Gå til innhold

Nec 1760NX og oppløsning

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er alltid best å bruke native oppløsning. Det varierer litt hvor gode skjermene er på unative oppløsning, men generelt sett funker det ikke veldig bra...

Ser ingen grunn til at man ikke skal spille i native oppløsning da skjermkort som ikke klarer 1280 * 1024 heller ikke er spesielt gode på lavere oppløsning

Lenke til kommentar
Ser ingen grunn til at man ikke skal spille i native oppløsning da skjermkort som ikke klarer 1280 * 1024 heller ikke er spesielt gode på lavere oppløsning

Det har mye å si for CPUen. Jeg får litt problemer med ET i 1280x1024, men det funker greit i 1024x768. For skjermkortet mitt er det i grunn irrelevant om det er 1024 eller 1280.

CPU: AMD Athlon XP 1600+

Skjermkort: Radeon 9700pro

Når det gjelder oppløsning, fungerer ET helt greit i 1024x768 på min eldre 17" samsung skjerm. Hvis du spiller tekstbaserte spill, eks. NWN, merker du tydlig at oppløsningen ikke er optimal.

Er det noen med en NEC 1760NX som kan fortelle hvordan skjermen presterer i 1024x768? Jeg har den som et mulig kjøpsalternativ.

Lenke til kommentar

hei nec skjermen har native oppløsning 1280*1024 @ 60 hz

den fungerer helt ok i spill med 1024*768.

det er riktig at mange spill er laget for 4:3 div. 1024*798 eller 1280*960

hvis jeg ikke tar feil..

nec'en er i 5:4 format div. 1280*1024

jeg har selv en NEC 1760NX som kjører alleslags oppløsninger i spill.

eksempler

cs: 1024*768

BFV: 1280*960

BF1942:1280*960

daibo: veldig lav (yhehe)

kan ikke si at jeg har merket noe etterslep eller strekking av bildet i spill..

det følger ikke med DVI kabel så det burde du kjøpe, selv om denne skjrmen er suveren med D-sub.. kan på det sterkeste annbefale denne skjermen som er herlig til alt fra spill,se film, foto, web , ja den funker til alt og er verdt alle penga.. :w00t:

go NEC :dribble:

Endret av danweb.cjb.net
Lenke til kommentar

ikke nativer og LCD:

Enkelte modeller sliter stort med unative oppløsninger, men her ligger NEC OG Eizo Meget godt an....

Men unative oppløsninger oppdages best med statiske bilder. Når man har et dynamisk bilde er det vanskligere å oppdage ikke native oppløsninger. Hvorvitt enkelte modeller sliter mer enn andre i ikke native oppløsninger under dynasmiske bilder er vanskelig p si. Jeg har basert meg på egene erfaring og lagt merke til at enkelte modeller sliter litt med litt mer etterslep i unative oppløsninger. Hva dette kommer av kan være alt fra interpolisering eller andre rare fenomen.

Uansett tror jeg alle vet hva jeg mener om NEC :) Jeg bestilte senest på mandag 2 stk. NEC 2080 UX+.

I mine øyne (jeg spiller og herjer, surfer mye på jpg's på nettet, er hobbyfotograf, leker meg i PS og surfer rundt i office og opera) så er NEC den desidert sterkeste produsenten i dag, og jeg har sett det meste....

Kjøper du NEC high end serie kjøper du det beste av det beste, sånn er det bare..... Legger til at 1760 NX er generalen, sjefen, kongen, osv i 17" markedet (til mitt bruk):)

Derfor vil nok 99,99999% av disse ikke merke forskjell på ikke native og native oppløsninger i spill på denne modellen :)

Lenke til kommentar
Kjøper du NEC high end serie kjøper du det beste av det beste, sånn er det bare..... Legger til at 1760 NX er generalen, sjefen, kongen, osv i 17" markedet (til mitt bruk):)

Jeg har planer om å kjøpe denne skjermen, men jeg lurer på en ting. Er det bare å kjøpe nå eller vil skjermen gå ned i pris i nær fremtid, eventuelt kommer det nye skjermer i nær fremtid som kanskje kan være enda bedre?

Puh... lang setning :p

Lenke til kommentar

Bare lurer på om det kan være skadelig for skjermen å kjøre 800x600 o.l. over en lengre perriode i f.eks eldre spill, og om det er mulig å få vekk den der auto tips tingen som sier bytt oppløsning native eller va det nå het...

Lenke til kommentar

Må si at jeg er litt skuffet over min Nec 1760NX.

Har spilt PlanetSide et par timer nå og merker tydelig etterslep..

Eksempelvis visst man kjører tank og detter ned en grop.. og når Reaver fly spawner fra Airpadden så ser jeg en slags rød glow rundt tingene..

Alt blurer veldig til tider.

Dette kan da skylles at det er noe annet med pc'en min.

Kjøpte en slike Dual Digital DVI kabel når jeg kjøpte skjermen.

Så den kjører på DVI.

I planetside kjører jeg 1280x1024.

Visst noen kan komme meg noen pointere så jeg kan elske denne skjermen så er det hjertelig velkommen :ermm:

Lenke til kommentar
  er mulig å få vekk den der auto tips tingen som sier bytt oppløsning native eller va det nå het...

den kan du slå av på følgende måte:

"exit" ---> "exit" ---> ">" 2 tastetrykk --->"select" ---> ">" 4 tastetrykk

--> "select" og ---> ">" til "OFF" ---> "select" deretter bare "exit" til du er helt ute av meny systemet

håper dette hjalp :thumbup:

EDIT: det ble litt rotete men :ermm: ellers står det i MANUALEN

Endret av danweb.cjb.net
Lenke til kommentar

Jeg bruker min NEC LCD1760NX til BFV og det er tydelig etterslep i nærkampene ja :(.

Jeg er ikke fornøyd enda, sliter med å justere fargene som jeg ikke får slik at skjermen er behagelig å se på. Har mest lyst til å sende den i retur :hmm: .

Må vel prøve litt til før jeg avgjør hva jeg gjør.

Lenke til kommentar

kan dere som mener dere er missfornøyd ta å prøve å sette litt ulike hertz på skjermkortet? eks 75 hertz?

Prøv dere frem litt med dvi og vga.

Jeg er nemmelig temmlig sikker på at det ikke er etterslep dere ser, men rett og slett oppleves saker litt hakkete da spill ikke har motion blur og er derfor avhengig av en så høy fps som mulig?

For de ekstreme spillerne er fortsatt crt å foretrekke :(

Lenke til kommentar
  er mulig å få vekk den der auto tips tingen som sier bytt oppløsning native eller va det nå het...

--> "select" og ---> ">" til "OFF" ---> "select" deretter bare "exit" til du er helt ute av meny systemet

Funka fint det etter at jeg fant ut hva du mente med tastetrykk :thumbup:

Lenke til kommentar

Funka fint det etter at jeg fant ut hva du mente med tastetrykk :thumbup:

Hva mente han?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...