Gå til innhold

Ny PC: Spill-PC til 5000-8000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, herlig, det er det... :)

Istedet for å kjøpe en ny data, og ha to stykker, så skal jeg kjøpe pakka til 9000og noe, bit for bit, oppgradere sakte. Alt er vel kjøpt når sommeren er over... ;) Trengte ikke nytt hovedkort, CPU og råeste skjermkort enda, så jeg tok det 9200 kortet inntill videre. Om noen mnd'er så kommer nok et nytt hovedkort og ny prosssor og mer RAM og nytt skjermkort. Men ut ifra det dere har satt opp så blir det kasnkje X800 kortet, da det sikkert er mye billiugere om noen mnd'er, hvis ikke så blir det 9800.... :p Og sikkert en AMD 64 3200+ da den sikkrt også er blitt billigere, og RAM'en blir vel sikkert den samme... Men nå har jeg i alle fall et godt utgangspunkt til hva jeg bør kjøpe!

EDIT: Fant ut at en celeron uanz ikke kan brukes til noe, og forslaget med nøkkelring eller smykke er litt FOR fristenede ;) Så det blir nok bare 1 PC.... Hehe, men bra at jeg har noe å gå ut ifra! De på datasjappa ville ha brukt et 9200PCI kort (skjermkort) i den nye datamaskinen min, da jeg spurte de hva de anbefalte.... Jeg stoler ikke på dem... Jeg hører på dere jeg... :thumbup: Ahhhh... Bit for bit, det er greier det... Men hva skal jeg gjlre med alle delene som blir til overs? En CPU, et Hovedkort, 2 skjermkort, ett modem (56Kbps), 2 RAM brikker på 128MB og ei CPU vifte! (Fikk ADSL for 2 mnd siden, og har ikke tatt ut oppringnings modemet....)

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Ummm... Hva skal jeg med en server? Har bare en pc i huset! Hva skal jeg med en server da? Får uanz ikke Solgt den for mer enn 1000spenn.... Jeg må jo nesten betale folk får å ta imot dritten.... Så hva skal jeg med en server? Kan jeg få noe nytte ut av å sette opp en slik server? Kan den brukes til noe?

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått stappa inn harddisken på 120GB. Men hvordan får jeg den til å virke? Har titta litt på BIOS, (skjønner ikke så mye) jeg så på "primary master, og primary slave" Primary master står på samsung et eller annet, tror det er den gamle, og den kunne jeg bytte til "ST3-ogenhelhaugmedtall, er dette den nye, og i tilfelle, så skal ikke den være master enda uanz... Primary slave sto på "none" tror jeg, og den satte jeg til "User HDD" Men det skjedde ikke noe da. Hva er feil? Jeg syns jeg hørte en extra lyd da jeg skrudde på pc'en, en extra "spin up" liksom..., så jeg tror disken går rundt. Hva kan være feil? Jeg har satt jumperene til Master på den gamle og slave på den nye. (skal byttes om på senere) Den gamle står på "Master på jumper, og på Master på IDe kabelen, så alt stemmer overens. HJELP!

Lenke til kommentar

du må formatere den først

andre museknapp på my computer -> properties -> diskmanage osv

sitter på jobb og har så begrensa adgang som det går ann

PS: mye skulle du hatt for den gamle pcen?

Endret av Seldal
Lenke til kommentar

diskmanage osv??? Vet ikke hva osv er.... :( (vet at det betyr og så videre, men vet ikke hva jeg skal gjøre videre.... :( ) Pc'en finner disken, på "120000MB" eller noe sånt. Står som secondary Men hvordan får jeg formatert greia? Hvis jeg går på min datamaskin så står ikke disken lista der. Er bare C(Harddisk), A(Dsikettstasjon), D(CD-brenner)

Så hva skal jeg gjøre? plz hjelp :cry:

Lenke til kommentar

Nei.... Jeg har på norsk, men har prøvd alt under Harddiiskkonrollere, Diskett-etellerannet, ja det meste. Det står ingenting om formatering, eller partisjoner :cry: Vet ikke om Harddsiken min er listet der en gang.

Jeg har Windows ME. Skal ha XP senere, men nå har jeg ME. Hva kan jeg gjøre?

Det står noe om instillinger for dobbel IDE kanal der, den står på standard, prøvde å sette den som "Begge IDE kanaler aktivert" men det skjedde ikke noe.... :cry: Nok en gang: Hjelp!

Og takk Seldal, for at du prøver å hjelpe!

Lenke til kommentar

Ahhhhhhhh.... Nå har jeg fått den nye HD'en til å virke. Og da har jeg fått installert C&C GENERALS (Gadd ikke å installere Zero hour nå) og jeg kan kjøre på nesten MAX grafikk uten at det hakker!!! Før kunne jeg kjøre på det laveste, og det gikk tregt da og... Digg med ny HD og graffikkort! Flere deler kommer på etterhvert ;) Tror det hjalp en del med kjappere HD også...

Lenke til kommentar

1. Hvordan jeg fixa HD'en står i "Lagringsmedier-Hvordan installere en ny HD"

2. Hvordan kjøre på MAX grafikk uten at det hakker: Spill mot EN fiende på et tomannsbrett. Med 7motspillere hakker deet allerede på medium grafikk, så der kjører jeg low grafikk... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...