Nicklas Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Hei ! Kan noen fortelle meg hvordan man lager design til en side ved hjelp av at man lager design bildene i PS og putter de inn i rammer .. div bokser ? F.eks at jeg skal ha ett bilde som skal gå som en strek over toppen av boksen ... liksom en Sånn en Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 <div id="meny"> <div class="meny_top"> </div> <div class="meny_middle"> HEr kommer menyen </div> <div class="meny_bottom"> </div> </div> #meny { n00bity: pekka; } #meny_top { width: 100%; height: 10px; background-image: url('top.png'); } #meny_middle { width: 100%; background-image: url('middle.png'); /* Vanligvis 1 px høyt bilde */ background-repeat: repeat-y; } #meny_bottom{ width: 100%; height: 10px; background-image: url('bottom.png'); } Hvis det er noe gale, så er det ikke min feil. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 (endret) Takk for svar ... men kan du forklare hver enkelt tag ? For jeg skjønner ikke noe edit: Hva er forskjellen på "id" og "class" ? Endret 10. juni 2004 av Nicklas Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 id er for et unikt element. Kan kun brukes en gang i dokumentet. class er en klasse som kan tilordnes flere elementer. Eks: blaa, som farger teksten blå, kan være nyttig flere steder. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 id er for et unikt element. Kan kun brukes en gang i dokumentet. Ja. Mitt bruk av class er egentlig litt tullete, og du kan se at jeg har byttet # med . i css-filen. Det er selvsagt feil. Så bare bruk id i det eksempelet mitt. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 Hva er : #meny { n00bity: pekka; } til ? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Hva er : #meny { n00bity: pekka; } til ? Bytt ut n00bity: pekka; med alle greiene dine. Det var bare fylltekst! Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 Okai, men hva med: background-image: url('middle.png'); /* Vanligvis 1 px høyt bilde */ ? 1 px høyt bilde ? Hvordan kan det bli ? Lager den automatisk flere hundre slike striper nedover da ? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 1 px høyt bilde ? Hvordan kan det bli ? Lager den automatisk flere hundre slike striper nedover da ? Ja, akkurat. For eksempel en kant. Hvis du har et bilde som er en px høyt og som ser slik ut: |_______________________________________| (de understrekene er ingenting, de to på siden er en px), så vil det bli som to streker nedover... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå