Palmad Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Hei! Jeg har en pc med Amd 1,4 GHz prosessor, 256 mb ddr ram pc2100, og et geforce 2 kort med 64 mb ram. Har problemer med å kjøre spill som FarCry etc. Jeg spiller endel, og jeg ønsker å oppgradere slik at pcen kan brukes til å kjøre nye spill på brukbart bra nivå. Tidsperspektivet er at pcen skal holde to år til. Hva vil være en fornuftig oppgradering? Jeg har sett på skjermkort, og har bl.a. tenkt på Radeon 9800 pro. Forøvrig har jeg tenkt på å kjøpe 256 mb ram til. Men vil jeg få utnyttet et såpass bra skjermkort på systemet mitt? eller blir det overkill.. Lenke til kommentar
NilsJohan Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 (endret) Jeg ville nok kjøpt et nytt skjermkort der, 9800 pro er selvfølgelig overkill, men du vil vel oppgradere resten senere? Da er det greit å ha noe som du kan oppgradere til i stedet for å kjøpe noe dårlig nå og da finne ut at ny prossessor/RAM er overkill overfor skjermkortet ops, så det med 2 år nå. Hva er budsjettet ditt? Så kan man jo finne virkelig billig skjermkort+prossessor+RAM.. Endret 10. juni 2004 av NilsJohan Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Jeg ville satset på et helt nytt system, feks. AMD 64. CPU, ram, hovedkort, 9800 Pro. Det ville være det beste valget, og det ville eller ikke drepe lommeboka di. Lenke til kommentar
Palmad Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 Tanken er å slå til med en ny pc om to år, den jeg har nå skal bare fungere greit til spill inntil da. Kan bruke ett par tusen tenker jeg.. Lenke til kommentar
NilsJohan Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 9600 pro 1000,- AMD XP2500+ 629,- 512 MB PC2700 RAM CL2 340,- +frakt Prisene er fra komplett. Fungerer barton på gamle socket A hovedkort? Hva slags hovedkort har du? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Får du beskjed om hva som er galt da? Dersom du kjører spill, burde du kanskje kjøpe nytt grafikkort (tror du bør vurdere nvidia selv om jeg sverger til ati) og ram. opererer ram med forskjellig hastighet men samme kapasitet bra sammen? trenger ikke oppgradere pcen veldig mye hvis du ikke er opptatt av alltid å ha det beste, og skal kjøpe ny om 2 år.... Lenke til kommentar
Palmad Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 (endret) Jeg har et asus a7m266 hovedkort. Det fungerer ikke for mer enn 1,4 Ghz, men kan vel alltids plukke opp et billig hovedkort til 700 kroner.. Tenkte i utg.pktet å kjøpe samme type ram fordi får ikke ytelsesforbedring hvis noe av ram'en er raskere enn den opprinnelige Endret 10. juni 2004 av Palmad Lenke til kommentar
srbz Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 ok... tror ikke du får lavere ram-hastighet enn pc2700... du kan jo f.eks kjøpe 512mb ram, pc3200, så kan du putte det inn i den pcen du kanskje skal kjøpe? eller, det er kanskje ikke en god ide, for da er det vel kanskje ddrII som gjelder? eller? dersom du kun skal ha ekstra ram til denne pcen, bør du gå for 256mb pc2700 hvis du ikke finner laver, noe jeg ikke tror du gjør. husk at du bør ha rambrikker parvis med samme størrelse, for da opererer de bedre sammen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå