Gå til innhold

Billigere mobilsurf med Opera


Anbefalte innlegg

Dette så spennende ut!

 

Tatt fra ITavisen:

"Mobile Accelerator fungerer ved å komprimerer nettsidene man skal laste ned, samtidig som den fjerner alt unødvendig materiale før innholdet lastes ned. Dette fører til at det går raskere å laste ned materialet og at websiden vil vises frem raskere. "

 

Pluss at det blir billigere. Ser ganske spennende ut!

 

 

 

Link her

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ingen praktisk virkning, ettersom prisene for å overføre data er veldig høye.

Om du eksempelvis slipper unna med å betale 70 000 istf 140 000 kr for surfingen betyr lite når prisene er på de nivåene.

Skjønte ikke helt den logikken der..Jeg betaler gjerne 50,- istedenfor kroner 100,- for min nettsurfing...Hadde det vært et par kroners forskjell, så hadde det vært poengløst, men om programmet sparer mye.. hva er problemet da?

Lenke til kommentar
Men dersom vi glemmer besparelsen i kr. som muligens blir spist opp av prisen for å ha programmet for de fleste av oss. Etter min mening er besparelsen i tid det viktigeste og noe jeg gjerne betaler for. Dersom jeg får opp ting jeg laster ned til mobilen dobbelt så fort så betaler jeg gjerne noen kroner for dette. Det er ikke mye du trenger å laste med med en symbian telefon før besparelsen også blir i kr.
Lenke til kommentar
[quote name='Blib' date='11/06/2004 : 09:22'] ebbe77 - du må vente på at det skal bli komprimert da ;) [/quote]
Ja det stemmer og det skjer på en server i løpet av max et tiendels sekund, så besparelsen i tid ut fra tester utført av Opera og uavhengige, så er nedlastingen unnagjort på halv tid eller bedre. Man vil derfor ved å kjøpe dette å betale ca. kr. 280,- pr år få nedlastet det man ønsker på halv tid eller bedre. Mange laster ned 5Mb pr. mnd som koster ca. kr. 75,- med Talkmore (en av de rimligeste) x12=kr. 900,- pr. år, ved bruk av komprimeringsprogrammet vil man i verste fall komme ut med ca. kr. 450,- pr. år pluss ca. kr. 280,- for programmet, totalt ca. kr. 730,-, ikke mye å spare ved normal bruk ut fra opperatørers forbruk med sumbian telefoner. Men tid er dermed et viktig argument! Halvering eller mer! Endret av ebbe77
Lenke til kommentar

Mange laster ned 5Mb pr. mnd som koster ca. kr. 75,- med Talkmore.

 

Skal man kun laste ned 5MB/mnd kan man neppe surfe særlig mer enn 1-2 minutter/dag. Penger ut av vinduet for folk flest.

Med 2 minutter pr. dag i 30 dager vil du dersom vi ser bort fra tid man bruker på å finne sider etc. bare nedlastningstid, maksimalt greie å laste ned 1,8MB. Dette ut fra hastighet på GPRS med de raskeste telefonene klasse 10.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...