Gå til innhold

Beste kortet til maks 4k ?

Yezz`

Anbefalte innlegg

Hei,

har en kamerat som skal ha seg et nytt skjermkort. Han skal bruke maks 4000kr på det. Og lurer da på hva som er det beste kjøpet.

Han har tenkt på dette (men er open for alt): PowerColor Radeon X800PRO 256MB DDR3 AGP, ATI X800PRO, Backbag Limited Ed, Hi

Men er også open for et nvidia 6800 av en eller annen type. Sikkert noen her som har noen formeninger om hva han bør satse på å kjøpe.

Hadde verdt greit med tips om kort fra både ati og nvidia, og hva som er best å satse på innefor hver at dem, og ikke en ati vs. nvidia diskusjon for det kommer det skjeldent noe fornuftig ut av.

Svar mottas med takk :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jo, den vanelige versjonen koster 3395.- men disse er ikke ventet på lager før

1. juli.

Men denne VIVO modellen er på lager til prisen jeg nevnte i posten over.

Ok, hva er forskjellen på disse to nevnte kortene? Er det noe forskjell på noe måte som er noe å snakke om?

Lenke til kommentar

Forskjellen på de to kortene er at det ene kortet er VIVO.

VIVO betyr Video In/Video out

Dermed har du også en videoinngang på kortet ditt.

Dermed kan du koble det til en tv og se på tv.

Eller overføre analog video.

Ellers har VIVO ingen fordeler eller ulemper. Bortsett fra at VIVO modellen koster 3995 og den vanelige koster 3395.

Men det er kun VIVO kortet som er på lager.

Lenke til kommentar

Hva vil TV-out si? Ikke sant det betyr at du kan strekke en ledning fra kortet til TVen og se det som skjer på PCen på TV? Tenkte nemlig det som en plassløsning for en erver-PC (kjøpe det billigste TVout kortet jeg finner, radeon 7000)... Det vil funke?

EDIT: har fått svar i et annet topic - ja, det vil funke (som jeg tenkte)

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
(rolfar @ 10/06/2004 : 17:11)

Hvorfor i alle dager kjøpe det hos komplett for 3995 når pcutstyr har 20+ på lager for 3700???

Fordi mange finner Pcustyr.no dårligere enn Komplett.no.

Kunne godt ha tenkt meg å vite hva komplett skal være bedre på.....Likt produkt til forskjellig pris!

Kan hende han mener service, at folk betaler noen ekstra kroner for å få god service.. ikke at jeg har noen erfaringer med det, men. :yes:

Lenke til kommentar
(rolfar @ 10/06/2004 : 17:11)

Hvorfor i alle dager kjøpe det hos komplett for 3995 når pcutstyr har 20+ på lager for 3700???

Fordi mange finner Pcustyr.no dårligere enn Komplett.no.

Kunne godt ha tenkt meg å vite hva komplett skal være bedre på.....Likt produkt til forskjellig pris!

Kan hende han mener service, at folk betaler noen ekstra kroner for å få god service.. ikke at jeg har noen erfaringer med det, men. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...