-kga- Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 ... (jeg leser ikke bøker..). Man går glipp av en del når en ikke leser bøker. Det er mye morro i det. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Jeg så den i går, og går også mot mange kritikere. Synes den var verre (ordet "dårligere" finnes ikke) enn de to første. Ble mye av det samme, og hadde en litt kjedelig/uspennende historie. Nr 1 var best. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Jeg så den i går, og går også mot mange kritikere. Synes den var verre (ordet "dårligere" finnes ikke) enn de to første. Ble mye av det samme, og hadde en litt kjedelig/uspennende historie. Nr 1 var best. Hva syns du om bøkene? Hvilken bok likte du best? Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Ah, har ikke lest noen av bøkene dessverre. Det er jo så mange bokserier der ute, og jeg må prioritere Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Ah, har ikke lest noen av bøkene dessverre. Det er jo så mange bokserier der ute, og jeg må prioritere Da har du prioritert feil, min gode mann.. Uten å vite hvordan det er å se en HP film uten å ha lest boken, vil jeg tro at det ikke er helt det samme.. Du tenker nemlig ikke: ååh, her har de glemt/fjernet masse, for en drittfilm, du tenker heller: wow, det er akkurat som eg har forestilt meg Jeg leste alle 5 på 6 dager forrige sommer, de er ikke tunge, bare vidunderlig Lenke til kommentar
OeO Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Leste den første boka, og likte den, har ikke kommet til å lese de andre. Sett alle filmene da, likte ikke første filmen, likte ikke andre, men denne var grei. Når jeg så denne filmen la jeg merke til hvor ekstremt den er rettet mot barn, og hvor mye forutsigarhet og klisjeer det faktisk er i filmen. Nå snakker jeg om småting igjennom filmen, og ikke det store bilde. Jeg vet dette er vansklig å ikke ha med, men vær så snill... Ellers var vel filmen litt lang, men det må den vel være hvis vi ser på boka. Utenom det var det flere morsomme episoder, og mye bedre effekter enn jeg har sett tidligere. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Leste den første boka, og likte den, har ikke kommet til å lese de andre. Sett alle filmene da, likte ikke første filmen, likte ikke andre, men denne var grei. Når jeg så denne filmen la jeg merke til hvor ekstremt den er rettet mot barn, og hvor mye forutsigarhet og klisjeer det faktisk er i filmen. Nå snakker jeg om småting igjennom filmen, og ikke det store bilde. Jeg vet dette er vansklig å ikke ha med, men vær så snill... Ellers var vel filmen litt lang, men det må den vel være hvis vi ser på boka. Utenom det var det flere morsomme episoder, og mye bedre effekter enn jeg har sett tidligere. hvis du synes at denne er lang kan du grue deg til 4. og 5. bok, de er lengre!! Jeg håper at de heller deler 4. og 5. filmen inn i flere deler enn å ta bort masse. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Hp 1 og 2 filmene er dårlige. jeg er en stor fan av bokserien, og har lest dem alle flere ganger. (vel, 5'ern bare 2 ganger) jeg synes filmene mister så mange aspekter fra boka at det liksom virker som barneTV. en annen ting som filmene ikke har klart helt, er at nettopp poenget med HP bøkene, er at du bare får vite hva HP tenker og ser, ingenting annet! men i filmene er det jo ikke akkuratt slik, du ser liksom hva andre holder på med ellers o.l. en annen ting er at dem bruker f.eks. navnet Voldemort veldig ofte i filmene. er det noe bøkene vil legge kraftig vekt på er det jo nettopp at ingen tør å uttale navnet Voldemort. men i filmen gjør jo alle det. jeg synes film 1 og 2 er crap. eneste grunn til at jeg skal se 3'eren, er for å få et bedre bilde av hvordan f.eks. det kartet som faren til HP og vennene hans lagde, pluss noe mer. det er tross alt i bok nummer 3 de fleste nye oppdagelsene kommer, nye mennesker og de fleste hemmeligheter blir avslørt. Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 ... (jeg leser ikke bøker..). Man går glipp av en del når en ikke leser bøker. Det er mye morro i det. Vel, det er slik jeg er nå. Før (1. - 7. klasse) leste jeg mange(?) (50+) bøker, når jeg kom på ungdomsskolen har jeg lest rundt 5-6 tilsammen. Jeg sitter heller og spiller/gjør noe på PCen enn å lese bøker. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Harry Potter-bøkene har (desverre) fått et barnebok-stempel på seg. Alle vennene mine er fantasy-elskere, og leser det meste som Wheel of Time, Tolkien og andre ting. Men de simpelthen nekter å ha noe med Harry Potter å gjøre, "er ikke det for unger?". Jeg har lest den ene boka som lillebroren min hadde, det var jo faktisk bra. (Tror det var nr. 4? Ildbegeret). Men ikke snakk om jeg får noen av de andre til å lese bøkene eller se noen av filmene. Det er liksom barnslig det.Tror svært mange voksne har denne oppfatninga av bøkene. Hmm... Jeg er voksen.. Jeg syns Harry Potter bøkene er virkelig underholdende. Det er viktig å ta vare i barnet i seg syns jeg ... Så den 3. filmen i går. Syns den var artig jeg. Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Harry Potter And The prisoner Of Azkaban er en bedre film enn de to første filmene men de utelot en del , gjorde så alt gikk litt for fort og dessuten fikk han ikke lynkilen eller WTF den sopelimet heter på slutten av historien som det var i filmen men ca midt i som det er i boka.. BTW CS 0wns!! Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 ...dessuten fikk han ikke lynkilen eller WTF den sopelimet heter på slutten av historien som det var i filmen men ca midt i som det er i boka.. Det med at han fikk firebolten til jul er vel ike det aller viktigste for selve historien da. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Liker du filmen bør du lese boka. Det er det samme som med Ringenes Herre, du må lese bøkene dersom du liker filmene. Lenke til kommentar
mad2003 Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Skal se filmen i morgen.. gleder meg! Bøkene er fantastiske! har lest alle minst 2 ganger! Lenke til kommentar
skilli Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 bøkene er helt geniale. gleder meg til den nye boka kommer ut. jeg har sett den nye filmen og synes den var veldig bra Lenke til kommentar
mad2003 Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Likte ikke filmen, den skuffa fælt. ble liskom bare kjedelig hele veien... men boka var bra da! når kommer 6ern ut? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå