Gå til innhold

Fotolabo til 0.95 per bilde , neon med erfaringer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er viktig å understreke at dette tilbudet KUN gjelder bilder i størrelsen 10x13 cm, ikke 10x15... Hadde lyst til å prøve det, men har liten lyst til å beskjære alle bildene, og ødelegge både proporsjoner og komposisjon :thumbdown:

Lenke til kommentar
Det er viktig å understreke at dette tilbudet KUN gjelder bilder i størrelsen 10x13 cm, ikke 10x15... Hadde lyst til å prøve det, men har liten lyst til å beskjære alle bildene, og ødelegge både proporsjoner og komposisjon :thumbdown:

det beskjærer vel ikke bildene i 10x13 ,

det er vel i 10 x 15 du må gjøre det for å unngå å svart kant i bildet,

10x 13 er jo riktig i forhold til dig.kamera.

Men er enig i at 10x15 tar seg bedre ut, men da må du (evt fotolaben ) ta et utsnitt.

Lenke til kommentar
det beskjærer vel ikke bildene i 10x13 ,

det er vel i 10 x 15 du må gjøre det for å unngå å svart kant i bildet,

10x 13 er jo riktig i forhold til dig.kamera.

Men er enig i at 10x15 tar seg bedre ut, men da må du (evt fotolaben ) ta et utsnitt.

Du misforstår meg. Kameraet mitt gir i utgangspunktet bilder i størrelsen 10x15 cm, og derfor må jeg beskjære disse for å kunne benytte meg av tilbudet. Av en eller annen tåpelig grunn gjelder det nemlig bare bilder i størrelsen 10x13 cm (som ganske riktig er "vanlig" størrelse for bilder fra digitale kompaktkameraer - mens de fleste DSLR-kameraer gir den tradisjonelle 10x15-størrelsen, såvidt jeg vet). Jeg sendte mail til dem og spurte om ikke tilbudet også gjaldt bildefiler med dimensjonene 10x15 cm, og fikk til svar at det gjorde det ikke. Utrolig irriterende, med andre ord :roll:

Lenke til kommentar
Har selv brukt fotolabo et par ganger, og har vært fornøyd. Har ikke testet så mange andre, men til den prisen er det ikke noe å klage på.

Trodde alle digital kamera lagde bilder i 10*13 jeg men... Sånn kan det gå.

De fleste digitale speilreflekskamera, pluss endel kompaktkamera, lager bildene i forhold 3:2. På min Olympus C730 kan man faktisk velge mellom 3:2 og 4:3. Da har jeg valgt 3:2 for å utnytte utskriftene bedre (får 10*15 i stedet for 10*13).

Lenke til kommentar

Hei,

Mitt tidligere kamera hadde også valg for 3:2 format (som gir 10x15 utskrift).

Nytt kamere bruker 4:3 (som gir 10x13 utskrift) og her må jeg derfor beskjære bildene for å få utskrift i 10x15.

Har ikke hørt om andre fremkallere som kun fremkaller i 10x13 da 10x er vanlig (hvor høyde er 10cm og bredde på utskrift blir iht format på bildefil).

HH

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...