Gå til innhold

Ny MP3 spiller, hvilken bør jeg velge ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Iriver H serie. Kanskje tilogmed den nyeste H3*0 som snart kommer. Ellers vet jeg av erfaring at Iriver H (tidligere iHP) serien er utrolig gode spillere, med ca 16 timers spilletid og du får den i 20 og 40 gigabytes størreslse. Trenger ikke driver og skal fungere fint med linux og, litt mer slit med Mac før ihvertfall. Kjempe fornøyd med min nå etter 4 måneder.

Lenke til kommentar
Iriver H serie. Kanskje tilogmed den nyeste H3*0 som snart kommer. Ellers vet jeg av erfaring at Iriver H (tidligere iHP) serien er utrolig gode spillere, med ca 16 timers spilletid og du får den i 20 og 40 gigabytes størreslse. Trenger ikke driver og skal fungere fint med linux og, litt mer slit med Mac før ihvertfall. Kjempe fornøyd med min nå etter 4 måneder.

Tenker du da på iHP-120/140 ?

Lenke til kommentar

Her er hva jeg ønsker meg: Stor lagringskapasitet

Fet lyd ( bør kunne drive fete headphones )

Lang levetid på batteri

Vil du ha en flash-baser eller harddisk-basert spiller?

Som oftest så henger ikke disse to kriteriene godt sammen. Harddisk-spillere har stor lagringskapasitet, men lav batteritid. Flash-spillere har ofte liten lagrinsplass, men lang levetid.

Lenke til kommentar

dersom du kun skal ha musikk...

så kan jeg ikke annet enn å gi ipod'ene en super anbefaling.

Jeg har selv en 10G's modell (2-generasjon), den har jeg hatt en par-tre år nå, jeg er kjempefornøyd.

fordeler:

-PEN!

-Aldri problemer!

-xtern HD muligheter

-min spiller holder har bat. kapasitet til å kjøre til jobben, jobbe et 10-timers skift, og kjøre hjem igjen. music all the way.

-etterhvert blitt billig, ihvertfall hvis du kjøper en brukt tidligere generasjon.

-god lyd, bruker den i HIFI anlegget mitt hjemme (20.000kr ROTEL).

-få tak i en BURTON jakke med fjernkontroll på armen... dødsfett! (enorm WOW faktor)

-tåler MYE bank, min har gått i gulvet altfor mange ganger (tilogmed fått bulk i alu-chassiet), ingen problemer, funker godt som f@en.

bakdeler:

hmmmm, noenhevder det finnes et bat. problem med disse spillerne, jeg har ikke hatt noe problem.

-kun de nyeste har USB (de eldre har FireWire)

-spiller ikke av WMA eller de andre mer spesielle systemene.

-dårlige medfølgende øretlf. men du skal vel skaffe deg noe bedre uansett?

Lenke til kommentar

Kaster meg på og anbefaler Iriver iHP-120/140 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...