Gå til innhold

Harry Potter og fangen fra Azkaban

pabelo

Anbefalte innlegg

Rart at ingen har startet noe topic om denne filmen enda, derfor tenkte jeg å skrive et par ord om filmen.

Må bare si at jeg ikke er en utrolig stor fan av Harry Potter, mye fordi det er plagiat av Books Of Magic og jeg har heller ikke sett film nr 2.

Derfor har jeg heller ikke tenkt og skrive noe særlig om handlingen.

Men ivertfall... Sirius Black(Fangen fra Azkaban) drepte foreldrene til Harry, og nå har han(som den første noengang) rømt fra Azkaban for og drepe Harry

Men ting er ikke slik de ser ut som..

Må nok si at jeg likte filmen litt, mye fordi 3d-animasjonene i filmen faktisk ser litt ekte ut (i forhold til nr 1 der de så heeelt .....ikke bra ut).

Kommer ikke på noe mer å si .. 7/10 fordi den var en smule lang..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lest alle bøkene 3-4 ganger og jeg har bare en ting å si, du har ikke peiling.

Sirius Black har slettes ikke drept foreldrene til Harry Potter, Sirius Black er faktisk gudfaren til Harry.

Nå har jeg ikke lest Books Of Magic, men d er rart om at Harry Potter er etterligning, for jeg har ikke lest i noen aviser eller nettsteder om at Harry Potter er noe slags etterligning av noe, det eneste jeg har lest som er negativt om Harry Potter er at det var noen nonner som ikke likte noe me den måten det onde og det gode var satt opp i mot hverandre.

Foresten så har alle aviser gitt Fangen fra Azkaban 6/6 og 9/10

Endret av O_G_O
Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest noen Potter-bøker, men sett de to første filmene.

De var helt greie de, men jeg så også en del "ideer" tatt fra annen litteratur, men jeg klarer ikke helt plassere det.

Litt fra Terry Pratchett's Discworld-serie iallfall (10/10 til Discworld :w00t: )

Men i Harry Potter syns jeg de er gjort disse tingene til "sine egne" (som Idol-juryen sier, hehe) slik at det egentlig er helt greit for meg.

Min favoritt-Potter heter forøvrig Monica.

Lenke til kommentar

Harry Potter-bøkene er absolutt noen mesterverk. De er utrolig flotte, gjennomtenkte, spennende og interessante.

Har sett både 1-eren og 2-eren, men syntes ikke disse var så enormt geniale, dog artige.

3-eren har jeg store forhåpninger til. Elsket boka (UTROLIG spennende!), og skal bli spennende å se hvordan det hele blir på filmlerrete.

Skal se den på lørdag...dårlige plasser though... :hrm:

Lenke til kommentar

Sirius Black har slettes ikke drept foreldrene til Harry Potter, Sirius Black er faktisk gudfaren til Harry.

Fullt klar over det.. men jeg tenkte ikke å røpe SLUTTEN AV FILMEN da ...

De beskylder han for det ... og de er redde for at han skal prøve å drepe Harry.

Grunnen til at det ikke har vært så mye blest om at det er plagiat er fordi AOL eier begge.... (Dc Comics og Warner Bros.)

Noen likhetstrekk....

*Gutten er nesten identisk med Harry (Briller og sort hår)

*Viser seg at foreldrene hans er noen døde magi folk

*Han får en ugle

hmm... veit det er mer... men husker ikke flere.

Det er bare VG som har gitt den 6 da...

Dagbladet : 5

Aftenposten : 5

Nettavisen : 5

Dagsavisen : 5

Og...

Washington Post : 4/10

TV Guide : 6/10

Empire : 6/10

Washington Post : 7/10

New York Times : 8/10

Time : 8/10

Wall Street Journal : 9/10

Premiere : 10/10

Lenke til kommentar

Jeg har alle bøkene; både på fransk,engelsk og norsk. :D

Jeg har sett alle filmene, har dvd-ene og videospillene og skal se premieren nå på fredag! Bok nummer 3 er jo en av de mest spennende, siden vi endelig får sett Gudfaren til Harry. Can't wait!!! :dribble:

Lenke til kommentar

Harry Potter-bøkene har (desverre) fått et barnebok-stempel på seg. Alle vennene mine er fantasy-elskere, og leser det meste som Wheel of Time, Tolkien og andre ting. Men de simpelthen nekter å ha noe med Harry Potter å gjøre, "er ikke det for unger?". Jeg har lest den ene boka som lillebroren min hadde, det var jo faktisk bra. (Tror det var nr. 4? Ildbegeret). Men ikke snakk om jeg får noen av de andre til å lese bøkene eller se noen av filmene. Det er liksom barnslig det.

Tror svært mange voksne har denne oppfatninga av bøkene.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Enig i at bøkende har fått et litt for barne bok stempel. De siste bøkende kan jo faktisk være noe skummel for de minnste.

Jeg sayntes de bøkende er kule. Har faktisk lest de flere ganger en Ringenes herre. De er ganske så geniale.

Lenke til kommentar

Skal prøve å få lest de tre første bøkene før jeg ser den. Skal kanskje ta et rush i ferien. Eller ikke. Har jo så mye filmer også...

Men jeg gleder meg. Ikke at jeg likte de to første så godt, men jeg har større forventninger til denne.

Lenke til kommentar
Jeg synes at 1'ern og 2'ern var myyyee bedre en 3'ern. Kan ha noe me at det er en annen regissør på 3'ern. Slutten var helt elendig.

Stikk motsatt av anmelderne. :)

Nå har jeg i det minste leid de to første bøkene på biblioteket... vet ikke om jeg klarer å holde meg unna filmen før jeg er ferdig med treeren i bokform. :-/

Lenke til kommentar

Alle bøkene fra Harry potter er utrolig bra! Uheldigtvis har den fått stempelet BARNE bok noe såm gjør at de fleste voksene går glipp av denne herlige bok serien og filmene er også utroligt bra! 10/10 på boka og 8/10 på filmene! har ikke sett Fangen fra Azkaban enda :thumbdown:

Lenke til kommentar

De beskylder han for det ... og de er redde for at han skal prøve å drepe Harry.

Bøkene har vel vært ute lenger enn filmen, eller hva? ;) Er som å ikke si hva som skjer i "Atter en Konge" til noen som ikke har sett den for ikke å røpe noe, men lest boka (gjelder såklart bare for de som har lest bøkene). Er nok et flertall som vet hva som skal skje i filmen. Jeg har ikke tenkt å se Harry Potter filmen, jeg synes det er kjedelig (har sett film 1 og 2, likte dem ikke spesielt godt). Har ikke lest bøkene (jeg leser ikke bøker..).

Endret av -NeoRag-
Lenke til kommentar

Grunnen til at det ikke har vært så mye blest om at det er plagiat er fordi AOL eier begge.... (Dc Comics og Warner Bros.)

Noen likhetstrekk....

*Gutten er nesten identisk med Harry (Briller og sort hår)

*Viser seg at foreldrene hans er noen døde magi folk

*Han får en ugle

hmm... veit det er mer... men husker ikke flere.

Det er bare VG som har gitt den 6 da...

Dagbladet : 5

Aftenposten : 5

Nettavisen : 5

Dagsavisen : 5

Og...

Washington Post : 4/10

TV Guide : 6/10

Empire : 6/10

Washington Post : 7/10

New York Times : 8/10

Time : 8/10

Wall Street Journal : 9/10

Premiere : 10/10

det er også feil, det er ikke Sirius Black som har drept foreldrene til Harry, det var Lord Voldermort som drepte foreldrene til Harry!! Det kom jo ganske klart fram i de første bøkene og filmene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...