Gå til innhold

Ny PC: Spill-PC til 5000-8000

Anbefalte innlegg

Fra Netshop.no

Gigabyte K8NS nForce3 250

895,00

Kjøp EPOX!

Hvorfor?

AMD Athlon 64 2800+ BOXED

1 615,00

Kjøp heller vifte utenom.

Igjen, hvorfor? Boxedvifta holder lenge.

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack

1 650,00

Twinmos?!?!

TwinMOS ja? Twinmos er helt greie brikker. Til og med i overklokking. Greier 227 MHz på mine pc3200 helt stabilt.

Powercolor Radeon 9800 Pro 128MB AGP

1 850,00

Nei nei nei nei nei..Power color?

Ja? Og hva med dem? Kanskje du har hørt om det GAMLE problemet deres med vifter? Det har de isåfall rettet opp i for lenge siden.

Western Digital 250GB S-ATA 7200 RPM

1 895,00

Kjøp heller en 200gb til 600kr mindre

Hvorfor? Du sprenger jo selv budsjettet med en mindre disk :nei:

edit: :roll:

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er det jeg ville ha kjøpt og likevel vært i nærheten av det som han

mente var max da. Skal man ha det "beste" så må man strekke seg litt.

Tror nok det kunne gått helt fint.

Husk han skal tross alt spille, så hvorfor ikke kjøpe ett skjermkort da

så burde holde til de grader..Med doom3 ute om ett par uker forhåpentligvis

så hadde det jo vært svimefett å vite at han kan spille det med glans.

Min mening er at det blir bare tåpelig å skulle spare penger ved at man

kun har så mye penger nå og at man ikke kan heller kjøpe litt og litt om så er.

Greit nok at systemet til ett par lapper under er bra det og, men når man

tenker på at om man gir litt ekstra så har man enda bedre skjermkort/hovedkort

evt cpu osv så tror jeg man kan skjønne at det er bedre å se det ifra ett slikt perspektiv.

Komma, stor Bokstav, skjivefleil er vel ikke så nøye?Men for all del,

jeg godtar kritikk med stormende ro.. =)

Lenke til kommentar

Altså, de postene dine amiganostalgia, de skjønner jeg ikke bæret av. jeg kan NESTEN ikke navn på noen pc komponenter, og vet ikke hva noe av det du skriver er for noe :blush: ....Hvis du hopper over en linje mellom hver komponent og skriver på en pris så er det litt lettere å lese :thumbup:

Jeg har mest lyst på en stasjonær pc, men jeg skal på videregående om 1 1/2 år, trenger jeg en bærbar pc der? Men jeg tror på en stasjonær, og da liker jeg oppsettet til 9000og-noe som koom fra SupremeX! Mus tastatur osv fisker jeg selv. Optisk mus til 300 MED LEDNING!!! Og et så enkelt tastaur som mulig, uten masse ekstra knapper, hater ekstraknapper..... Spiller CS så er de bare i veien! ;) Skulle jeg hatt en bærbar i TILLEGG til en stasjonær, så måtte jeg hatt minst 1,5Ghz CPU, 256MB RAM, et 64Mb skjermkort og en 40Gb harddisk. Hva vil dette (VELDIG CA.) koste om et år? Under 3000 så er det jo ikkeno å lure på.... :p

Lenke til kommentar

La meg få by deg en maskin:

Fra www.netshop.no

Giga-byte hovedkort 895.-

A 64 2800+ 1615.-

512 MB OCZ E.B. PC3200 1350.-, så kjøper du en lik brikke senere

HIS Radeon 9800 pro 1995.-

160 GB Seagate SATA 990.-

NEC DVD-brenner 750.-

Floopy 120.-

Aopen H600B m/350Watt PSU 750.-

Logitech Access Keyboard 175.-

Logitech MX510 mus 375.-

OBS: Du skal ha en sort NEC DVD og sort Sony floppy, ikke hvit. +25.- kr :thumbup:

tilsammen:9015

Og Huinday ImageQuest 19" CRT fra www.psdata.no 1860.-

ALT : 10875 Kr.

så har du 1125 kr igjen til 12000.- ...eller du kan kan legge til 4-500 kr og kjøpe en A64 3000+

Endret av mantra17
Lenke til kommentar
Altså, de postene dine amiganostalgia, de skjønner jeg ikke bæret av. jeg kan NESTEN ikke navn på noen pc komponenter, og vet ikke hva noe av det du skriver er for noe  ....Hvis du hopper over en linje mellom hver komponent og skriver på en pris så er det litt lettere å lese

Helt enig!

Skulle jeg hatt en bærbar i TILLEGG til en stasjonær, så måtte jeg hatt minst 1,5Ghz CPU, 256MB RAM, et 64Mb skjermkort og en 40Gb harddisk. Hva vil dette (VELDIG CA.) koste om et år? Under 3000 så er det jo ikkeno å lure på....

Neppe under 3000, vil tro rundt 5-6000kr om et år.

amiganostalgia: han spiller neppe bare CS når HL2 og Doom3 kommer ut ;)

mantra17: bra oppsett, men gi nå fyren 1GB ram da. Skulle han ikke fikse mus&tast selv da?

Lenke til kommentar
skal du bare spille cs holder jo ett skjermkort til en 600-800 rikelig..

da holder jo en 5000kroners pc lenge.

fra trådstarters første post: "Skal bruke den til spill, digger flyspill og strategi spill, må kunne kjøre det meste der...."

Og så er det jo kjekt med et skikkelig skjermkort også. Radeon 9800pro til under 2000 er godt kjøp idag, om ikke det beste.

Lenke til kommentar

sorry jeg er så rastløs i dag ;)

men mitt forslag var nå bare BEST da så uansett hva dere sier så var mitt

forslag BEDRE. Det er iallefall MIN mening. =)

Er det ikke det totale som teller på pc'n da?

Lite vits med fet cpu og middels skjermkort om man skal game die-hard

de feteste spillene som kommer. Kjør på sier jeg, full guffe!!

9800 pro er jo allerede på god vei til å bli utdatert imho om det ikke allerede

er det med tanke på at denne karen her kommer nok til å kjøpe pc'n

og ikke noen nye komponenter på en stund. Det er jo forbannet vanskelig

å vite hva han har evne til å kjøpe da, nå nevnes det bærbar pc her

og skal du ha det til å spillle på og så snakker vi fort 15000 for en rimelig bra en.

Jeg skjønner ikke bæret lenger jeg.

Dere får ha en god kveld folkens!!!

:thumbup:

Lenke til kommentar

--------

siste forslag ifra meg..ifra komplett..

Her sparer jeg på fint lite ;)

EPoX EP-8KDA3+ Hovedkort for Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid,Lyd

Chenbro Gaming Box Black/Silver 350W ATX12V SPI PSU, with PFC, PC61166

Logitech MX510 Optical Mouse USB & PS-2, Retail

Western Digital Caviar 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

Medion 19" CRT MD-1998PB TCO-99 Skjerm, Silver

Asus Radeon X800XT 256MB DDR3 AGP, ATI X800XT, VIVO, Retail

AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache, OEM

Logitech OEM Internet Keyboard Black (Norsk) Tastatur PS-2, Bulk

DDR-DIMM PC3200 512MB DDR CL2.5 Minne 184-P (for DDR-PC400MHz)

Thermaltake Venus Silent Boost K8 A1838 Socket 754/940 Opteron/Athlon64

KUN 12996.12  kr ;)

så budsjettet rauk men pytt pytt..

M 200gb disk mot at han har 20gb nå trenger han vel strengt tatt ikke dvd brenner

i første omgang..?

Uansett lykke til..

Er jo rimelig lett å spare inn noen kroner her...

Hvorfor ikke velge dette Hovedkortet istede EPoX EP-8KDA3J Hovedkort for Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Lyd Det er jo samme kortet uten RIAD støtte er det ikke det da? Tror ikke gutten trenger det, og det er en del billigere...

Asus Radeon X800XT 256MB DDR3 AGP, ATI X800XT, VIVO, Retail

Dette er jo det ABSOLUTT dårligste kjøpet du kan gjøre nå... mye kort, men ALTFOR mye pris... Radeon 9800PRO er uten tvil det beste kjøpet i dag...

Og hva er egentlig feil med PowerColor??

DDR-DIMM PC3200 512MB DDR CL2.5 Minne 184-P (for DDR-PC400MHz)

Dette er jo uoriginalt minne som er mest ustabilt til for eks. overklokking... Hvorfor ikke heller velge dette minne Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5 som koster nesten det samme??

Her sparer du jo minst 2500 kr!! Mye mer for pengene... Det var nå min mening :wee:

Endret av DanielS
Lenke til kommentar
men mitt forslag var nå bare BEST da så uansett hva dere sier så var mitt

forslag BEDRE. Det er iallefall MIN mening. =)

Din mening er irrelevant. Pcen's faktiske ytelse/pris er derimot relevant.

Teddy: vil anbefale deg mitt oppsett. Nøytralt sett er det et oppsettet som gir deg mest for pengene.

Lenke til kommentar

Det tror jeg og! Snakket med andre folk og, og de mener at ditt oppsett er bedre! Men uanz, fint at dere andre også prøver å hjelpe!

Men den GAMLE pc'en, skulle bare hatt den LITT sterkere. Vet at hele hovedkortret er så tregt som det kan bli (nesten da), men vil ha en liten oppgradering. Tenker egentlig på et nytt skjermkort til rundt 500kr, og en ny harddisk på rundt 80GB. Kjører ME på den gamle (den jeg har nå), men skal formatere bort alle mine virus, og installere XP. Noen forslag til en greit PCI kort til rundt 500kr? Skal brukes til spill fremdles!

Lenke til kommentar

Da tar jeg det! Ikke så dyrt var det heller. Men jeg forventer ingen "WOW" effekt, vil bare ha et skjermkort som er bedre enn det jeg har. Condition Zero kjører f.eks bare i 15fps når det skjer MYE (smoke grenades+++), men helt rolig da går den i 40fps. Skulle gjerne hatt den over 25fps når det skjer mye, men det vil jeg nå tro går bra. Jeg mener; fra Geforce2 32MB til Radeon på 128MB? (Nå kan jo ikke jeg noe opp grafikkprossesore, men det kan jo ikke være dårligere :p )

Noen som vet om en ganske stillegående harddisk på rundt 80GB? (Skal koste under 1000lappen, og skal ikke være HELT sugen...) Takker for svar! Skal nok bestille i morra, (tror jeg, ganske sikkert), og da vil jeg gjerne ha noen kjappe svar.

Takk!

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Ok, men det er 2 MB cache, men spiller det noen stor rolle om det er 8MB eller 2 MB cache da? Gleder meg til den NYE pc'en :) Ahhhhhhhhgrrrrraaaaaaaaaaahhhhhhhhhhmmmmmmmmmmmmm..... Skulle jeg kanskje skutt opp celeronen på nyttårsaften? , begynner nesten å angre på at jeg ikke gjorde det :p

Lenke til kommentar

tro meg, du har ikke bruk for mer enn 2mb cache på en såpass svak maskin. Hadde det vært et kickass system, så hadde du brukt raptor, enkelt å greit ;)

EDIT: Lag forresten nøkkelring av celeronen, og bruk den som en reminder på det dårlige kjøpet du engang gjorde ;)

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar

Jeg hørte på datasjappa;

-De anbefalte heller et Radeon 9200 256MB... (Det var PCI) Det var vel fordi det var det eneste de hadde på lager??? :roll: Dette skulle de ha litt over 1000kr for. Jeg vil heller ha Antlantiskortet, men hva mener dere??? :hmm:

-De ville ikke tatt Seagtae 80GB harddisk, "Seagat'n bråker mye og det er mye feil med den" :no: De ville heller ha valgt en Western harddisk med 120/160GB. "Disse er mye mer pålitelige, og bråker MYE mindre" (Dette var også den eneste de hadde på lager [tror jeg] :roll: ) :hmm:

Hva mener dere??? Jeg tror jeg skal ta den Seagat'n og Atlantisen, men jeg vil ha meninger!!!

Vil helst ha raske svar, har tenkt å bestille fra komplett i dag!!!

-Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...