Gå til innhold

Hva er en fornuftig oppgradering til spill?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en pc med Amd 1,4 GHz prosessor, 256 mb ddr ram pc2100, og et geforce 2 kort med 64 mb ram.

Har problemer med å kjøre spill som FarCry etc. Jeg spiller endel, og jeg ønsker å oppgradere slik at pcen kan brukes til å kjøre nye spill på brukbart bra nivå. Tidsperspektivet er at pcen skal holde to år til.

Hva vil være en fornuftig oppgradering? Jeg har sett på skjermkort, og har bl.a. tenkt på Radeon 9800 pro. Forøvrig har jeg tenkt på å kjøpe 256 mb ram til. Men vil jeg få utnyttet et såpass bra skjermkort på systemet mitt? eller blir det overkill..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville nok kjøpt et nytt skjermkort der, 9800 pro er selvfølgelig overkill, men du vil vel oppgradere resten senere? Da er det greit å ha noe som du kan oppgradere til i stedet for å kjøpe noe dårlig nå og da finne ut at ny prossessor/RAM er overkill overfor skjermkortet ;)

ops, så det med 2 år nå. Hva er budsjettet ditt? Så kan man jo finne virkelig billig skjermkort+prossessor+RAM..

Endret av NilsJohan
Lenke til kommentar

Får du beskjed om hva som er galt da? Dersom du kjører spill, burde du kanskje kjøpe nytt grafikkort (tror du bør vurdere nvidia selv om jeg sverger til ati) og ram. opererer ram med forskjellig hastighet men samme kapasitet bra sammen? trenger ikke oppgradere pcen veldig mye hvis du ikke er opptatt av alltid å ha det beste, og skal kjøpe ny om 2 år....

Lenke til kommentar

Jeg har et asus a7m266 hovedkort. Det fungerer ikke for mer enn 1,4 Ghz, men kan vel alltids plukke opp et billig hovedkort til 700 kroner..

Tenkte i utg.pktet å kjøpe samme type ram fordi får ikke ytelsesforbedring hvis noe av ram'en er raskere enn den opprinnelige

Endret av Palmad
Lenke til kommentar

ok... tror ikke du får lavere ram-hastighet enn pc2700... du kan jo f.eks kjøpe 512mb ram, pc3200, så kan du putte det inn i den pcen du kanskje skal kjøpe? eller, det er kanskje ikke en god ide, for da er det vel kanskje ddrII som gjelder? eller?

dersom du kun skal ha ekstra ram til denne pcen, bør du gå for 256mb pc2700 hvis du ikke finner laver, noe jeg ikke tror du gjør. husk at du bør ha rambrikker parvis med samme størrelse, for da opererer de bedre sammen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...