Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spam... tror jeg?

Anbefalte innlegg

Jeg har en e-postadresse hos nameplanet.com, og her får jeg hele tiden en del e-post med meldinger som "Important bill!", "Important details!", "misc" osv. og f.eks. "Hi", "fake", osv. som Subject. Det følger med filer som Bill.zip, Details.zip, final.zip, osv. Åpenbart spam. Men det er spesielt mye av akkurat den typen meldinger, og det er vel litt rart, pleier vel å være alle slags typer spam? Har uansett spamfilter (SpamBayes), så disse havner i søppelbøtta med en gang da, men er merkverdig mye av akkurat den typen spam...

Uansett, det som er virkelig irriterende er at jeg får massevis av "Undeliverable mail", "Message Undeliverable" eller lignende... Det virker som om noen sender ut masse spam med min adresse som avsenderadresse... Er det mulig å gjøre noe for å hindre at spammerne sender med min adresse, eller må jeg bare leve med det og fortsette å filtrere vekk tonnevis med "Undeliverable mail"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det mulig å gjøre noe for å hindre at spammerne sender med min adresse, eller må jeg bare leve med det og fortsette å filtrere vekk tonnevis med "Undeliverable mail"?

Alle disse mailene med vedlegg er virus, og det finnes ingen måte og forhindre at din adresse brukes som falsk avsender.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det er ikke ulovlig å ha virus på pc'en, ihvertfall ikke enda. :p

Så økokrim kan ikke gjøre noe gitt...

Men er jo ulovlig å sende ut ;) Nå har ikke jeg virus, men spam, og spam kan vel spores opp på en eller annen måte? (Vanligvis enklere enn virus?)

Lenke til kommentar

grunnen til at de ikke får stoppa bakmennene sånn som jeg har forstått det er vel fordi at e-post egentlig er et peer2peer nettverk uten sentral kontroll over hvem som er avsender, mottaker og lignende... får satse på at et nytt system kommer på plass om noen år... E-post v2.0 ? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...