Gå til innhold

binding? bedrift


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvis bindingstiden hans er utløpt kan han det, hvis ikke må han kjøpe en mobil uten abo. for å kunne benytte hans nåværende sim-kort og abo. hvis han er i tvil når bindingstiden utgår kan han dra til sin nærmeste expert/elkjøp butikk, de kan finne det ut for han.

Ja, det vil fungere helt fint. Men siden det er et bedriftsabonnement, så kreves det fullmakt fra bedriften som vedlegg til kontrakt, så han trenger dette for å kunne binde opp abonnementet sitt.

Lenke til kommentar

Jeg synes personlig at 12 mnd er altfor lenge, 18 mnd er jo en evighet. Jeg synes 6 mnd hadde vært mer passelig, mot at operatørene skrudde ned litt på subsideringen selvfølgelig. I veit det er en smule urealistisk, ettersom operatøren ikke hadde vært mer garantert en kunde like lenge, men det er en god tanke! :yes:

Lenke til kommentar

Du tviler, jeg vet. :yes: Alle Tnm kunder kan fornye bindingen etter 15 mnd. De som nå har gått inn på 12 mnd binding kan fornye etter 11 mnd. Det som er alright gjort av TnM er at fornyelsen trer i kraft når du tegner den. Dvs. at du må ikke vente til den første bindings avtalen er utløpt før den nye trer i kraft.

Endret av tbone
Lenke til kommentar

så hvis jeg skjønner deg riktig nå (godt mulig jeg IKKE gjøre det siden klokka snart er mårran igjen) så kan folk fornye/forlenge bindingsavtalen sin en gang i mnd???

 

da blir det kaos hos meg... huff... kanskje jeg må krype tl korset og lese internmailen igjen da :p

 

få ta det i mårra..

Lenke til kommentar
så hvis jeg skjønner deg riktig nå (godt mulig jeg IKKE gjøre det siden klokka snart er mårran igjen) så kan folk fornye/forlenge bindingsavtalen sin en gang i mnd???

 

da blir det kaos hos meg... huff... kanskje jeg må krype tl korset og lese internmailen igjen da :p

 

få ta det i mårra..

Ikke en gang i måneden!

 

For alle NYE tegninger av bindingstid, så kan folk fornye denne når det er under 1 måned igjen, dvs etter neste et år.

 

For alle med 18 månder, så kan du fornye når det er under 3 måneder igjen.

 

Bli edru du ;).

Lenke til kommentar

se der ja... da hadde jeg fulgt med i timen alikevel :D

 

ingen tilbakevirkende kraft. og de hermer etter netcom :p

 

 

og for ordens skyld.. var edru.. bare fryktelig trøtt.. ikke greit å jobbe langdag hver dag!!! pluss ned på jobben på søndag for å gjøre klart til kampanjen som kommer.

Endret av Surreality
Lenke til kommentar
Jeg synes personlig at 12 mnd er altfor lenge, 18 mnd er jo en evighet. Jeg synes 6 mnd hadde vært mer passelig, mot at operatørene skrudde ned litt på subsideringen selvfølgelig. I veit det er en smule urealistisk, ettersom operatøren ikke hadde vært mer garantert en kunde like lenge, men det er en god tanke! :yes:

Det er vel bare (strøm)-nettleverandøren din, dagligvarekjedene og mobiloperatørene som på en måte er garantert å ha deg som kunde over lengre tid.

 

Nettleverandøren MÅ du ha for å få strøm i huset. Den kan du ikke bytte.

 

Dagligvarer MÅ du ha, men du har jo likevel et valg om å la være å spise, eller handle i Sverige.

 

Mobiloperatøren (som de aller fleste har - svært få som ikke har en mobil eller 2 nå om dagen) din kommer du ikke vekk fra på minst 11 mnd, om du var så uheldig å velge feil abonnement/telefon. Du får ikke sagt opp den (for deg) dårlige avtalen du inngikk, med mindre du betaler blodpenger for at de ikke skal forfølge deg senere.

 

 

Litt off-topic kanskje, men hvilke andre bransjer har KUNDEGARANTI her i landet? :shrug:

Lenke til kommentar
se der ja... da hadde jeg fulgt med i timen alikevel :D

 

ingen tilbakevirkende kraft. og de hermer etter netcom :p

 

 

og for ordens skyld.. var edru.. bare fryktelig trøtt.. ikke greit å jobbe langdag hver dag!!! pluss ned på jobben på søndag for å gjøre klart til kampanjen som kommer.

Det har jo tilbakevirkende kraft når tilbudet går ut til de som tegnet 18 mnd binding i 2003.

Lenke til kommentar

De har allerede begynt å kontakte kunder med 18 binding for å tilby dem en fornyelse etter 15 mnd mot at de får fratrekk på faktura. De som heller vil fornye binding mot kjøp av telefon kan gjøre dette hos forhandlere etter den 29.06.

 

Denne informasjonen har jeg fra en mildt sagt pålitelig kilde i TnM :p

 

Edit: Tror det bare er privat kunder som har fått tilbudet om fratrekk på faktura nå i første omgang.

Endret av tbone
Lenke til kommentar

Du misforstår, det vi mener med tilbakevirkende kraft, er at folk med 18 måneders bindingstid kan få "slettet " de 6 siste og bare ha 12.

 

Slik at om jeg feks kjøpte mobil i januar, og fikk 18 måneder, bare har bindingstid til neste januar. Og sånn vil det jo ikke være.

 

Men ja, når det er 3 måneder igjen av bindingen (av totalt 18 måneder), så kan du få ny billigtelefon, eller rabatt på regningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...