inaktiv000 Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Hvor fort tror dere man kan kjøre i f.eks. 90-sonen uten å bli tatt? Går en ut fra at speedometeret viser 10% for mye, kan en kjøre i ca. 100 "på pila" og fremdeles holde seg til loven. Slik jeg har forstått det får man prikker først ved 15 for mye, vil det si at 110 i 90-sonen er lovlig? Og har de 15 km/t en feilmargin i tillegg? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 har du mistet lappen for å ha kjørt 20KIm/t over grensa? da må du se å klage .. det er nemlig ved 20km/t ( i 70 ++ soner) du får 2 prikker.. (under 20km/t i 70 ++ soner er det 1) i opp til 60 soner er det 15km/t .. Her er grensene for Bøter (antall * etter for å vise antall prikker) Strekninger med 60 km/t eller lavere - Sats fra 1. januar 2004 Overskridelse til og med 5 km/t - 500 kr * Overskridelse til og med 10 km/t - 1.200 kr * Overskridelse til og med 15 km/t - 2.200 kr ** Overskridelse til og med 20 km/t - 3.200 kr ** Overskridelse til og med 25 km/t - 5.000 kr ** Strekninger med 70 km/t eller høyere - Sats fra 1. januar 2004 Overskridelse til og med 5 km/t - 500 kr * Overskridelse til og med 10 km/t - 1.200 kr * Overskridelse til og med 15 km/t - 2.000 kr * Overskridelse til og med 20 km/t - 2.800 kr ** Overskridelse til og med 25 km/t - 3.800 kr ** Overskridelse til og med 30 km/t - 5.000 kr ** Overskridelse til og med 35 km/t - 6.000 kr ** Regner ikke med at du får Bot, prikk OG indratt lappen for å kjøre eks 140 i en 100 sone Altså 25km/t over grensa i soner opptil 60 = indratt også 35km/t over grensa i soner over 70 = indratt Lenke til kommentar
eab Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 (endret) http://www.up.politiet.no/forelegg.html Det er litt skummelt å gå ut i fra at speedometeret i bilen din er 10% feil uten å sjekke dette litt grundigere. Min forrige bil viste kun 1km/t for mye i 50km/t (50 på nåla = 49 i real life). Min nåværende bil viser 8 km/t feil (80 på nåla = 72 reel fart). Misvisningen avhenger av mye rart, blant annet dekkdimensjon osv. *edit: det straffer seg å skrive tregt, Opus kom meg i forkjøpet Endret 10. juni 2004 av Ezekiel Lenke til kommentar
moray Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 http://www.up.politiet.no/forelegg.html Ajour pr. 22.03.2000 Har det ikke blitt dyrere siden da å ha litt tung høyrefot? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 Hmm, ok. Jeg sjekket i går, da viste et skilt 73 når nåla viste 80, altså ca. 10%. Regner med at det går prosentvis, ikke konstant. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 (endret) Hmm, ok. Jeg sjekket i går, da viste et skilt 73 når nåla viste 80 Edit: Da kan du regne ut feilvisningen i %. Den vil stemme sånn høvelig i alle fartsgrenser. Endret 10. juni 2004 av Opus Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 Altså et slikt skilt som viser hvor fort du kjører. Er du med? Lenke til kommentar
moray Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Få lånt deg en GPS! Lett å finne ut misvisning da.. Lenke til kommentar
eab Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 ser man det ja, gikk litt fort i svingene der. Så bare at adressen var riktig, leste ikke gjennom det up hadde skrevet Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Up trekker fra 3-4 km/t i feilmargin når de måler deg. Har du en feilvisning på 6 km/t kan du trygt ligge ti over på nåla. Regner ikke med at du får Bot, prikk OG indratt lappen for å kjøre eks 140 i en 100 sone Nei, men det er bare såvidt. På Motorvei kl. A er grensen for å miste lappen 41 km/t over fartsgrensa. Har du fet lommebok og litt feilvisning på speedometeret går det altså greit å legge nåla på 150 km/t i 100-sonen... *knegg* Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Altså et slikt skilt som viser hvor fort du kjører. Er du med? Du skal ikke stole på de skiltene! Kjørte forbi to, ved begge lå nåla på åtti, men det ene skiltet viste 76 og det andre 72! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå