Gå til innhold

2 os på samme hd?

Anbefalte innlegg

har nettopp installert win 2k pro på hd min, har win 98 fra før, det jeg lurte på om det var greit å overskrive de programfilene som ligge der fra før slik at jeg får brukt dem i dette ose også. AALtså kan jeg brue samme programfiler både i win 98 og win 2k pro siden jeg bare har en hd og helst ikke vil ha så mye dubletter?

mvh nerd-light

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke helt sikker på om jeg skjønner spm ditt. Men jeg tror ikke det er lurt å beholde innholdet i mappen "programfiler" når du legger inn win2000, fordi en del programmer også må modifisere system-registret og slikt (tror jeg).

Lenke til kommentar

Det kan gå å installere på samme partisjon, men som nevnt over er det ikke å anbefale.

Du må nok dessverre installere programmene under begge OS hvis du skal bruke de på begge. (finnes unntak, men de er få...) Som oftest er installasjonen avhengig av systemkonfig. Dessuten blir det krøll med regestry settings.

Har du liten plass kan du vel ganske enkelt velge hvilke prog som skal brukes under w2k, og hvilke under win98? Ved å kjøre minst mulig "dobbelt" burde du spare en del plass.

Lenke til kommentar

hmmm, utelot visst noen opplysninger jeg, har partisjonert disken min opp og i mente. HAr begge osene på primær partisjoner, hvor den ene erskjult når den andre brukes. Resten av disken er delt opp i logiske partisjoner for dokumenter spill nytte osv.

Det jeg lurte på om det går bra å bruke programmene i f.eks nytte partisjonene i begge osene altså, installere dem i begge os men på lagrer dem på samme nytte partisjon slik at de blir overskrevet. Sånn at begg os bruker samme nytte partisjon. HAr forøvrig brukt partition magic siden 1996 da den var i versjon 2.0

mvh

Nerd-light

Lenke til kommentar

Slik som "kohi" sier, så anbefales det ikke.

Kjører du programmet ifra begge OS vil det til slutt ikke fungere, fordi svært mange programmer skriver innstillinger til registeret. Når du så neste gang starter programmet ifra det andre OS'et vil det ikke være samsvar med hva som er i de lokale innstillingene og i registeret (håper du skjønner :smile: ).

Du må også innstallere programmet ifra begge OS (slik at f.eks. registeret blir oppdatert i hvert OS).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...