Viewety Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Jeg lurte på om noen kunne fortelle meg hvordan man kan speile 2 S-ata hardisker i win-xp med et IS7-hovedkort? Har prøvd å følge hovedkort manualen, men før det ikke til å fungere. på datamaskinbehandlig får jeg ikke lov til å "legge til speil" og det går heller ikke å installere programmet "Intel Application Accelerator RAID." Er det noen andre programmer som er alternative til å speile hardisker med? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Det har den enkle forklaring at dette HK'et kun støtter RAID0 og ikke RAID 1 (speiling) Lenke til kommentar
Viewety Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 Hmm, det står i hk boka at det støtter mirrored... Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 (endret) Hos Abit står følgende for dette hovedkortet: SATA RAID On board 2 channels Serial ATA 150MB/s data transfer rate Supports RAID 0 4 x Serial ATA 150 Connectors (2 x Optional) Dette hovedkortet har Intel ICH5R southbridge som støtter RAID 0. R'en betyr forøvrig RAID. Men for å kjøre RAID utover RAID 0 bruker Abit en Sil 3114 RAID kontroller i tillegg til ICH5R. Andre hovedkortprodusenter som f.eks Asus og Gigabyte bruker Promise 20378 som RAID kontroller i tillegg til ICH5R. Disse har da 2 SATA porter i tillegg til de 2 som følger med ICH5R Regner med at du har den utgaven med kun de 2 ICH5R kontaktene (ikke 2 x optional) og at manualen er felles for begge typene. Edit: Leif Endret 10. juni 2004 av el-asso Lenke til kommentar
Viewety Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 (endret) Ok, takker for svar men jeg lurte på hvorfor kan dette stå på ABIT sine sider da? Endret 10. juni 2004 av Zipman Lenke til kommentar
norrick Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Det har den enkle forklaring at dette HK'et kun støtter RAID0 og ikke RAID 1 (speiling) Feil, fra BIOS 1.5 og utover så støtter IS7 RAID1. Sitat Abit: "Added SATA RAID 1 function for Intel ICH5R south bridge.The IAA RAID driver should be updated to v3.5 or later to support RAID 1 in Windows XP. http://downloadfinder.intel.com/scripts-df...e&ProductID=961 " Nyeste BIOS henter du her: ftp://ftp.abit.com.tw/pub/download/bios/is7/is7g20.exe Lenke til kommentar
Viewety Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 Har allerede lagt inn nyeste bios versjon (20) men får det fremdeles ikke til... Lenke til kommentar
Viewety Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 Har et problem at jeg ikke får installert iaar programmet. Det står at hardwaren ikke støtter det... Noen som har noen gode forslag ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå