Hotmale Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Hei! Jeg har en delta 60*60mm med 3-pins kontakt! Etter hva jeg har skjønt klarer ikke hovedkortet og levere strømmen den bruker(1,2A). De 3 ledningene som den bruker orginalt, hvor skal jeg sette dem på en hdd\cd kontakt? Jeg er vant til 2 ledninger på vifta! Hvis noen kan hjelpe meg litt med det er det fint! Takk for svar! Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 (endret) Den ene ledningen skal på 12volten på 4pins molex, dan andre skal til jord. Husker jeg ikke feil er gult 12v og svart jord i molex kontakten. Endret 10. juni 2004 av Thorsen Lenke til kommentar
John_Torvald Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 For all del ikkje kopl feil her... eg knuste hdd'en min på det....... det er dei to ledningane som er i endane som skal koplast.. du må IKKJE kople dei 2 i midten...... høyr på Thorsen du so går da greitt! Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Er ikke alltid den røde 12V og den svarte jord. Det betyr vel da at den gule/hvite er pulsgiver til rotasjonshastigheten? Med andre ord skal du klippe vekk den gule/hvite ledninga... Lenke til kommentar
Hotmale Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 På Delta'n så er det en Blå, en Rød og en Svart. Istad så målte jeg mellom Svart og gul på en drevkontakt, og fikk sånn cirka 12 v! Hvilken av Blå,Rød ,svart skal på gul eller svart! og omvendt! Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 rød på delta -> gul på drefv svart på delta -> svart på drev blå på delta -> denne nappes ikke ut fra den 3 pins drevkontakten, og settes etterpå fast i HK. da kan du fortsatt lese av hastigheten til vifta Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 (endret) Den ene ledningen skal på 12volten på 4pins molex, dan andre skal til jord. Husker jeg ikke feil er gult 12v og svart jord i molex kontakten. satte inn noen vifter i dag, der jeg målte med multimeter der gul var 12v og svart jord. Har du et multimeter så mål! EDIT: hmm, nå så jeg litt fort igjennom ja... Endret 15. juni 2004 av spinxzer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå