EviLEddiE Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Vel, hentet kortet (Creative sitt Ti4400) på postkontoret idag tidlig. Kortet ankom sist onsdag, men pga sent utbetalt lønn fikk jeg ikke hentet det før nå. Pga jobben fikk jeg ikke tid til å teste så mye, samt legge ut 3DMark 2K1 SE resultater på nettet. Her er i alle fall de konklusjonene jeg har kommet fram hittil: - Kortet jeg fikk var veldig overklokkingsvennlig (kjører stabilt uten artifacts på 310/688 uten ekstra modifikasjoner), og jeg er sikker på at jeg klarer å bryte 700-grensa når jeg får montert de Thermaltake-kjøleribbene jeg bestilte fra Microplex. - Fikk 10364 3DMarks på 3DMark 2K1 SE (AMD Athlon 1,5GHz, Abit KR7A-RAID (150MHz FSB*10), 512MB PC2700 DDR RAM) - Det som virkelig dreper ytelsen på dette kortet er uten tvil graden av anisotropisk filtrering. Antialiasing/Accuview slår ikke så veldig kraftig ut, noe som jeg ikke forventet. Kjører Quincunx (med Texture Sharpening) på OpenGL og 4xS på Direct3D. Jeg må holde meg til level 2 aniso for å få bra framerates kombinert med FSAA. Var helt nede i 25 fps i Serious Sam SE med level 8 aniso og Quincunx (1280x1024x32). - Sleit litt med å komme inn/sette opp i nView, men jeg finner sikkert ut av det etter hvert. Litt irriterende også at det ikke fulgte med noen DVI - VGA/D-SUB konverter. - Hørte ikke så mye av den beryktede viftestøyen fra kortet, men nå hører det også med at jeg har en Swiftech MCX462 med en kraftig Sanyo Denki vifte. Så snart jeg får byttet denne ut med vifta fra Thermaltake Silent Viking, vil nok støyen fra GF4en gjøre seg mer gjeldende. Kommer tilbake senere med mer... [ Denne Melding var redigert av: EviLEddiE på 2002-04-15 14:37 ] Lenke til kommentar
delete_this_account Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Sikker på at du ikke får noe artifacts på dragothic testen i 3dmarks 2001? Jeg har samme kortet, og over 660MHz minne begynner stripene i texturene. Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 15. april 2002 Forfatter Del Skrevet 15. april 2002 Quote: On 2002-04-15 15:14, Hellstorm skrev:Sikker på at du ikke får noe artifacts på dragothic testen i 3dmarks 2001? Jeg har samme kortet, og over 660MHz minne begynner stripene i texturene. Jeg får ingen striper av noen slag i noen av testene. Riktignok noen bitte små hvite trekanter på HQ-testen i Dragothic ved 688MHz, akkurat i slutten når man ser en close-up av dama som rir dragen. Men ved 675MHz er de helt borte. Men jeg har sånn sett vent meg til littegrann artifacting, etter perioden med en OCet GF2 Pro. Men i alle real-life spill (inkludert Max Payne, som er det spillet jeg har som lager artifacts allerede ved moderat overklokking (ved 429MHz på mitt gamle GF2 Pro som normalt kjører på 400MHz) går det helt fint uten artifacts. Lenke til kommentar
delete_this_account Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Du har visst vært heldigere enn meg med rambrikkene på kortet ditt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå