validate End Sub Public Sub SaveData(File As String, Value As String) Dim Free As Long Free = FreeFile If Dir(File) <> "" Then ' Sletter filen slik at all data overskrives Kill File End If Open File For Binary As Free Put #Free, , Value Close Free End Sub Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå